Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzeDrogi Autorze RAFF, jeżeli czytelnicy w komentarzach podpowiadają wielokrotnie, w jakich przepisach można znaleźć odpowiedź na Wasze pytania i wątpliwości, to może warto się temu przyjrzeć i na bieżąco odnosić / komentować, a nie pomijać to milczeniem, forsować swoje, a potem odpowiadać, że nie stanowią wykładni. A to że wystąpiliście do Ministerstwa, to bardzo dobrze - tylko potwierdziło nasze uwagi do Waszych publikacji. W sumie, to wystarczy dokładnie poczytać ustawę o kierujących pojazdami i PoRD - w tym również do jakich dyrektyw odwołuje się w przypisach oraz jakie są dokładnie zapisy w tych dyrektywach. Trochę znajomości podstaw prawoznawstwa i metod wykładni prawa, żeby temat ogarnąć. Nie jest np. problemem to, że nie ma precyzyjnej definicji trójkołowca w PoRD, skoro załącznik nr 2, będący integralną częścią ustawy, wyraźnie precyzuje, że L5e to motocykl trójkołowy. Tym bardziej dziwię się, że Yamaha na tym poległa. Sprawa jest prosta: nie należy wyrywać przepisu z kontekstu, lecz rozpatrywać go na tle całej ustawy i powiązanych aktów prawnych - w tym wypadku kodeksu drogowego i unijnych dyrektyw o prawach jazdy i homologacji, do których się te ustawy odwołują. W tym kontekście załącznik nr 2 do PoRD naprawdę nie powinien być zaskoczeniem. Wystarczyło też zajrzeć do druków sejmowych, gdzie było m.in. uzasadnienie inicjatywy ustawodawczej i odesłanie do stosownych przepisów unijnych.
OdpowiedzBrak odpowiedzi do tego komentarza