1190RS - Erik Buell Racing oficjalnie
1190RS Carbon Edition od Erik Buell Racing po oficjalnej sesji zdjęciowej
W odniesieniu do informacji o 1190RS od Erik Buell Racing, informujemy, że motocykl został już oficjalnie zaprezentowany. Póki co, są to tylko zdjęcia wersji 1190RS Carbon Edition, czyli topowej wersji superbika. Wiadomo, że EBR ma zaplanowaną produkcję 100 sztuk, również edycji niezaopatrzonej w karbon. Taka ilość wystarczy, aby 1190RS mógł uczestniczyć w seriach wyścigowych dla motocykli produkcyjnych.
Rama nowego 1190RS pochodzi z niedokończonego projektu Buella Barracudy, jednak została poddana modyfikacjom – wlot powietrza oraz air-box mają być zdecydowanie pojemniejsze. Jednostka napędowa jest kolejną ewolucją projektu Rotaxa, a w skrócie jest to rozwiercony silnik 1125R, wyposażony następnie w części pochodzące z bardziej rozwiniętego pod względem wyścigów, 1125RR. Moc silnika 1190RS nie jest jeszcze podana, jednak ma być konkurencyjna dla Ducati 1198. Na pokładzie znalazło się też wiele innych elementów wprost z toru, jak na przykład zawieszenie Ohlins w specyfikacji podobnej do tej, używanej przez kierowców wyścigowych EBR. Producent postawił duży nacisk na niską wagę, polegając na zaawansowanej technologii projektowania i obrabiania materiałów. Dla przykładu, koło przednie ma ważyć około 3 kg, natomiast tylne niewiele ponad 4 kg. Kompletny 1190RS w wersji Carbon Edition będzie ważył poniżej 180 kg bez paliwa. W ofercie pojawi się edycja cięższa o 9 kilogramów, aby motocykl spełniał wymogi AMA Superbike. Na konkretną specyfikację techniczną musimy jeszcze poczekać.
Ceny 1190RS nie są jeszcze znane, jednak zwykła wersja ma być tańsza od Ducati, natomiast karbonowa będzie droższa. EBR zapowiada również, że nie pozostanie jedynie elitarną marką i do sprzedaży wprowadzi tańsze motocykle.
|




Komentarze 10
Pokaż wszystkie komentarzeTe rury stylizowane rzeczywiście na dwusuwa RW750- nie pasują raczej do współczesnego motocykla, reszta jest sprawą gustu, jednym pasuje innym nie i tak ma być....dla mnie E. Buell jest ...
OdpowiedzWygląda okropnie. moda na zeszytowate zadupki mnie rozpierdziela coraz bardziej. Beznadziejny wydech, jak ze skutera kingway. Padaczkowaty wygląd, a co z tego że może i jeździe fajnie jak bym na ...
OdpowiedzMoże sie nie znam ale dla mnie ma pare minusów które bym zmienił. Po pierwsze nie zabardzo mi sie czacha podoba patrzac z przodu. Po drugie okropny wydech. Po 3 przednia tarcza wolał bym ...
Odpowiedzwyczucie stylistyki?z taką dwururką to bym sie wstydził na miasto pojechać!
OdpowiedzGdzie to ma wloty ram-air??
Odpowiedznajwazniejsze jest to ze sie pojawil ten motocykl i buell nie zniknie. fajnie ze koljeny model bez silnika od wasaczy z Herlawego Dziadostwa
OdpowiedzJa mam HD kowego dziada i na rotaxa bym nie zamienil. Dla kazdego cos innego :)
Odpowiedzno i dobrze dla ciebie. chodzilo mi o to ze oni go zamkneli to se chlopak i tak poradzil!
Odpowiedz