Chińskie motocykle i amerykańskie silniki. X-Wedge atakuje segment cruiserów z ciężką artylerią
Kiedyś to japońskie marki próbowały kąsać kategorię cruiserów i chopperów, w której rządzi Harley, a teraz zamierzają to zrobić Chińczycy. Na rynek wjechała marka X-Wedge, która na dodatek współpracuje z amerykańskim producentem silników. Z tego mariażu powstało aż 5 maszyn, które wyglądają dość znajomo.
Podczas wrześniowych targów Moexpo zadebiutowała marka X-Wedge, która pokazała cruisera, cruisera z wózkiem bocznym, trzykołowca w stylu Can-Am Spyder, motocykl turystyczny oraz klasyczną trajkę. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że cztery z tych maszyn są napędzane silnikiem V-twin o pojemności 1976 cm3. Jego maksymalna moc to 103 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 158 Nm i jest dostępny przy 3000 obr./min.
Choć motocykle są chińskie, to serce jest amerykańskie, a zbudowała je marka S&S, która oferuje także akcesoryjne silniki np. do maszyn z Milwaukee. Producent istnieje od 1958 r. i ma na koncie wiele sukcesów sportowych. Jedynie w maszynie przypominającej pojazdy Can-Am zamontowano inny silnik i ma on pojemność 975 cm3, dwa cylindry w układzie V, maksymalną moc 81 KM i skrzynię CVT z biegiem wstecznym.
Gamę otwiera model Ranger RX2000, który jest po prostu cruiserem. Motocykl turystyczny to Rover RL2000 i wyposażono go w kolorowy wyświetlacz LCD o przekątnej 7 cali oraz system audio od JBL. System audio znajduje się też w trzykołowcu Vanguard VT2000. Nie wiadomo, czy motocykle X-Wedge kiedykolwiek wyjadą poza Chiny, ale silniki S&S spełniają m.in. wymagania California Air Resources Board, które są bardziej restrykcyjne od federalnych norm emisji spalin, więc chińskie cruisery mogłyby trafić do USA.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze