2013 KTM 1190 Adventure - pierwsze wra¿enia
Właściwie nie wiem od czego zacząć próbując opisać moje pierwsze, spisane na gorąco wrażenia z jazdy najnowszym turystykiem KTMa. Nie zaskoczyła mnie moc i dynamika, bo Austriacy mają przecież w nazwie firmy "Sport Motorcycles" (KTM Sport Motorcycles AG - przyp. red.). Trudno mówić także o niespodziance jeśli mówimy o podwoziu, bo przecież stosując komponenty WP i Brembo, inżynierowie z Mattighofen raczej nie oszczędzają na jakości prowadzenia. Przydatność do pokonywania długich dystansów i odbywania dalekich podróży była cechą poprzedniego Adventura. Co zatem sprawiło, że zsiadając z 1190 kręciłem z niedowierzaniem głową, a o miejsce na mojej twarzy zażarcie konkurowały psychopatyczny uśmiech i zdumienie?
Kluczem do opowiedzenia czym jest KTM 1190 Adventure jest słowo "wszechstronność". Tyle że nie jest to ta nudna odmiana wszechstronności sprawiająca, że Twoja maszyna w żadnej konkurencji nie jest najlepsza i w ogólnym rozrachunku jest mało ekscytująca. To taki rodzaj wszechstronności, który sprawia że na krętych górskich drogach odjedziesz motocyklom sportowym, bez problemu zabierzesz żonę na dwutygodniowy wyjazd w Alpy, a jeśli trzeba sforsujesz leśne dukty i pokonasz rzekę w bród. A wszystko to podane przystępnie jak nigdy dotąd w historii. To kilka świetnych motocykli w jednym i na chwilę obecną tylko Ci, którzy jeździli tym sprzętem mają wyobrażenie jak niewiarygodnie dobry produkt przygotował KTM. To naprawdę jest nowa jakość na rynku. Już wkrótce na naszych stronach znajdziecie pełny raport z prezentacji 1190 Adventure.
Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarzeKTM pozno zacz±³ i pozno skonczy robic dobre sprzety.. juz z dobrego duala LC4 zrobil zabawke lc4 690....lc8 juz tez powoli szosowieje i robi sie nijakie , mniejsza skok zawiechy , wieksza waga , ...
OdpowiedzOd 10ciu lat, KTM wygrywa Dakar, co¶ o tym ¶wiadczy, jako¶ GSa na podium nie widzia³em.
OdpowiedzApropos GS, to najbardziej wywrotny motocykl we Francji, na szrotach jest ich pe³no!
Odpowiedzwnioskujac po znajomosci tematu co jest we francji na szrotach zgaduje czym sie kolega trudni... poza tym motocykl jest tak wywrotny jak go prowadzacy.
OdpowiedzSpokojnie, spokojnie. Z tymi k³amiliwymi tezami rozprawi sie wkrótce red. Boczo wykazujac wyzszosc GS-a w ka¿dym aspekcie ;)
OdpowiedzA ja nie mogê doczekaæ siê nowego Super Duke 1290, to dopiero bêdzie masakra !
OdpowiedzRozmawiali¶my z jego konstruktorami na Teneryfie przy okazji prezentacji Adventura. Super Duke ma pojawiæ siê oficjalnie za 7-8 miesiêcy. Robota idzie pe³n± par±, bo jak twierdzi ekipa KTMa to bêdzie "ostatni taki motocykl" - prêdzej czy pó¼niej (raczej prêdzej) produkowanie takich brzytew zostanie zabronione;) BTW, my te¿ nie mo¿emy siê doczekaæ ;)
OdpowiedzCzyli trzeba kupiæ co¶ psychopatycznego (i trzymaæ), zanim urzêdasy wymy¶l±, co dla nas lepsze.
OdpowiedzWielkie dziêki ! W salonach KTMa nie potrafi± podaæ ¿adnej daty. Czyli ju¿ mogê wystawiæ na sprzeda¿ mojego Super Duka 990!
Odpowiedzpodstawowe pytanie, czy jest lepszy od Multistrady?
OdpowiedzJest równie dynamiczny i sportowy jak Multistrada, przy czym jest o wiele bardziej komfortowy od niej, a potencja³ offroadowy (oczywi¶cie mówimy w ramach tej klasy motocykli) jest po prostu nieporównywalny na korzy¶æ KTMa.
OdpowiedzA jak wygl±da w bezpo¶rednim porównaniu zachowanie na asfaltowych winklach i os³ona przed wiatrem?
OdpowiedzNo niestety nie mieli¶my okazji przeprowadziæ bezpo¶redniego porównania, ale KTM wypada znakomicie i na winklach i je¶li chodzi o ochronê kierowcy...;)
OdpowiedzDziêki. No to czekam na test, teraz to ¿e¶ zaciekawi³ tym moto.
OdpowiedzWszystko jest lepsze od Multistrady :)
OdpowiedzOdezwa³ sie znawca co Multi je¼dzi³ palcem po obrazku...
Odpowiedz