tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki GSX-R 600 i 750 2011 - wyścigowy fitness
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Suzuki GSX-R 600 i 750 2011 - wyścigowy fitness

Autor: Łukasz „Boczo” Tomanek 2010.12.17, 13:58 34 Drukuj

Suzuki cicho wprowadziło bardzo istotne zmiany. Historia konfliktów udowadnia, że większość ataków przeprowadzanych cicho, jest druzgocąca dla przeciwnika

Na pierwszy rzut oka (a wzrok bywa złudny), nowe Gixxy od starych różnią się przede wszystkim rocznikiem. Podobne kształty, te same wzory malowań, te same motocykle. Nie do końca. Diabeł w tym przypadku faktycznie utkwił w szczegółach. GSX-R 600 i GSX-R 750 na rok 2011, biorąc pod uwagę technikę i wyścigi, są jedną z największych rewolucji ostatnich lat. Kiedy oglądaliśmy te motocykle na INTERMOT w Kolonii nie wydały się nam one specjalną sensacją. Wystarczyło jednak zerknąć w specyfikację techniczną, aby zrozumieć, jak nieprawdopodobną robotę odwalali inżynierowie Suzuki.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Inżynieria fitnessowa

Nie ma sensu pisać o wyglądzie nowych GSX-R, bo ten nie uległ znaczącej zmianie. Jedyną różnicą ergonomiczną jest inaczej wyprofilowany zbiornik paliwa (zarówno w 600 i 750). Prawdziwa rewolucja rozegrała się pod owiewkami. Najbardziej szokujący jest fakt, że nowe Gixxy są znacznie lżejsze. 600-tka aż o 9 kilogramów, 750-tka o 8 kilogramów. I wiem, że ta informacja jest bezużyteczna dla tych, którzy jeżdżą na co dzień V-Maxami albo Intruderami. Wyobraźcie sobie zatem, że wasz Intruz C1800R, który na mokro waży ponad 380 kg, chudnie o 180 kg. W supersportach jest to właśnie taki przeskok. Dziewięć i osiem kilogramów na torze oznacza wprowadzenie wyścigu zbrojeń na nowy poziom i zaprezentowanie światu nowej bomby jądrowej. Nie sądzę, aby ktoś patrząc na wcześniejsze GSX-R 600 i 750 powiedział „Hmmm, one są jakby trochę zbyt klocowate. Trzeba je odciążyć”. Najwyraźniej ludzie z Suzuki doszli do właśnie takiego wniosku i wzięli się do roboty.

Jak udało się uzyskać taki spadek masy? Mówiąc krótko i przystępnie – podłubano tu i tam. Tak naprawdę, to podłubano solidnie, zwłaszcza w silniku. Aby uprościć nieco analizę tego, co zmieniło się w piecach Gixxów na 2011 rok trzeba powiedzieć, że silnik z 750-tki jest identyczny jak w 600-tce, a różni się jedynie większą ilością centymetrów sześciennych. Najwięcej masy udało się zaoszczędzić na plastikach, które w porównaniu do poprzednich modeli są o 3400 g lżejsze. Zastosowano lżejsze tłoki o lekko zmienionej koronie, lżejsze korbowody oraz nowe wałki rozrządu. Średnica i skok tłoka w obydwu motocykla pozostała taka sama w porównaniu z modelami 2010. Drobne zmiany we wtrysku paliwa i elektronicznie sterowanym zaworze w wydechu mają pomóc w szybszym wkręcaniu się na obroty. Sam układ wydechowy jest lżejszy o 1700 g. Zmieniły się także przełożenia w skrzyni biegów (dłuższa jedynka).

Romans włosko-japoński

Suzuki jest pierwszym japońskim koncernem, który zastosował w swoim fabrycznym motocyklu zaciski Brembo monoblok (405 g mniej) To bardzo dobra wiadomość, skuteczność hamulców z tym logiem zdążyła się już potwierdzić. Warto wspomnieć, że Suzuki na mocy umowy podpisanej z Brembo będzie montować ich zaciski do swoich sprzętów przez najbliższe 3 lata i miejmy nadzieje, że później też. Obydwa motocykle mają ramę, która co prawda może przypominać z wyglądu starą, ale jest to zupełnie nowa konstrukcja. Rama ważąca o 1350 g mniej, niż poprzednio jest krótsza, co pozwoliło osiągnąć mniejszy o 15mm rozstaw osi.

Lżejszy o 900 g wahacz nie zmienił jednak swoich wymiarów. Co to daje? Lepszą sterowność motocykla, który jest zwinniejszy na zakrętach i brak ubytków w prowadzeniu na prostej przy wysokich prędkościach. Główną zamianą w zawieszeniu jest przedni widelec Big Piston Fork. W środku goleni znajdują się tłoki o większej średnicy (bardziej precyzyjna kontrola przepływu oleju), pracujące o obu kierunkach, co niweluje konieczność zastosowania osobnego zestawu tłumików do regulacji odbicia i dobicia. Big Piston Fork jest prostszym rozwiązaniem i co ważniejsze w przypadku nowych GSX-Rów, lżejszym, a tutaj dzięki temu rozwiązaniu zaoszczędzono 860 g. Kolejne 780g udało się uszczknąć w tylnym zawieszeniu.

GSX-Race

Trudno jednoznacznie stwierdzić, czy zmiany w nowych GSX-R 600 i GSX-R 750 zaowocują natychmiastowym najwyższym miejscem na podium. Wszak, zmiany te są w ogromnym stopniu istotne, mimo, że najpierw wydaje się, że wszystko jest po staremu. Osiem i dziewięć kilogramów mniej to w środowisku wyścigowych plastików diametralna różnica. Masa w stanie gotowym do jazdy równa 187 kg (sześćsetka) to bardzo konkurencyjny wynik. Oficjalna moc obydwu modeli nie została podana, ale mówi się o lekkim wzroście. GSX-R 600 będzie konkurować oczywiście z każdym liczącym się na rynku supersportem, Hondą CBR600RR, Kawasaki ZX6R, Yamahą R6, a teraz także jeżdżącymi stringami, MV Agustą F3, która może zdrowo namieszać. GSX-R 750 nigdy nie miał bezpośredniego rywala, ale zestawienie go z nowym Ducati 848 Evo jest całkiem sensowne. Suzuki cicho zaaplikowało swoim supersportom bardzo ważne zmiany mogące znacznie wpłynąć na wszystko. Czyżby walka w klasie 600 była w przyszłym sezonie bardziej ekscytująca, niż w klasie królewskich litrów?

 

Dane techniczne:

GSX-R 750
Typ silnika 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność skokowa 750 cm3
Średnica x skok tłoka 70,0 mm x 48,7 mm
Stopień sprężania 12,5:1
Moc maksymalna brak danych
Moment obrotowy brak danych
Układ zasilania wtrysk paliwa
Rozrusznik elektryczny
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Długość całkowita 2030 mm
Szerokość całkowita 710 mm
Wysokość całkowita 1135 mm
Rozstaw osi 1390 mm
Wysokość siedzenia 810 mm
Masa własna 190 kg
Zawieszenie przód USD Big Piston Fork, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe.
Zawieszenie tył Wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie olejowe.
Hamulce przód / tył podwójny tarczowy / tarczowy
Opony Przód: 120/70 ZR17 M/C 58W
Tył: 180/55 ZR17 M/C 73W
Zbiornik paliwa 17,0 L
GSX-R 600
Typ silnika 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność skokowa 599 cm3
Średnica x skok tłoka 67,0 mm x 42,5 mm
Stopień sprężania 12,9:1
Moc maksymalna brak danych
Moment obrotowy brak danych
Układ zasilania wtrysk paliwa
Rozrusznik elektryczny
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Długość całkowita 2030 mm
Szerokość całkowita 710 mm
Wysokość całkowita 1135 mm
Rozstaw osi 1385 mm
Wysokość siedzenia 810 mm
Masa własna 187 kg
Zawieszenie przód USD Big Piston Fork, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe.
Zawieszenie tył Wahacz wleczony, sprężyna spiralna, tłumienie olejowe.
Hamulce przód / tył podwójny tarczowy / tarczowy
Opony Przód: 120/70 ZR17 M/C 58W
Tył: 180/55 ZR17 M/C 73W
Zbiornik paliwa 17,0 L
Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
146 1010 2011 suzuki gsx r 600 wallpaper 01
Advertisement
NAS Analytics TAG
146 1010 2011 suzuki gsx r 600 wallpaper 02
146 1010 2011 suzuki gsx r 600 wallpaper 09 (1)
146 1010 2011 suzuki gsx r 600 wallpaper 03
146 1010 2011 suzuki gsx r 600 wallpaper 06
GSX R jezdziec na torze
GSX R na torze
GSX R tor
GSX R wymiatanie na torze
Suzuki GSX-R 600 od przodu
przygotowanie do jazdy GSX R
Suzuki GSX-R 600 lusterko
Suzuki GSX-R 600 na torze
Suzuki GSX-R 600 od gory
aerodynamika Suzuki GSX-R 600
prawy bok Suzuki GSX-R 600 
Suzuki GSX-R 600 prawy przod
GSX-R kokpit
GSX-R silnik
zacisk brembo
GSXR 600 2011 laska
Komentarze 14
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:CycuRN09 22/12/2010 19:46

Wyglądają ja z K4

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę