tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 BMW K1200R Sport - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

BMW K1200R Sport - strona 2

Autor: Balth 2007.08.01, 15:01 17 Drukuj

BMW K1200R Sport

2007.08.01 Balth

Trochę estetycznych faktów

A teraz tak z trochę innej półki. Zobaczcie sami jak atrakcyjnie wygląda ten sprzęt. Mamy tutaj masywny, ale nie ciężki przód z ciekawym niesymetrycznym reflektorem. Nie ma przyciężkich płatów bocznych plastików. Obudowa wlotów powietrza płynnie przechodząca w zbiornik. Wkomponowane w nią bardzo zgrabnie logo firmy - rzekłbym, nawiązujące do lotnictwa. Srebrny silnik pod ramą w takim samym kolorze z przodu jest zwieńczony czarną chłodnicą, a z tyłu skrzynią biegów i potężną rurą tłumika. Nad silnikiem nieco garbaty zbiornik z bardzo mocnymi podcięciami na nogi. Niesamowicie wąska talia i delikatny subframe oraz zadupek. Jednoramienny wahacz z prowadzonym wewnątrz wałkiem napędowym również świetnie wygląda. Otwartemu z prawej strony tylnemu kołu smaczku dodaje pusta piasta. Jedynym drobnym zgrzytem w tym pięknym widoku są podpory subframe - wykonane z zamkniętych profili wyglądają jak.... ze szklarni. Sprzęt jest nowocześnie kanciasty, ale nie toporny.

NAS Analytics TAG

Podsumowując

Jakby komukolwiek było mało świetnych osiągów i takiego samego wyglądu, to może doposażyć motocykl w całkiem sporo dodatków. Producent oferuje oprócz wspomnianych ESA, ABS, ASC i RDC również nawigację, obniżoną kanapę, sportowy tłumik, centralną podstawkę, sportowe koła, spojlery i osłony z włókna węglowego, sportowe podnóżki, barwioną szybę, alarm, podgrzewane manetki, kierunkowskazy LED oraz kufry i torby w kilku rodzajach. To chyba nie mało?

Reasumując trzeba przyznać, że BMW w modelu K1200R Sport oferuje:

  • bardzo mocny i elastyczny zarazem układ napędowy, co przekłada się na doskonałe osiągi przy relatywnie niskim spalaniu;

  • doskonałe hamulce z najwyższej półki;

  • aluminiowe zawieszenie, za które oddałbym nawet rękę;

  • pełen wypas elektroniki rzeczywiście poprawiającej osiągi i bezpieczeństwo;

  • dużą poręczność przy sporej wadze maszyny i dużym obciążeniu maszyny;

  • wygodną pozycję również dla wysokiego kierowcy;

  • ergonomiczne rozmieszczenie przełączników i bardzo czytelny kokpit;

  • bardzo nowoczesny i atrakcyjny wygląd (choć niektórzy moi znajomi okrzyknęli K12000 R Sport mianem transformera);

  • wysoką jakość wykończenia;

  • bogate wyposażenie dodatkowe.

Minusy? Szkoda gadać. Wygląd subframe'a i niezrozumiałe umieszczenie przycisku liczników dziennego przebiegu na kokpicie (a nie tak jak całe sterowanie komputerem pokładowym przy lewej manetce) trudno nazwać wadami. Dodałbym jedynie do oferty wyposażenia dodatkowego sprzęgło antyhoppingowe - na pewno będzie przydatne przy naprawdę ostrej jeździe. Wadą najbardziej dokuczliwą i to juz przy samym zakupie motocykla jest cena - prawie 60 000 PLN w standardowym wyposażeniu.

Maszyna udała się Niemcom doskonale: można nią spokojnie pośmigać na torze, pomykać codziennie po mieście jak i pojechać w długą trasę. Nieprzeciętna sylwetka i kolorystyka (metaliczny niebieski lub czerń w połączeniu pięknym srebrem) gwarantują, że niejedna głowa podąży wzrokiem za przelatującym R Sportem. Nie lubię tego określenia ale to chyba naprawdę jest uniwersalny sprzęt drogowy.

Choć cena za taki bolid jest bardzo wysoka, to w tym wypadku wiadomo za co płacimy. Jestem również przekonany, że motocyklista, który kupi K1200R Sport nie będzie żałował wydanych pieniędzy przez ani jeden moment.

Dane techniczne:

BMW K 1200 R Sport

Silnik
Pojemność 1157
Średnica/skok 79/59
Moc 120/163
przy obrotach 10 250
Moment obrotowy 127
przy obrotach 8 250
Konstrukcja rzędowa
Liczba cylindrów 4
Stopień sprężania/paliwo 13 : 1/S 98 oktanów
Sterowanie zaworami/gazem DOHC (podwójny wałek rozrządu górny)
Liczba zaworów na cylinder 4
Średnica zaw. ssących/wydechowych 32/27,5
Średnica przepustnicy 46
Przygotowanie mieszanki cyfrowy sterownik BMSK
Instalacja elektryczna
Alternator 580
Akumulator 12/14 bezobsługowy
Reflektory światło mijania 1 x H 7/55 W
światła drogowe 1xH7/55 W
Rozrusznik 0,7
Przenoszenie napędu/ skrzynia biegów
Sprzęgło wielotarczowe sprzęgło mokre Ø 151 mm
Skrzynia biegów sześciobiegowa skrzynia biegów sprzęgana kłowo
Przełożenie pierwotne 1,559
Przełożenia biegów I 2,398
II 1,871
III 1,525
IV 1,296
V 1,143
VI 1,015
Napęd tylnego koła poprzez wał Kardana
Przełożenie 2,91
Układ jezdny
Konstrukcja ramy aluminiowa rama zespolona z profilami IHU/tłoczonymi i elementami z odlewu kokilowego
Zawieszenie przedniego koła BMW Duolever
Zawieszenie tylnego koła BMW Paralever
Skok amortyzatorów przód/tył 115/135 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 101 mm
Rozstaw osi 1571 mm
Kąt główki ramy 61°
Hamulce z przodu podwójna tarcza hamulcowa, Ø 320 mm
z tyłu pojedyncza tarcza hamulcowa,Ø 265 mm
na życzenie układ Integral ABS BMW Motorrad (półzintegrowany)
Koła odlew ze stopu lekkiego
z przodu 3,50 x 17 MTH 2
z tyłu 5,50 x 17 MTH 2
(na życzenie 6,00 x 17 MTH 2)
Opony z przodu 120/70 ZR 17
z tyłu 180/55 ZR 17 lub 190/50 ZR 17
Wymiary i masa
Długość całkowita 2 228 mm
Szerokość całkowita z lusterkami 856 mm
Szerokość kierownicy bez lusterek 785 mm
Wysokość siedzenia 820 mm (790)
Masa własna z pełnym zbiornikiem paliwa 241 kg
Dopuszczalna masa całkowita 450 kg
Pojemność zbiornika paliwa 19 l
Parametry jazdy
Zużycie paliwa 90 km/h l/100 km 4,7
120 km/h l/100 km 5,5
Przyspieszenie 0 - 100 km/h s 2,9
0 - 1000 m s –
Prędkość maksymalna km/h > 200
BMW K1200 winkiel
BMW 1200 przod
BMW K1200 przod gora
BMW K1200 rzut
K1200R kufry
BMW K1200 powiekszony kufer
BMW boczny kufer
BMW K1200 kufer pokrowiec
BMW K1200 otwarty kufer BMW K1200 zacisk
BMW K1200 zbiornik BMW K1200 przod os
BMW K1200 przod zawias BMW K1200 schowek
BMW K1200R lampa tylna BMW K1200R sprzeglo
NAS Analytics TAG

Komentarze 11
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor:klaudia 26/08/2007 15:27

fajniusi motor :)

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê