tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 BMW G650GS - G³odny Sukcesu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

BMW G650GS G³odny Sukcesu

Autor: £ukasz „Boczo” Tomanek 2010.12.13, 15:53 24 Drukuj

Początkujący, kobiety i mądrzy ludzie niepotrzebujący 200 KM do zabawy czy dojazdów do pracy. Właśnie oni pokochają G650GS

Dawno temu, kiedy nawet w spazmatycznych snach najbardziej opętanych wizjonerów nie pojawiał się „Taniec z Gwiazdami” i bicepsy Krzysztofa Ibisza, motocyklizm był dość wariacki. W roku 1925, na bardzo długo przed wynalezieniem fotoradaru, George Brough, człowiek ze wszech miar obłąkany, stworzył motocykl rozpędzający się do 160 km/h. Ludzie wtedy nie umieli do tylu liczyć, a tu nagle ktoś zrobił dwukołowy pojazd osiągający trzycyfrową prędkość. Trzydzieści cztery lata później ukazał się Vincent Black Shadow, Hayabusa lat 60-tych. Później świat nieco wyhamował. Pojawiały się motocykle nadal szybkie, ale bardziej cywilizowane i dla ludzi, takie jak choćby Honda CB750, Yamaha YR5 czy BMW R80 G/S, by później, pod koniec lat 80-tych ludzkość została porażona szaleństwem mocy. Skutkiem zafascynowania końmi mechanicznymi była Yamaha V-Max, Suzuki GSX-R 1100, Ducati 916, a później wielce niemądre litry z Yamahą FZR1000, Yamahą R1 i Kawasaki ZX10R na czele.

NAS Analytics TAG

„Choroba mocy” trwa do dziś, ale od pewnego czasu można zauważyć, że i motocykliści i producenci nieco się opanowali. Powodem tego jest bardzo modnie i mądrze brzmiące słowo „downsizeing”. W przypadku motocykli oznacza ono rezygnację z niebotycznych mocy i zmniejszanie pojemności na rzecz przyjemnego, cywilnego użytkowania. To z kolei sprowadza nas do BMW G650GS. Motocykle Beemki z singlem w tej pojemności były bardzo popularne i lubiane, a Richard Sainct na F650GS wygrał rajd Dakar w 1999 i 2000 roku. Zbyt dziwna dla konserwatywnych klientów bawarskiej marki seria X (X Challenge, X Moto i X Country) nie osiągnęła sukcesu i wycofano ją ze sprzedaży. BMW zrozumiało, że GS to trzon marketingu i dlatego też na rok 2011 bawarski singiel powraca.

Bardzo Modne Wdzianko

G650GS jest ładne, mało tego, jest bardzo ładne. W porównaniu do poprzedniego modelu znacznie przybyło mu urody, choć dla niektórych te słowa mogą być dość dziwne w przypadku motocykla marki BMW. Przednia owiewka wraz z reflektorem nie wygląda już jak przeszczep z azjatyckiej 125-tki, ale jak prawdziwy produkt BMW, choć i tak konstruktorzy poszli na łatwiznę, bo jest to wierna kopia przedniej lampy z G650 X Challenge. Nawet przedni, endurowaty błotnik, z natury psujący sylwetkę każdego motocykla jest ładny. W końcu projektanci zrozumieli, że elementy takie jak przedni widelec, rama czy wahacz fatalnie wyglądają w kolorze mysio-szarym, który sprawia, że części te wyglądają na tanie, a tego w przypadku Beemki nie chcemy i pomalowali je na czarno, natomiast szprychowe koła zastąpiono odlewanymi z aluminium. Zmienił się także kokpit, ale bardziej niż pięknem, emanuje tradycyjną niemieckością.

Zdeklarowany singiel

Ok., zalety jednocylindrówki? Przede wszystkim, nie jest tak nudna jak liniowe i ugłaskane rzędowe twiny. Wręcz przeciwnie, single charakteryzują się charyzmatycznym oddawaniem mocy. Ten w Beemce ma ogromny skok tłoka równy 83mm, co pozwoliło osiągnąć bardzo wysoki jak na jednocylindrowiec w tej pojemności moment obrotowy 60 Nm przy 5000 obr/min. Moc 48 KM na potrzeby takiego sprzętu jest całkowicie wystarczająca. Co więcej, aby zadowolić początkujących rodziców i ich zatroskane matki, dostępna będzie wersja skastrowana do 34 KM i 47 Nm. G650GS podobnie jak poprzednie modele z serii G, będzie miała silnik z technologią Twin-Spark. Polega on na zastosowaniu dwóch świec na głowicę (w tym przypadku dwie w ogóle) i poprawia w zasadzie wszystko. Spalanie, pracę jednostki napędowej, zapłon oraz pozwala na osiągnięcie wysokiego stopnia sprężania. Single BMW to bajka odmienna od tych, które opowiadano w przypadku jednocylindrówek typu Suzuki DR Big, w których piec trząsł się jak pośladki mulatki w gangsterskim teledysku.

Wracając do spalania, producent chwali się, że G650GS przy 90 km/h będzie spalać 3,2 litra na setkę. Podwozia nie zmieniono i jest ono dokładnie takie samo, jak poprzednio, co oznacza mostową, stalową ramę, nieregulowany widelec 41mm i tylny amortyzator z regulacją wstępnego napięcia i tłumienia odbicia. Do tego pojedyncze tarcze hamulcowe 300mm i 240mm z dwu i jednotłoczkowym zaciskiem. Siedzenie w standardzie znajduje się na wysokości 780mm, ale możne zamówić wersję dla niższych (750mm) i wyższych (820mm). Lista akcesoriów zajmuje 700 stron i mało jest rzeczy, których nie można do Beemki zamówić. Mimo to, jest jeden problem. Na liście wyposażenia dodatkowego znajduje się centralna podstawka. Konieczność płacenia za ten „bajer” w motocyklu, który zaprojektowany został wyłącznie po to, aby życie uczynić lepszym i łatwiejszym, jest niezrozumiała. To tak, jakby zaprosić dziewczynę na elegancją kolację przy świecach, a kiedy przyjdzie, powiedzieć jej, że musi iść kupić dwa kebaby.

GS – Głodny Sukcesu

BMW G650GS polubią początkujący, kobiety, ludzie mądrzy, którzy do czerpania radochy z motocykla, albo co ważniejsze, do codziennego transportu nie potrzebują 200 KM. To BMW nie jest ani nie było rewolucją w żadnym stopniu, ale miło, że wróciło, jeszcze bardziej rozszerzając gamę uwielbianych GSów. BMW jest głodne sukcesu ale także kilometrów. Mityczne przekonanie, że do objeżdżania świata potrzeba ponadlitrowego boxera jest nieprawdziwe i można być pewnym, że G650GS będzie motocyklem nie tylko łatwym i przyjaznym ale także międzykontynentalnym.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
2011-bmw-g650gs-412011-bmw-g650gs-42
NAS Analytics TAG
2011-bmw-g650gs-432011-bmw-g650gs-44
2011-bmw-g650gs-452011-bmw-g650gs-50
2011-bmw-g650gs-512011-bmw-g650gs-53
2011-bmw-g650gs-552011-bmw-g650gs-56
2011-bmw-g650gs-402011-bmw-g650gs-31
2011-bmw-g650gs-372011-bmw-g650gs-38
2011-bmw-g650gs-102011-bmw-g650gs-11
2011-bmw-g650gs-122011-bmw-g650gs-13
2011-bmw-g650gs-262011-bmw-g650gs-27
2011-bmw-g650gs-62011-bmw-g650gs-7
2011-bmw-g650gs-82011-bmw-g650gs-9
2011-bmw-g650gs-162011-bmw-g650gs-17
2011-bmw-g650gs-182011-bmw-g650gs-19
2011-bmw-g650gs-202011-bmw-g650gs-21
2011-bmw-g650gs-232011-bmw-g650gs-39
Komentarze 16
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê