tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Drift Hayabus± - niby dlaczego nie?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Drift Hayabus± - niby dlaczego nie?

Autor: £ukasz "Boczo" Tomanek 2015.01.28, 14:52 3 Drukuj

Dla większości osób sylwetka Hayabusy jest prawdopodobnie znana. Ten speedbike ze stajni Suzuki jest wyjątkowo szybki, wyjątkowo długi i wyjątkowo nie-piękny. Jest też w pewien sposób kultowy i wpisując w Youtube "Hayabusa" można się naprawdę zaskoczyć (polecamy!). Większość osób wie pewnie także, co to jest drift. Przed oczami są właśnie samochody ustawione w kierunku innym niż przód, wychylające swój zadek na zakrętach, w chmurze dymu z tylnej osi. Prawda? Ale co jeśli podłubać w silniku Hayabusy, wycisnąć z niej 240 KM, nieco wydłużyć wahacz i na tył wrzucić tłustą oponę? Dzieją się wtedy mniej więcej takie rzeczy:

Advertisement
NAS Analytics TAG

Za całą tą zadymę odpowiedzialni ludzie z ekipy Mad Kuusaa. Na wstępie trzeba powiedzieć, że są Finami, a to już w pewnym stopniu tłumaczy ich stopień zwariowania. Goście po prostu wyjechali na drogi publiczne i jeździli po nich przez większość czasu. Tak, z BHP-owskiego punktu widzenia takie coś jest tak samo bezpieczne, jak proces odlewania szklanych butelek nago, ale nie jesteśmy wymiarem sprawiedliwości, żeby oceniać. Nie zachęcamy jednak, aby wszyscy teraz wyjechali na Puławską i próbowali robić to samo.

Kilka słów o samych motocyklach. Zbudowali je ci sami ludzie, którzy nimi jeżdżą na filmie. Warsztat nazywa się, uwaga, Destoryer Customs i mieści się w Finlandii. Jeden z motocykli to Hayabusa z 2001 roku, której silnik został rozwiercony do 1441cc. Wartości mocy i momentu obrotowego są jeszcze lepsze: 240 KM i 188 Nm. Drugi motocykl jest niemal identyczny. Za każdym razem kiedy ktoś wsadzi do motocykla tylną oponę o szerokości 360mm wszyscy pukają się w głowę i zastanawiają się jak to będzie skręcać. Bardzo prosto. Wystarczy wpakować do silnika niedorzeczną ilość koni i niutonometrów, wprawić tylne koło w dynamiczny obrót, a motocykl sam ustawi się do zakrętu.

Jeśli chcecie zobaczyć wiele równie ciekawych rzeczy ze świata hardkorowego tuningu, customizingu i ogólnie robienia rzeczy, o których nie piszą w kodeksie drogowym, sprawdźcie profil Mad Kuusaa.

Swoją drogą chętnie zobaczymy co się stanie, jeśli chłopaki z Mad Kuusaa zaprzyjaźnią się z Nickiem Apexem i Ernie Vigilem, którzy jak wiadomo również całkiem nieźle radzą sobie w motocyklowym drifcie.

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê