Chińskie motocykle opanowują świat. Wartość eksportu przekroczyła 3,5 mld dolarów
Chińska Izba Handlu Motocyklowego (CCCM) podała wyniki dotyczące eksportu motocykli tamtejszych marek. Dane dotyczą okresu od początku stycznia do końca kwietnia 2025 r. i wyglądają imponująco, choć jest jeden region, który odnotował spadek. Ile motocykli wyeksportowano z Chin w ciągu 4 miesięcy tego roku?
China Chamber of Commerce for Motorcycle (CCCM) podała dane dotyczące eksportu chińskich motocykli na światowe rynki. Łączna wartość w okresie od 1 stycznia do końca kwietnia wyniosła 3,52 mld dolarów, co oznacza wzrost aż o 44,35 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. Wtedy wyeksportowano motocykle o wartości 2,43 mld dolarów. W przeliczeniu na sztuki oznacza to wzrost z 3,96 do 5,59 mln jednośladów.
Największym importerem okazały się kraje Ameryki Łacińskiej, gdzie kwotowo wartość wzrosła z 805,56 mln do 1,32 mld dolarów — to aż o 64,27 proc. więcej. W przeliczeniu na sztuki import wzrósł o 55,31 proc. — z 1,4 do 2,2 mln motocykli. Jeżeli wykluczymy Oceanię, która stanowi niewielki obszar, to można uznać, że najmniej imponujące są wartości dla Ameryki Północnej, gdzie kwotowo odnotowano wzrost z 64,63 do 77,46 mln dolarów. Od 1 stycznia do końca kwietnia do Ameryki Północnej przypłynęło ponad 128 tys. motocykli z Chin, co daje wzrost o 25,05 proc. Dostaw nie zakłóciły nawet działania Donalda Trumpa związane z podwyżkami ceł na towary z Chin.
Na tle tego wszystkiego Europa nie wygląda zbyt imponująco, choć chińskie marki coraz bardziej rozpychają się na naszych rynkach. W ciągu pierwszych 4 miesięcy 2025 r. wartość eksportu na nasz kontynent wyniosła 618,6 mln dolarów, co oznacza wzrost o 51,47 proc. W przeliczeniu na sztuki oznacza to wzrost z 342,2 do 499,2 tys. motocykli.
Choć chińscy producenci mają powody do zadowolenia, to na własnym kontynencie odnotowują straty. Azja jako jedyna znalazła się pod kreską. Wartość eksportu spadła z 645,8 do 603,5 mln dolarów, a więc o 6,55 proc. W przeliczeniu na sztuki eksport skurczył się z 1,12 do 1,07 mln motocykli, co oznacza spadek o 3,83 proc. W przypadku Azji ciężko się dziwić takim wynikom, ponieważ w wielu krajach rządzą producenci z Japonii, a np. w przypadku Indii mamy też mocną reprezentację lokalnych marek.


Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze