tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ciekawy artykuł i dobrze się go czyta, ale - komentarz
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Komentarze 25
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: Semai 01.12.2010 11:58

Ciekawy artykuł i dobrze się go czyta, ale tak nie do końca się zgadzam z postawionymi tezami i wyciągniętymi wnioskami. A przynajmniej nie ze wszystkimi. 1. Jeszcze niedawno, tu na ścigaczu, pojawiały się artykuły o tym, że za relatywnie niewielkie pieniądze można kupić niemiłosierne maszyny kóre w rękach niewprawnych motocyklistów stanowiłyby realne zagrożenie na drodze. (mówię o artykule najgorsze maszyny na 1 moto i o modelu TL1000 np) 2. Sądzę, że z tymi cenami to też tak nie do końca. Każdy kij ma dwa końce. Czy gdyby R1 kosztowała 21k złotych to byłoby lepiej? Z jednej strony pewnie tak, ale czy, z drugiej strony nie wzrosłaby ilość R jedynek kupowanych "na pierwsze moto"? 2.1 Powyższy punkt może być sporny i wiem, że można wprowadzać różne restrycje, ale ja np alergicznie reaguje gdy ktoś mi mówi co mam kupić za własne pieniądze (mówię o dławieniu motocykla jeśli się nie ma iluś tam lat doświadczenia) 3. Jak dla mnie oczywiste jest, że jeśli coś jest wyposażone w lepsze komponenty to jest droższe. Narzekanie że coś jest droższe bo ma 200KM a tym samym musi mieć lepsze komponenty jest co najmniej dziwne. Nie stać Cię na R1, bierzesz XJ6 - i po sprawie. 4. 500 na pierwsze moto? Tak, brak właściwie tej pojemności wśród nowych moto, ale czy te 100cm stanowi faktycznie aż taką wielką różnicę? CB500 dmucha dwie paki. O ile jest szybsza XJ6? 20km/h? 30? Jeśli ktoś chce spokojnie może sobie wybrać coś z salonu na 1 moto a osiągami wcale nie odbiegnie od "starych" pięćsetek. Przecież nie każda 600 to CBR600, R6 czy ZX6R. Są jeszcze inne, znacznie spokojniejsze modele. Sam zaczynałem od 500 (GS), teraz jeżdżę GSRem i sądzę, że spokojnie od GSRa można zaczynać. On może jeździć tak jak 500, może też lepiej, ale wcale nie musi. 5. Dlaczego mniej moto się sprzedaje? Dlaczego mniej młodych ludzi jeździ? Przyczyn jest wiele. Społeczeństwo się starzeje. Większe tempo życia. Renoma motocykli. Więcej ludzi się kształci (później rozpoczyna karierę zawodową). Nie tylko cena. Zresztą sądzę, że obniżenie ceny wcale nie byłoby dobrym posunięciem, szczególnie jeśli miałoby się odbyć obniżeniem jakości produkcji. Tyle ode mnie.

Odpowiedz

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę