Scrambler i maksi skuter z Brazylii i Tajlandii - Ducati potwierdza!
Claudio Domenicali - szef Ducati Corse potwierdzi³, ¿e firma pracuje nad nowymi modelami, a wraz z nimi planuje wej¶æ na nowe rynki
Claudio Domenicali jest szefem Ducati Corse oraz osob± odpowiedzialn± za produkt, a od kiedy dowodzi on tym dzia³em, ze stajni Czerwonych wyjecha³o kilka ciekawych motocykli. Nie zawsze trzyma³y siê standardów i stricte wy¶cigowych korzeni firmy, jednak za ka¿dym razem utrzymywa³y ducha Ducati odnosz±c sukcesy w nowych dla marki segmentach. Z Claudio wywiad przeprowadzi³ w³oski serwis Motosprint.it.
Domenicali potwierdzi³, ¿e Ducati pracuje nad nowymi modelami, a wraz z nimi planuje wej¶æ na nowe rynki. Zapytany o to, czy firma bêdzie jeszcze u¿ywa³a silników ch³odzonych powietrzem, odpowiedzia³ zaskoczony:
„Powiedzmy, ¿e tak naprawdê z silników ch³odzonych powietrzem nie mo¿emy uzyskaæ wysokich osi±gów. Mogê powiedzieæ, ¿e takie jednostki nie stan± siê gatunkiem wymar³ym, ale bêd± w przysz³o¶ci montowane w wyj±tkowych motocyklach.”
Motosprint dopyta³, czy wyj±tkowy motocykl to w³a¶nie Scrambler?
„Jest to jeden z tych modeli, które s± w przygotowaniu. Nie mogê zaprzeczyæ, ¿e powa¿nie nad nim siê zastanawiamy. To w³a¶nie w Scramblerze zosta³by u¿yty silnik ch³odzony powietrzem.”
Plotki na temat maksi skutera Ducati powsta³y ju¿ na Eicmie 2009, ostatnio znowu od¿y³y, a teraz Claudio oficjalnie je skomentowa³:
„Maksi skuter to kolejny z tych modeli w przygotowaniu. Rozmawiamy o nim ju¿ od d³u¿szego czasu, a ostatnio coraz powa¿niej. Na pewno nie u¿yjemy w nim silnika, który znajduje siê aktualnie w naszej ofercie. My¶lê ¿e zaprojektujemy jednostkê specjalnie dla maksi skutera.”
W kontek¶cie maksi skutera, Scramblera oraz nowego motocykla sportowego, Domenicali krótko scharakteryzowa³ przysz³o¶æ Ducati:
„Nastêpne trzy lata bêd± bardzo wa¿ne. Pojawi siê kilka premierowych modeli (po koniec roku 2011 ujrzymy zupe³nie nowy, dwucylindrowy motocykl sportowy klasy 1200ccm) oraz znacz±co zwiêkszymy produkcjê. Celem jest wypuszczanie z fabryk 60 000 pojazdów rocznie. Ju¿ pracujemy nad osi±gniêciem tego – musimy zwiêkszyæ sprzeda¿ w Brazylii oraz w Indiach. Póki co eksportujemy swoje produkty do tych krajów, jednak podatki celne powoduj±, ¿e Monster kosztuje tam 16 000 Euro. Szaleñstwo. W zwi±zku z tym zbudujemy dwie fabryki, jedn± w Brazylii i drug± w Tajlandii, gdzie motocykle importowane w czê¶ciach bêdziemy sk³adaæ w ca³o¶æ. Tym sposobem sprzedamy nasze produkty w konkurencyjnych cenach zarówno w Po³udniowej Ameryce, jak równie¿ w Azji.”
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeDucati produkowa³o kiedy¶ Scramblera ( teraz jest to rarytas w cywilizowanych krajach...), oraz skuter Brio... A czy to dobre posuniêcie nie wiadomo do koñca, jak zwykle rynek to zweryfikuje... ...
Odpowiedznijak mi nie pasuj± te motocykle do Ducati. NIJAK. mo¿e i ducati zyska nowych klientów dziêki nowym segmentom, ale NA PEWNO straci te¿ wiernych fanatyków motocykli sportowych.
Odpowiedz