Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 84
Pokaż wszystkie komentarzeBoczo, a jaką wachę laliście? 95/98? tak tylko pytam, bo i tak plasowałbym się gdzieś po środku - trochę fanu z jazdy trochę rozsądku;)
OdpowiedzW moto z silnikami na etylinę 95 oktanową powinno się lać wyłącznie 95. Lanie 98 to proszenie się o problemy i remont silnika. Uzyskanie większej mocy jest pozorne. Zbyt mała lub zbyt duża liczba oktanowa paliwa możne spowodować spalanie stukowe...
OdpowiedzZalanie paliwa o większej liczbie oktanowej nie ma prawa powodować spalania stukowego. Faktem jest jednak, że przyrost mocy to tylko autosugestia, a spalanie przy identycznym stylu jazdy może (ew. zawsze jest?) być minimalnie większe i jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
OdpowiedzTo ciekawe, że za wysoka liczba oktanowa może powodować spalanie stukowe. Możesz rozwinąć swoją myśl?
OdpowiedzStandardowa 95. Zalanie 98 wcale nie musi oznaczać mniejszego spalania.
Odpowiedz