Bell M5X Replica Scassa - typ sportowy

Autor: Łukasz „Boczo” Tomanek 2012.07.19, 09:28 2 Drukuj

Design

To model Replica Scassa, co w wolnym tłumaczeniu oznacza „Wyglądam świetnie”. Prezencja kasku jest fenomenalna. Krwisto-piekielna czerwień wspaniale współgra z włoskimi motywami na całej szerokości kasku. Do tego dość frapująca grafika słuchawek i wyścigowy numer z tyłu. Jakby tego było mało, Bell M5X ma czerwoną wyściółkę i jeśli kiedyś dojdę do władzy, stanie się ona obligatoryjnie montowana we wszystkich kaskach. Wiem, że to w żaden sposób nie wpływa na bezpieczeństwo, ale tylko na to spójrzcie…

Jakość wykonania

Nie ma się do czego przyczepić. Nie pasują jedynie średniej jakości srebrne wloty powietrza z przodu i z tyłu. Główną zaletą jeśli chodzi o jakość wykonania jest lakier. Po kilku miesiącach użytkowania, także ulewie z gradem, na skorupie nie ma żadnych śladów zniszczenia. Czerwona wyściółka kasku łatwo się brudzi, podobnie jak welurowe wstawki na bokach pod spodem kasku. Bell ma zapięcie typu DD i mimo, że nie jestem fanem tego rozwiązania, to tutaj jest ono wykonane wyjątkowo solidnie i daje poczucie pewności.

Komfort

To sportowy kask, nie ma co do tego wątpliwości. Jest wprawdzie bardzo aerodynamiczny, ale osobiście nie używam go w turystyce. Dopasowanie jest „stanowcze”. Skorupa pewnie siedzi na głowie i może delikatnie uwierać na policzkach, ale nie w bolesny sposób. Wspomniana czerwona wyściółka jest miła w dotyku i delikatna, przez co kask przyjemnie się wsuwa na głowę (brzmi to trochę niepokojąco, prawda?).

M5X nie ma pinlocka, ale wyposażony jest w bardzo skuteczną powłokę antifog. Potrzeba naprawdę kiepskie pogody, aby zaparowała. Zupełnie kiepskim elementem jest sama szyba, a dokładniej jej podnoszenie. Wizjer nie ma żadnej wypustki, za którą można by to zrobić, więc jest to proces dość trudny. Nie ma też żadnego systemu dociskającego szybę, ale zwykła uszczelka na szczęce, która działa zaskakująco dobrze

Wyciszenie

Tutaj do gry wkraczają subiektywne odczucia. Jeśli na co dzień jeździsz w stoperach i nie lubisz hałasu, Bell jest dla ciebie. Robi się jednak irytująco ze względu na wszechobecny świst wiatru, który dokucza przy wyższych prędkościach. Osobiście wolę zupełnie odwrotnie. Fakt faktem, jeśli komuś naprawdę przeszkadza odgłos silnika, powinien zainteresować się M5X.

Wentylacja

Bardzo dobra. Mamy dwa wloty na górze, na środku szczęki, na jej bokach i z tyłu. Wlot na szczęce bardzo trudno się obsługuje, ponieważ jego suwak znajduje się w środku (na wewnętrznej ścianie szczęki). Jadąc w upale mamy stały dostęp do świeżego powietrza.

Mówiąc krótko…

Jeśli jesteś posiadaczem stylowego motocykla sportowego i szukasz kasku nie tylko dobrze wykonanego ale także o świetnym wzornictwie, M5X jest odpowiedzią. Nie za dobrze sprawdzi się w długodystansowej turystyce, ale na mieście czy na torze, szczególnie, kiedy temperatura będzie wysoka, a niebo niebieskie, Bell będzie świetny.

Zalety:

  • design
  • jakość wykonania (doskonały lakier)
  • solidne zapięcie DD
  • doskonała wentylacja

Wady:

  • dostęp do suwaka przedniego wlotu powietrza
  • brak wypustki na szybie, utrudniający jej zamykanie/otwieranie
  • czasami ucisk policzków po dłuższej jeździe
  • wkurzający świst wiatru przy wyższych prędkościach
  • aby zmienić szybę, trzeba użyć klucza imbusowego

Ocena redakcji w skali szkolnej 1-6: -5

Cena: 1999 zł
Zdjęcia
dynamiczne przodDiavel prawy zakret
bonnie w trawieMonster Diavel akcja
zlozenie zakretzakret Bonneville dynamika
kask Przodprzygotowania do jazdy
Diavel Bellnumer tyl
sluchawki Bellz bliska
przod Bell Ducatilogo policzek
wloty tylprzednie wloty
M5X Ducatiod spodu
mechanizm szybynosek wlot
M5X detaleScassa replica Bell
szyba logozapiecie DD
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę