47 Rotor Rajd. 160 zabytkowych motocykli na Mazurach. Tak wygl±da³a rywalizacja
W dniach 22-25 maja 2025 roku Mazury znów zadrżały od dźwięku zabytkowych silników - a wszystko za sprawą 47 Rotor Rajdu, który z rozmachem zainaugurował I rundę Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. To wydarzenie po raz kolejny udowodniło, że klasyczna motoryzacja ma się doskonale - a jej miłośnicy to ludzie pełni pasji, determinacji i niezwykłej energii.
160 motocykli zabytkowych pojawiło się w bazie rajdu . 140 z nich wystartowało, by zmierzyć się z trasą, która nie tylko prowadziła przez jedne z najpiękniejszych zakątków Warmii i Mazur, ale też stawiała przed zawodnikami wiele wyzwań. Ostatecznie 105 maszyn dotarło do mety, a każdy motocykl, który przejechał linię końcową, niósł za sobą nie tylko kilometry, ale i setki emocjonujących chwil.
W tym roku nie zabrakło także motocyklistek - Amazonek, których udział został przyjęty z wielkim uznaniem i entuzjazmem. Pięć niezwykle dzielnych kobiet stanęło na linii startu ramię w ramię z mężczyznami, pokazując, że pasja do klasyki nie zna płci. Każda z nich z determinacją, odwagą i charakterem pokonała trasę rajdu - wszystkie ukończyły zmagania, wzbudzając ogromny podziw i sympatię kibiców oraz innych uczestników. Ich obecność była symbolicznym przypomnieniem, że motocyklowa pasja nie ma granic.
Trasa 47 Rotor Rajdu prowadziła przez miejsca, które same w sobie są atrakcją - uczestnicy odwiedzili m.in. replikę legendarnej Bursztynowej Komnaty, monumentalną Śluzę w Leśniewie i tajemnicze bunkry w Mamerkach. Każdy z tych punktów zatrzymywał na chwilę pędzących zawodników, dając im oddech i możliwość zanurzenia się w historii i krajobrazie tego wyjątkowego regionu.
Mazury - jak co roku - oczarowały wszystkich. Kręte drogi, lasy, jeziora i zapach majowej przyrody tworzyły scenerię niczym z filmu drogi. Ale rajd to nie tylko sielanka - 10 punktów kontroli przejazdu (PKP) oraz 5 odcinków czasowych (PKC) sprawiły, że zawodnicy musieli wykazać się refleksem, precyzją i świetną techniką jazdy. Szczególnych emocji dostarczały próby sprawnościowe (SZ) i ocena techniki jazdy (OTJ), które rozgrywały się m.in. w Kętrzynie, Węgorzewie i Reszlu - miastach, które otworzyły się na uczestników z serdecznością i lokalnym wsparciem.
Nie sposób nie wspomnieć o wyjątkowej atmosferze integracji i wspólnoty. W Barcianach odbył się pokaz maszyn i umiejętności uczestników, który wzbudził zachwyt mieszkańców. W sobotnie popołudnie rynek w Reszlu zamienił się w tętniące życiem serce rajdu, kiedy to odbył się pełen humoru i rywalizacji konkurs delegacji. A po próbie OTJ i Konkursie Elegancji - zupełnie bez ograniczeń - motocykliści ruszyli na tor motocrossowy, by dać upust adrenalinie i po prostu... dobrze się bawić.
Nie byłoby Rotor Rajdu bez sportowej rywalizacji. W tym roku klasyfikacja Mistrzostw Polski przedstawiała się następująco:
- Klasa pre 45 - sklasyfikowano 8 motocykli:
🥇 Grzegorz Stasiak
🥈 Oskar Hans
🥉 Piotr Tubylewicz - Klasa post 45 - sklasyfikowano 6 motocykli:
🥇 Michał Siemiński
🥈 Bartosz Kwiatoń
🥉 Daniel Dąbski - Klasa post 60 - sklasyfikowano 7 motocykli:
🥇 Waldemar Derencz
🥈 Marcin Lipiński
🥉 Grzegorz Dąbrowski - Klasa post 70 - sklasyfikowano 7 motocykli:
🥇 Adam Marczuk
🥈 Artur Węgier
🥉 Piotr Wolski - Klasa post 80 - sklasyfikowano 10 motocykli:
🥇 Rafał Brzyszko
🥈 Sławomir Zagórski
🥉 Paweł Kruszewski
47 Rotor Rajd przeszedł do historii. Znakomite przygotowanie, piękna trasa, emocjonujące konkurencje i ludzie, którzy zarażają swoją pasją - wszystko to sprawiło, że uczestnicy długo jeszcze będą wspominać ten rajd, a ci, którzy nie mogli przyjechać, z pewnością będą żałować, że ominęła ich taka uczta dla duszy, ucha i oka.
To był prawdziwy hołd złożony klasycznej motoryzacji - z sercem, rozmachem i mazurską duszą.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze