tr?id=1223146534440221&ev=PageView&noscript=1

BMW F800S

Autor: Artur Owczarczyk 2007.10.03, 15:05 7 Drukuj

strony: 1 2 3 4 5

 

BMW F 800 S

Cenowo BMW F 800 S nie wypada zbyt dobrze w konfrontacji z podobnymi produktami Yamaha i Suzuki. Jednak osoby, które oczekują od życia czegoś więcej niż tylko najbardziej korzystnych cenowo produktów, z pewnością zainteresują się rozwiązaniami technicznymi, oferowanymi przez BMW.

BMW prowadzi się bardzo dobrze. Szczególne słowa uznania należą się montowanemu seryjnie w modelu BMW F 800 S amortyzatorowi skrętu. Niesamowicie poprawia on stabilność prowadzenia w zakrętach i usztywnia całość konstrukcji, dając kierowcy wrażenie dosiadania maszyny sportowej. Lekki masą i wyglądem, a jednocześnie sztywny, pojedynczy wahacz BMW jest kolejnym rodzynkiem w tej klasie motocykli. Regulację napięcia wstępnego amortyzatora tylnego wykonuje się bardzo łatwo dzięki dostępnemu od zewnątrz pokrętłu. W porównaniu z konkurencją jest to duży zaleta BMW F 800 S. Wadą jest z kolei brak możliwości regulacji napięcia sprężyn w widelcu przednim. Wada ta może dać znać o sobie w sytuacji, gdy będziemy poruszali się tym motocyklem z pełnym obciążeniem.

Zawieszenie w BMW F 800 S jest zestrojone bardzo sztywno (zwłaszcza w porównaniu z pozostałymi dwoma motocyklami). Może to trochę przeszkadzać w atakowaniu asfaltowej tarki, czy wszelkiej maści dziur i przeszkód występujących w powierzchniach płaskich naszych miast. W zamian za takie „niedogodności" otrzymujemy maszynę, która w dynamicznej i nieco bardziej agresywnej jeździe prowadzi się bardzo przewidywalnie, niezwykle stabilnie i precyzyjnie. Sprawę dodatkowo poprawia wspomniany wcześniej amortyzator skrętu, likwidujący nerwowość przedniego zawieszenia, które pośród naszej trójki ustawione jest zdecydowanie najostrzej.

Praca zawieszenia BMW, w połączeniu z pochyloną pozycją jeźdźca, wywołuje niedwuznaczne poczucie sportowego smaku, mimo iż siedzisko znajduje się dość wysoko, a silnik nie przypomina konstrukcji wyścigowych. Ale to właśnie pozycja za sterami F 800 S jest tym, co w pierwszej chwili wyróżnia go na tle FZ6 i B650, na których siedzimy raczej wyprostowani i zrelaksowani, wypatrując dalekiej trasy. W tym miejscu nie mamy wątpliwości, że małe BMW interesuje się sportem, choć na pierwszy rzut oka może na to nie wygląda. Sportowe możliwości podkreśla też wynoszącą 182 kg, masa.

W F 800 S dostajemy skonstruowany od podstaw rzędowy dwucylindrowiec, kryjący wiele nowatorskich rozwiązań technicznych. Jego osiągi są imponujące, a jeden ruch nadgarstkiem skutecznie je demonstruje. Jest bardzo żwawy, chętnie przyspiesza już od najniższych obrotów, ale w zamian za to zakres użytecznych obrotów jest trochę za wąski. Ogólnie jednak silnik stanowi mocną stronę całości, nawet pomimo niezbyt precyzyjnie działającej skrzyni biegów i „trudnego" luzu... Na pochwałę zasługuje pasek zębaty w układzie przeniesienia napędu. Pracuje on dużo ciszej niż łańcuchowe napędy konkurentów i dodatkowo jest bezobsługowy.

No tak, skoro już wiemy jak się rozpędzić, warto poszukać klamki hamulca. W testowanej maszynie hamulce działają bardzo dobrze. Opcjonalnie możemy również wyposażyć nasz motocykl w układ ABS. Jednak zanim postanowimy powierzyć ABSowi zadanie uratowania nas z opresji, powinniśmy na placu manewrowym przyzwyczaić się do jazdy z tym systemem. Otóż w trakcie działania ABS możemy odnieść wrażenie, że nasze zawieszenie zachowuje się bardzo dziwnie. Hamując mocno z początku mamy wrażenie, że zawieszenie nieoczekiwanie„wstaje". Jest to sygnał, że opona właśnie wyczerpała limit swojej cierpliwości i wpaść w poślizg, w związku z czym ABS zwolnił tarczę hamulca, którą spowolniliśmy zbyt gwałtownie.

Jeżeli chodzi o zestaw wskaźników, to w praktycznie każdym motocyklu standardem jest w tej chwili analogowy obrotomierz i ciekłokrystaliczny prędkościomierz. W tak też sposób rozwiązano dwa główne wskaźniki na desce BMF F 800 S. Od konkurentów - Yamahy FZ6 S2 i Bandita 650S - odróżnia BMW wskaźnik aktualnego biegu.

Jeżeli chodzi o stronę wizualną, to oprócz nietuzinkowego wyglądu całego motocykla na szczególne słowa uznania zasługują przepiękne felgi. Godne pochwały jest również ergonomiczne rozmieszczenie wentyli w felgach. Dzięki temu wybiegowi podłączenie przewodu powietrza przy pompowaniu opony wreszcie nie wymaga cyrkowych wygibasów.

Dane techniczne

Pojemność 798 cm3
Cylindry 2
Zawory na cylinder 4
Średnica cylindra/skok 82 mm/75,6 mm
Moc 62,5 kW (85 KM) przy 8.000 obr.
Moment obrotowy 86 Nm przy 5,800 obr.
Stopień sprężania 12,0:1
Zapłon Elektroniczny (BMS-K)
Rozrusznik Elektryczny
Prędkość maksymalna ponad 200 km/h
Średnie spalanie przy stałej prędkości 90 km/h 3,4 l/100 km
Średnie spalanie przy stałej prędkości 120 km/h 4,4 l/100 km
Paliwo PB95
Felga przednia Stop aluminium 3,5 x 17”
Felga tylna Stop aluminium 5,5 x 17”
Akumulator 12 V / 14 Ah
Opona przednia 120/70 ZR 17
Opona tylna 180/55 ZR 17
Długość 2028 mm
Szerokość 860 mm
Wysokość 1155 mm
Wysokość siedziska 820 mm
Rozstaw osi 1466 mm
Masa na sucho 182 kg
Pojemność zbiornika paliwa (rezerwa) 16 l (4 l)


Filmy:

BMW F800 Miasto
BMW F800 Miasto2
lovtza Michal Bozalek BMW F800
0-100 BMW F800
Zdjęcia
bmw f800 kolano
bmw f800 zakret
bmw f800 parking
bmw f800 acid
bmw f800 i zlomowisko
bmw f800 przy zlomie
f800 i dziewczyna
bmw f800 dziewczyna
f800 i diana
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę