Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 84
Pokaż wszystkie komentarzeCytuję: "...przypomnijmy, że kiedy jedziesz i zamkniesz przepustnicę, spalanie wynosi równe zero..." - wynaleźliście silnik na powietrze?? Od kiedy silnik pracuje na samo powietrze? Silnik spalinowy ma taką przypadłość że żeby pracować potrzebuje mieszanki paliwowo-powietrznej... a to ze zakręcicie przepustnicę to tylko oznacza że dostaje minimalną ilość i powietrza i paliwa - tylko z paliwem to są takie małe wartości że komputery są tak zaprogramowane iż spalanie chwilowe wykazują 0,0... bo nie ma sensu podawać wartości np 0.2L gdy pojazd stoi i silnik pracuje na wolnych obrotach...
OdpowiedzNiestety mylisz się kolego. Autor artykułu ma rację. W przypadku hamowania silnikiem role silnika i koła zamieniają się i to koło napędza silnik. Jedna kwestia z którą nie zgodzę się z autorem to kwestia siły hamowania silnikiem. Im jest ona mniejsza tym lepiej, ponieważ motocykl wolniej wytraca prędkość przez co możemy przejechać większy dystans hamując silnikiem.
OdpowiedzJeśli obroty silnika utrzymują się powyżej obrotów biegu jałowego ( realnie ta granica jest trochę wyżej ) to zamknięcie przepustnicy oznacza faktyczne spalanie paliwa 0.0L. Praca silnika jest utrzymywana przez obracające się tylne koło, które wstecznie napędza silnik. Zjawisko to tyczy się silników na wtrysku, nie wiem jak jest z gaźnikami. Oczywiście, gdy pojazd stoi, praca silnika podtrzymywana jest przez spalanie minimalnych ilości paliwa, bo inaczej się nie da. Chyba, że wynajdą start-stop dla motocykli, to też będzie 0.0L ;)
OdpowiedzWidzę że ktoś ma tutaj problem z podstawami mechaniki. Otóż zamkniecie przepustnicy powoduje odcięcie paliwa jak również powietrza do komory spalania. Dlaczego silnik nadal pracuje i trzyma obroty? Nie jest to żadna magia - silnik pracuje ponieważ jadac z zapietym biegiem jest mechanicznie (poprzez sprzeglo) połączony z toczacym się tylnym kołem (dokładnie taka sama zasada działa w przypadku jazdy samochodem). Ponieważ koło jest połączone z silnikiem to obracajac się kręci walem korbowym a ten porusza tlokami w cylindrach. Paliwo jest spowrotem podane do silnika w momencie wysprzeglenia albo dodania gazu. Dziękuję, pozdrawiam
Odpowiedzprzy odpuszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem wtryski nie podają paliwa to o czym piszesz odnosi się tylko do gaźnikowców
Odpowiedz