tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Czy wiesz, że łańcuch powinien być smarowany po każdej dłuższej podróży w deszczu?
NAS Analytics TAG

Czy wiesz, że łańcuch powinien być smarowany po każdej dłuższej podróży w deszczu?

Autor: Artykuł sponsorowany 2017.06.12, 10:04 Drukuj

Kontrola łańcucha

W zależności od stylu jazdy i warunków pogodowych oraz obciążenia, łańcuch należy sprawdzać co 500 - 1000 kilometrów. Zwróć uwagę na zużycie, poziom naprężenia oraz nasmarowania.

Łańcuch powinien być smarowany po każdej dłuższej podróży w deszczu. Wystarczy, że weźmiesz ze sobą Motul Chain Lube Road+.

Czyszczenie łańcucha

Przed przystąpieniem do smarowania, łańcuch należy oczyścić. Trudny do usunięcia brud zlikwidujesz przy pomocy środka czyszczącego do łańcuchów Motul Chain Clean. Podczas użytkowania olej, kurz oraz materiał pochodzący ze zużycia zbijają się tworząc na powierzchi łańcucha kleistą maź. Ta powoduje szybsze ścieranie się łańcucha oraz skrócenie trwałości zębatek i łańcucha. Ponadto na suchym, czystym łańcuchu spray rozprowadza się o wiele skuteczniej.

Postaw motocykl na centralnym podnóżku. Jeśli maszyna posiada jedynie boczną podpórkę, użyj specjalnego stojaka. W specjalistycznych sklepach można kupić stoajki, które unieruchamiają motocykl, a jednocześnie umożliwiają obracanie tylnego koła. Zakreć tylnym kołem, aby wprawić łańcuch w ruch. Następnie spryskaj ogniwa ze wszystkich stron używając specjalnego środka do czyszczenia Łańcuchów Motul Chain Clean. Kręć kołem tak długo, aż będziesz mieć pewność, że cały łańcuch został zwilżony środkiem czyszczącym.

Pozostaw na chwilę do wchłonięcia, a następnie oczyść używając szczotki dostępnej u Twojego sprzedawcy.

  • Nigdy nie używaj szczotki stalowej lub innych szczotek metalowych! Takie przyrządy niszczą pierścienie uszczelniające pomiędzy ogniwami powodując wyciek smaru i szybkie zużywanie się łańcucha.

  • Chroń środowisko naturalne i unika przedostawania się środków chemicznych do gruntów, wód gruntowych i kanalizacji - używaj miski lub połóż pod motocyklem karton.

Po oczyszczeniu łańcucha, przetrzyj go suchą, niestrzępiącą się szmatką. To powinno usunąć wszystkie pozostałości. Jeśli brud jest uporczywy , powtórz całą procedurę lub skup się na fragmencie wymagającym dokładniejszego czyszczenia.

Smarowanie łańcucha

Oczyszczony i osuszony łańcuch można zacząć ponownie smarować. Do jazdy drogowej idealnie nadaje się Motul Chain Lube Road albo Motul Chain Lube Road+, który dzięki białej barwie jest łatwiejszy w użyciu. Dokładnie widać kiedy potrzebne jest nałożenie warstwy smarnej. Wysokiej klasy Motul Chain Paste gwarantuje wyjątkowo wysoką przyczepność, dzięki czemu smar nie odrywa się nawet podczas bardzo szybkiej jazdy. Cienką, równomierną warstwę produktu nakłada się za pomocą szczotki połączonej z tubką.

Głowica spray'u zakończona rurką pozwoli Ci precyzyjnie nałożyć smar. Zakręć tylnym kołem, aby wprawić łańcuch w ruch i nałóż cienką warstwę Motul Chain Lube. Spryskaj łańcuch od wewnętrznej strony, tak aby smar został dobrze rozprowadzony. Upewnij się, że wszystkie ogniwa są nasmarowane. Jeśli spray znajdzie się na kole, możesz go łatwo usunąć przy pomocy miękkiej szmatki oraz preparatu Motul Chain Clean.

  • Po spryskaniu łańcucha odczekaj zanim ruszysz. Smar łańcuchowy zawiera rozpuszczalnik, który sprawia, że w każdych warunkach rozprowadzanie preparatu jest optymalne. Smar osiąga optymalną przyczepność do łańcucha już po zaledwie 10-15 minutach.

Jeśli nie chcesz czekać, możesz nałożyć smar bezpośrednio po zakończeniu jazdy, kiedy łańcuch jest wciąż ciepły.

Zdję™cia

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę