Ta witryna u¿ywa plików cookie. Wiêcej informacji o u¿ywanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, mo¿na znale¼æ
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj wiêcej tego komunikatu.
Komentarze 16
Poka¿ wszystkie komentarzeA czy to nie jest trochê tak ¿e an jedne tory ustawia siê ni¿ej srodek ciê¿ko¶ci, tam gdzie potrzebna stabilno¶æ na prostej i gdzie sa szykany bo w³a¶nie wtedy jest ³atwiej przerzuciæ moto z 1 strony na 2, a tam gdzie sa d³ugie zakrêty ale ma³o zmian ¶rodek ciê¿ko¶ci jest wyzej? Nie jestem ekspertem, ale s³ysza³em ¿e takie rozwiazanie jest w Aprilii factory.
OdpowiedzRzeczywi¶cie silnik przesuwa sie w ramie, aby zmienic zachowanie motocykla. Czasem potrzeba zwrotno¶ci, czasem stabino¶ci. Zmieniaj±c k±ty i konfiguracjê zawieszenia mozna tak¿e istotnie wp³ywaæ na zachowanie motocykla. W ka¿dym razie je¶li potrzebujesz zwrotno¶ci to ¶rodek ciê¿ko¶ci dajesz wy¿ej. Je¶li potrzebujesz stabilno¶ci to dajesz go ni¿ej. To generalna zasada i oczywi¶cie s± od niej wyj±tki, ale co do zasady jest tak jak napisa³ Rysiu ;)
Odpowiedz