tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Podsumowanie sezonu Superbike przez Pirelli
NAS Analytics TAG

Podsumowanie sezonu Superbike przez Pirelli

Autor: Reklama 2015.10.23, 11:40 Drukuj

W ubiegły weekend tor Losail International Circuit gościł ostatnią tegoroczną rundę FIM World Superbike Championship. To była niedziela pod znakiem dominacji zawodników Aprilii. Jordi Torres wygrał w wyścigu 1, a Leon Haslam w wyścigu 2. Chaz Davies za sterami Ducati uzyskał w drugim wyścigu drugie miejsce, które dało mu tytuł wicemistrzowski. Zwycięstwo w klasie Supersport padło łupem Kyla Smitha dosiadającego Hondy, ale w klasyfikacji producentów to Kawasaki, podobnie zresztą jak w klasie Superbike, uzyskało w Supersportach tytuł mistrzowski.

Komentarz do rundy ze strony Giorgio Barbiera, dyrektora Pirelli Moto Racing:

 "Wraz z zakończeniem tej rundy, Pirelli podsumowuje swój dwunasty sezon w Mistrzostwach Świata Superbike jako wyłączony dostawca ogumienia, lecz nasze spojrzenia skierowane są już w kierunku przyszłego sezonu. W roku 2015 widzieliśmy wyraźną dominację zawodników Kawasaki, nie tylko w klasie Superbike, ale także w Supersportach. Ostatnie wyścigi zakończyły się w sposób widowiskowy z właściwym udziałem waleczności, który zawsze obecny był w Mistrzostwach Świata motocykli produkcyjnych. Był to może nieco mniej dramatyczny sezon w porównaniu z poprzednimi, mimo to dostarczył on jednak mnóstwo wrażeń fanom wyścigów od początku do samego końca rywalizacji. Ze swojej strony chcielibyśmy pogratulować wszystkim zwycięzcom oraz producentom motocykli, w szczególności Kawasaki, które zademonstrowało najlepszą powtarzalność jeśli chodzi o wyniki w tym sezonie.

Jeśli chodzi o Pirelli i nasz udział w sezonie, który się właśnie zakończył, to udało się nam uruchomić inicjatywę o nazwie Pirelli SBK Track Days. Dzięki niej na torze spotkać się mogą fani naszej marki w każdy poniedziałek po rundzie Superbike i udało się to zorganizować w przypadku większości torów z tegorocznego kalendarza. Z przyjemnością mogę zakomunikować, że ta inicjatywa znajdzie swoją kontynuację w przyszłym sezonie, co pozwoli naszym klientom być jeszcze bliżej emocji związanych z World Superbike. Jeśli chodzi o rozwój opon to mogą już teraz zapewnić, że wszystkie standardowe mieszanki z jakich korzystaliśmy w tym roku będą dostępne w 2016, jako że wykazały się one doskonałymi osiągami. Dodam jednocześnie, że nasza oferta będzie rozszerzona, zarówno jeśli chodzi  o opony na przód, jak i na tył dzięki mieszance SC3, która będzie zapewniała większą odporność na zużycie. Taka mieszanka będzie bardzo przydatna na torach o wyjątkowo agresywnej nawierzchni, gdzie dochodzi do szybkiego zużycia ogumienia.

Statystyki Pirelli po rundzie na Losail International Circuit:

  • Ogólna liczba przywiezionych opon: 2721
  • Liczba typów opon (dry, intermediate, wet) dla klasy Superbike: 5 przodów, 6 tyłów
  • Ilość opon na każdego zawodnika klasy Superbike: 32 przody i 33 tyły
  • Liczba typów opon (dry, intermediate, wet) dla klasy Supersport: 4 przody, 4 tyły
  • Ilość opon na każdego zawodnika klasy Supersport: 22 przody i 24 tyły
  • Temperatura w czasie Wyścigu 1: air 32° C, asphalt 37° C
  • Temperatura w czasie Wyścigu 2: air 31° C, asphalt 34° C
  • Prędkość maksymalna uzyskana na oponach Pirelli DIABLO™ Superbike: 322.4 km/h, w Wyścigu 2 przez Jordi Torres (Aprilia Racing Team - Red Devils)
  • Prędkość maksymalna uzyskana na oponach Pirelli DIABLO™ Supercorsa: 279.1 km/h, Roberto Rolfo (Team Lorini)
Zdję™cia
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    na górę