tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki z turbo opatentowane
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Suzuki z turbo opatentowane

Autor: Beavis 2015.03.30, 10:07 9 Drukuj

Japończycy opatentowali implementację turbosprężarki z intercoolerem w rzędowym dwucylindrowcu. Czyżby koncept Recursion nabierał realnych kształtów?

Na światło dzienne wypłynęły rysunku patentowe Suzuki. Można na nich zobaczyć dwucylindrową, rzędową jednostkę napędową wyposażoną w turbosprężarkę oraz intercooler. Turbo umieszczone jest pod chodnicą, zaś intercooler znalazł się pod siedzeniem. Pojazd z rysunków, mimo posiadania podwójnej lampy, przypomina pokazane dwa lata temu Suzuki Recursion.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Śmiało można założyć, że Suzuki pracuje nad nowym modelem. Zgrywa się to z ostatnim odnowieniem patentu na nazwę Katana. Bardzo prawdopodobne, że nowa jednostka będzie platformą dla co najmniej kilku modeli. Podobnie zrobiła Honda wprowadzając na rynek serię NC (która swoją drogą może doczekać się kompresora).

Jakkolwiek by abstrakcyjnie to nie brzmiało, jesteśmy świadkami nowej ery w motocyklach - ery turbo.

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: tdi 30/03/2015 14:40

wcale nie musi być tak ze będzie zamulac w dolnym zakresie obrotowym ,a nawet jeśli to taki będzie zamysł konstrukcyjny , w każdym bądź razie porównaj sobie wśród aut wspołczesna jednostke benzynowa z turbina o zeminnej geometri która uzyskuje max moment już przy 1250 obr i trzyma płasko do 5 tys obrotow z wolnossaca jednastka o tej samej pojemności i mocy dajmy nato 1,6 130 km po wdupieniu ostatniego biegu w obydwu i wcisnieciu gazu do podłogi od 1500 obrotow na minute jednostka bez turbo zostanie mocno z tyłu ,konstruktorzy na pewno oblciza odpowiednie turbo ze niebedzie zadnego mulenia na pewno nie właduja turbo ważącego 10 kg które zacznie pompować dopiero od 6 tys obrotow na minute tylko jakies optymalnej wielkości do jazdy do jakiej będzie stworzona ta maszyna , w koncepcje jest silnik r2 wcześniej było pokazywane kawasaki recursion i szacowali moc na 100 km i 100 nm szacowana pojemność to 600 cm 100 nm ma być dostępne przy 4 tys obrotow na minute dla porównania kawa er 6 ma 64 NM przy 7000 obr/min wiec koncept kawasaki przy pojemności 600 cm będzie miał zbizony ciag jak bandit 1200 który według katalogu ma 90 nm przy 4500 obr/min ,maxymalna wartość mocy 100 km konceptu kawasaki szacuje przy 7000 obr/min przy 4500 będzie miał około 60 km ,100 nm przy 4500 pytanie jak będzie wygladac przebieg momentu poniżej 4500 ale mysle ze turbo będzie pompować już od 2 tys obrotow stopniowa płynnie zwiekszajac doładowanie i ciag na pewno będzie liniowy nisadze żeby porjektanci i konstruktorzy dopuścili motocykl na rok 2016 z słabym dołem i nagłym skokiem mocy ( chyba ze jak już pisałem taki będzie zamysl konsturktorow ,bo niektórzy lubia nagły skok mocy w motocyklu drogowym jak w starych r6 ,w motocyklach wyścigowych im plynniejsza dostawa mocy tym lepiej w zakresie obrotowym który jest wykrozystywany ) co do trwałości tej jednostki napedowej to tez watpie żeby silnik majacy 600 cc i 100 km ( parametry jak cbr 600 f ) wybuchał nagle po 5 tys km ,nabank uzyja materiałów odp grubości i o odp składzie żeby pmoto wytrzymywało spokojnie rpzebiegi rzedu 100 tys i więcej taki wał korbowy będzie podobnie obciążony co w wcześniej wspomnianym bandicie 1200 sa na to obliczenia jak to rozwiaza się okaze;) silnik będzie bardziej obciążony w dolnym zakresie chwilowo niż w wolnossacocych sportowych 600 zato będzie mniej obciążony obrotami ,zawsze będą one nizsze ,natomiast jedyna rzecz która mnie zastanwia to turbodziura ( nniemylic z słąbym dolnym zakresem obrotowym ) w kawie h2 problemu niema tam jest cos jak kompresor reakcja na dodanie gazu jest natychmiastowa tutaj przy konwencjonalnym turbo może być jakas zwłoka .

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę