tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Carlos Checa bezkonkurencyjny na Silverstone
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Carlos Checa bezkonkurencyjny na Silverstone

Autor: Lovtza 2011.07.31, 19:45 5 Drukuj

Za nami dziewiąta runda tegorocznego cyklu World Superbike, tym razem w Wielkiej Brytanii. Na polach startowych legendarnego toru Silverstone stanęli także Polacy. Jak wyglądały wyniki w poszczególnych wyścigach?

Superbike wyścig 1

Do wyścigu z pierwszego pola, ku zaskoczeniu wielu obserwatorów ruszył John Hopkins. Amerykanin swego czasu jeżdżący w MotoGP, teraz startujący na co dzień w BSB udowodnił na jak wysokim poziomie jest brytyjska seria superbików. Pierwszy rząd uzupełnili Laverty, Camier i Checa. W pierwszy zakręt na prowadzeniu wchodzi Laverty, drugi jest Hopkins na trzecią pozycję szybko natomiast wychodzi Checa. Już na pierwszym kółku upada Fabrizio. Z czasem Hopkins spada na czwartą pozycję, a Checa przebija się na pozycję wicelidera i zaczyna naciskać na Lavertego. Za ich plecami toczy się zacięta walka miedzy Hopkinsem, Camierem i Hagą. Na szóstym okrążeniu wyścigu Checa wychodzi na prowadzenie.  W połowie wyścigu upada Haga, a na 3 okrążenia przed metą pada maszyna Camiera i Brytyjczyk musi zjechać do boxu.

Ostatecznie Checa pewnie wygrywa wyścig, drugi jest Laverty, trzeci po kłopotach Camiera dojeżdża Marco Melandri. Bardzo słaby wyścig zalicza Biaggi, który na mecie melduje się jako jedenasty.

Wyniki wyścigu 1

1. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 38'06.477
2. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 38'09.781
3. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 38'11.259
4. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38'13.593
5. John Hopkins (Samsung Crescent Racing) Suzuki GSX-R1000 38'17.534
6. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 38'28.376
7. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 38'28.785
8. Maxime Berger (Supersonic Racing Team) Ducati 1098R 38'29.211
9. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38'31.968
10. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 38'32.202
11. Max Biaggi (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38'32.321
12. James Toseland (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 38'52.055
13. Roberto Rolfo (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 38'58.127
14. Jon Kirkham (Samsung Crescent Racing) Suzuki GSX-R1000 39'03.787
15. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 39'42.934
RT. Fabrizio Lai (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 25'55.384
RT. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 21'23.662
RT. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 19'05.488
RT. Jakub Smrz (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 13'49.436
RT. Alexander Lowes (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 10'46.507
RT. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 2'06.045

Superbike wyścig 2

Start ponownie dla Lavertiego, lecz na jego ogonie błyskawicznie siada Checa. Świetnie jedzie Camier, który dosyć agresywnie spycha na drugim kółku Hiszpana na trzecią pozycję. Znacznie lepiej niż w pierwszym wyścigu jedzie Biaggi, który łapie dobre tempo i pokazując że jest w stanie walczyć o pudło. Laverty nie jest w stanie zbudować przewagi nad rywalami, tymczasem za jego plecami Checa wyprzedza Camiera i po chwili Hiszpan wychodzi na prowadzenie.  Checa szybko buduje sobie dużą przewagę nad resztą rywali, a w tym czasie za jego plecami toczy się ostra walka pomiędzy Camierem, Melandrim i Biaggim. W jej wyniku Melandri wychodzi na trzecią pozycję a Camier z czwartej pozycji musi odpierać ataki Biaggiego, które na dwa kółka przed metą zwieńczone są powodzeniem. Drugi bieg kończy się identycznie jak pierwszy. Wyścig wygrywa Checa, który w piękny sposób uczcił swój setny start w WSB. Na kolejnych miejscach są dwaj zawodnicy Yamahy – Laverty i Melandri, który ostatecznie odparł zaciekłe ataki Biaggiego.

Sytuacja w tabeli po brytyjskiej rundzie wygląda klarownie, przynajmniej dla Checi, który z  343 punktami umocnił się na prowadzeniu. Biaggi w wyniku słabej postawy w pierwszym wyścigu stracił sporo punktów i choć ciągle jest na pozycji wicelidera traci teraz do Hiszpana aż 62 oczek. Trzeci w generalce pozostaje Melandri który zebrał dotychczas 272 punkty i stanowi coraz poważniejsze zagrożenie dla Maxa.

Wyniki wyścigu 2

1. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 38'03.361
2. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 38'05.635
3. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 38'07.036
4. Max Biaggi (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38'07.321
5. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38'07.766
6. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 38'14.319
7. John Hopkins (Samsung Crescent Racing) Suzuki GSX-R1000 38'14.748
8. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38'14.857
9. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 38'15.608
10. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 38'23.066
11. Jakub Smrz (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 38'23.114
12. Maxime Berger (Supersonic Racing Team) Ducati 1098R 38'24.943
13. James Toseland (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 38'30.596
14. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 38'34.063
15. Jon Kirkham (Samsung Crescent Racing) Suzuki GSX-R1000 38'45.940
16. Fabrizio Lai (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 38'46.781
RT. Roberto Rolfo (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 36'54.601
RT. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 26'05.082
RT. Alexander Lowes (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 15'16.934
RT. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 12'48.104
RT. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 15'28.127

Supersport

Pierwszy rząd to Salom, Lowes, Marino i Rea. Wyścig bardzo dobrze rozpoczęli Gino Rea i Florian Marino. Na trzecią pozycję wychodzi Chaz Davis i szybko przebija się na miejsce wicelidera przed Francuza. Paweł Szkopek z 19. pozycji startowej szybko przebił się w okolice 15-16. miejsca i walczy o kolejne punkty do klasyfikacji generalnej. Na trzecim kółku wyścig widowiskowo kończy Sam Lowes, omal nie zabierając z toru Gino Rea. Za chwilę na prowadzenie wychodzi Davis. Świetnie jedzie Fabien Foret, który wychodzi najpierw na trzecią, a potem na drugą pozycję. Salom przebija się na trzecie miejsce spychając Marino poza podium. Prowadząca trójka buduje przewagę na resztą stawki i na 6 okrążeń przed metą Foret wychodzi na prowadzenie. Chwilę później po uślizgu przedniego koła upada Paweł Szkopek. W pewnym momencie prowadzący Francuz popełnia błąd i traci od razu dwa miejsca. Za plecami pierwszej trójki szaleje Gino Rea, włączając się na trzy okrążenia przed metą do walki o podium. Walka okazała się tak zaciekłą że kilka razy zapachniało glebą, aby ostatecznie na jednym z ostatnich zakrętów Rea wylądował w żwirze. Na metę po ułamku sekundy wpadli Davies, Salom i Foret.

Taki przebieg wyścigu umacnia na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej Chaza Daviesa, który obecnie ma 146 punktów i komfortową sytuację na cztery wyścigi przed końcem sezonu. Drugi w tabeli jest David Salom, który ze swoimi 104 punktami ma w chwili obecnej 3 punkty przewagi nad Fabienem Foretem.

James Ellison: „Wiedziałem, że startując z szesnastego pola, to nie będzie łatwy wyścig, ale ostateczny wynik i tak jest niezły. Chciałem wejść w pierwszy zakręt po wewnętrznej i wyprzedzić kilku rywali, ale trzech innych zawodników miało podobny pomysł i omal nie skończyło się to upadkiem. Wyprzedzałem kolejne maszyny i miałem już w zasięgu wzroku pierwszą szóstkę, więc gdyby nie czas stracony w sobotę, wynik mógł być naprawdę świetny.”

Paweł Szkopek: „Ostro walczyłem z Włochem, Vito Iannuzzo. Był ode mnie wolniejszy, ale świetnie się bronił, co sprowokowało mnie do błędu i uślizgu przedniego koła podczas hamowania. Szkoda, ponieważ walczyłem o kolejne punkty, ale wiele się w ten weekend nauczyliśmy i znaleźliśmy kilka ciekawych rozwiązań. Przed nami teraz krótka przerwa, podczas której zamierzam ostro trenować, aby na ostatnie cztery wyścigi być w idealnej formie.”

Wyniki Supersport

1. Chaz Davies (Yamaha ParkinGO Team) Yamaha YZF R6 34'55.198
2. David Salom (Kawasaki Motocard.com) Kawasaki ZX-6R 34'56.283
3. Fabien Foret (Hannspree Ten Kate Honda) Honda CBR600RR 34'57.647
4. Roberto Tamburini (Bike Service R.T.) Yamaha YZF R6 35'03.517
5. Massimo Roccoli (Lorenzini by Leoni) Kawasaki ZX-6R 35'06.481
6. Broc Parkes (Kawasaki Motocard.com) Kawasaki ZX-6R 35'07.506
7. Balazs Nemeth (Team Hungary Toth) Honda CBR600RR 35'09.209
8. Miguel Praia (Parkalgar Honda) Honda CBR600RR 35'10.012
9. Florian Marino (Hannspree Ten Kate Honda) Honda CBR600RR 35'10.104
10. James Ellison (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 35'12.833
11. Gino Rea (Step Racing Team) Honda CBR600RR 35'20.307
12. Luca Scassa (Yamaha ParkinGO Team) Yamaha YZF R6 35'20.428
13. Alexander Lundh (Cresto Guide Racing Team) Honda CBR600RR 35'20.628
14. Ronan Quarmby (Suriano Racing Team) Triumph Daytona 675 35'28.282
15. Vittorio Iannuzzo (Lorenzini by Leoni) Kawasaki ZX-6R 35'38.829
16. Vladimir Ivanov (Step Racing Team) Honda CBR600RR 35'39.096
17. Imre Toth (Team Hungary Toth) Honda CBR600RR 35'39.752
18. Ondrej Jezek (SMS Racing) Honda CBR600RR 35'44.894
19. Luke Stapleford (Profile Road and Racing Perfor) Kawasaki ZX-6R 35'52.166
20. Bastien Chesaux (MACH Racing) Honda CBR600RR 35'57.941
21. Marko Jerman (MD Team Jerman) Triumph Daytona 675 36'11.457
22. Mitchell Pirotta (KUJA Racing) Honda CBR600RR 36'40.315
23. Yves Polzer (Team MRC Austria) Yamaha YZF R6 37'00.602
24. Eduard Blokhin (RivaMoto) Yamaha YZF R6 35'04.680
NC. Christan Cassella (AARK Racing) Triumph Daytona 675 35'16.895
RT. Pawel Szkopek (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 22'18.962
RT. Danilo Dell'Omo (Suriano Racing Team) Triumph Daytona 675 9'30.686
RT. Robbin Harms (Harms Benjan Racing Team) Honda CBR600RR 6'35.327
RT. Luca Marconi (Bike Service R.T.) Yamaha YZF R6 7'32.129
RT. Sam Lowes (Parkalgar Honda) Honda CBR600RR 7'44.537 

Superstock 1000

Walka w dużych Stockach rozegrała się w praktyce między trójką zawodników, czyli Petruccim, Zanettim i Canepą. Szczególnie emocjonujący był finisz i walka o drugie miejsce między Zanettim i Canepą, którzy pojedynkowali się do ostatnich metrów. Nasz zawodnik, Marcin Walkowiak po przesiadce na BMW zaliczył kolejny przeciętny wyścig. Polak ukończył zawody na dwudziestej pierwszej pozycji, ale oczekiwania naszych kibiców co do utalentowanego Walkowiaka są zdecydowanie wyższe.

W tabeli pomimo nie ukończenia wyścigu na czele pozostaje Davide Gugliano ze 115 punktami. Drugi ze stratą 11 punktów Lorenzo Zanetti, a trzeci – zwycięzca dzisiejszego wyścigu, Danilo Petrucci z 94 punktami.

Marcin Walkowiak: „To nie był dla mnie weekend marzeń, ale raz jeszcze przekonałem się jak ważna jest w zawodach tej rangi znajomość toru. Silverstone to dla mnie nowy obiekt, ale mimo to zrobiliśmy podczas tej rundy pewne postępy. Chcę intensywnie przepracować wakacyjną przerwę, aby zakończyć sezon mocnym akcentem.”

Wyniki Superstock 1000

1. Danilo Petrucci (Barni Racing Team) Ducati 1098R 21'36.434
2. Lorenzo Zanetti (BMW Motorrad Italia Superstock) BMW S1000 RR 21'39.865
3. Niccolò Canepa (Lazio MotorSport) Ducati 1098R 21'39.899
4. Lorenzo Baroni (Althea Racing) Ducati 1098R 21'48.481
5. Leandro Denis Mercado (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 21'50.704
6. Markus Reiterberger (Garnier Alpha Racing Team) BMW S1000 RR 21'51.149
7. Andrea Antonelli (Team Lorini) Honda CBR1000RR 21'55.173
8. Sheridan Morais (Lorenzini by Leoni) Kawasaki ZX-10R 21'55.805
9. Eddi La Marra (Team Lorini) Honda CBR1000RR 21'57.755
10. Jeremy Guarnoni (MRS Yamaha Racing France) Yamaha YZF R1 22'00.089
11. Marco Bussolotti (Pedercini Team) Kawasaki ZX-10R 22'00.302
12. Bryan Staring (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 22'02.153
13. Fabio Massei (Team Piellemoto) BMW S1000 RR 22'04.954
14. Danny Buchan (Goeleven) Kawasaki ZX-10R 22'07.583
15. Matthieu Lussiana (Team ASPI) BMW S1000 RR 22'13.898
16. Keith Farmer (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 22'15.962
17. Ferruccio Lamborghini (Ten Kate Junior Team) Honda CBR1000RR 22'16.179
18. Luca Verdini (Goeleven) Kawasaki ZX-10R 22'16.463
19. Alen Gyorfi (Adrenalin H-Moto Team) Honda CBR1000RR 22'28.803
20. Tomas Svitok (SK Energy Team) Ducati 1098R 22'29.156
21. Marcin Walkowiak (Bogdanka PTR Honda) BMW S1000 RR 22'29.376
22. Beau Beaton (Garnier Racing Team) BMW S1000 RR 22'29.742
23. Lee Costello (HALSALL Racing Team) Honda CBR1000RR 22'30.014
24. Thomas Caiani (BWG Racing Kawasaki) Kawasaki ZX-10R 22'48.128
25. Michal Salac (Salac Racing) BMW S1000 RR 22'55.999
26. Lorenzo Savadori (Lorenzini by Leoni) Kawasaki ZX-10R 23'35.863
RT. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 17'16.804
RT. Roy Ten Napel (Domburg Racing) Honda CBR1000RR 11'14.664
RT. Randy Pagaud (Garnier Racing Team) BMW S1000 RR 9'29.668
RT. Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia Superstock) BMW S1000 RR 6'31.464
RT. Taylor Knapp (CN Racing) Kawasaki ZX-10R 8'40.833

Superstock 600

W małych Stockach wyścig nie przebiegał po myśli najszybszego w kwalifikacjach Michaela Van der Marka. Holender w wyniku usterki musiał wycofać się z wyścigu, tymczasem świetne tempo tego dnia miał Joshua Day, który do ostatnich metrów musiał odpierać ataki Jeda Metchera i Riccardo Russo. O tym jak zacięta była to walka niech świadczy fakt, że pierwszą trójkę na mecie rozdzieliło 0,245 sekundy! W generalce prowadzi Romain Lanusse, który dziś otarł się o podium, przed Jedem Mecherem i Joshuą Dayem.

Wyniki wyścigu Superstock 600

1. Joshua Day (Revolution Racedays Kawasaki) Kawasaki ZX-6R 20'14.620
2. Jed Metcher (MTM-RT Motorsports Team) Yamaha YZF R6 20'14.807
3. Riccardo Russo (Team Trasimeno) Yamaha YZF R6 20'14.865
4. Romain Lanusse (MRS Yamaha Racing France) Yamaha YZF R6 20'15.045
5. Daniele Beretta (Team Trasimeno) Yamaha YZF R6 20'15.436
6. Stèphane Egea (Team ASPI) Yamaha YZF R6 20'19.694
7. Alex Schacht (Schacht Racing SBK One) Honda CBR600RR 20'21.323
8. Tony Covena (Nito Racing) Yamaha YZF R6 20'21.744
9. Joshua Elliott (WMT  Yamaha) Yamaha YZF R6 20'22.569
10. Nacho Calero Perez (Orelac Racing) Yamaha YZF R6 20'22.837
11. Nelson Major (Team Falcone Competition) Yamaha YZF R6 20'30.122
12. Francesco Cocco (Martini Corse) Yamaha YZF R6 20'34.290
13. Dino Lombardi (Martini Corse) Yamaha YZF R6 20'35.176
14. Josh Wainwright (Aye Gee Suzuki) Suzuki GSX-R600 20'36.322
15. Adrian Nestorovic (MTM-RT Motorsports Team) Yamaha YZF R6 20'37.237
16. Austin DeHaven (Team Trasimeno) Yamaha YZF R6 20'42.740
17. Christophe Ponsson (MRS Yamaha Racing France) Yamaha YZF R6 21'00.087
RT. Tomas Krajci (TK Racing Slovakia) Yamaha YZF R6 18'07.703
RT. Christian Gamarino (Goeleven) Kawasaki ZX-6R 15'50.289
RT. Michael Vd Mark (Ten Kate Junior Team) Honda CBR600RR 14'01.389
RT. Tristan Lentink (Domburg Racing) Honda CBR600RR 9'37.412
RT. Gauthier Duwelz (Team MTM-RT Motorsports) Yamaha YZF R6 6'46.840
RT. Max Wadsworth (Team ASPI) Yamaha YZF R6 7'10.539

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
chaz davies Silverstone 2011
Brock Parkes
Aitchison
Ellison
Aitchison Silverstone
Carlos Checa
chaz davies silverstone
Checa Silverstone Silverstone
Ellison na torze Silverstone
Joan Lascorz
Joshua Day wyscig Silverstone
Lascorz Silverstone
Pawel Szkopek
Roccolli
Salom Silverstone
Szkopek na torze Silverstone
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę