tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Po ISDE 2006 - wywiad z Kurowskim i Przybyszem
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Po ISDE 2006 - wywiad z Kurowskim i Przybyszem

Autor: Beavis 2006.11.24, 12:18 69 Drukuj

Dwóch zawodników tegorocznej Sześciodniówki w wywiadzie specjalnie dla Ścigacz.pl Rozmawialiśmy z czołówką MP - Łukaszem Kurowskim i Markiem Przybyszem. Zapraszam do lektury.

Jak wspominasz tegoroczny wyjazd do Nowej Zelandii?

NAS Analytics TAG

Łukasz Kurowski: Cóż, wyjazd tegoroczny do Nowej Zelandii był nie udany. Motocykle nie dojechały do mety i nie mogłem się wykazać razem z innymi zawodnikami umiejętnościami jazdy. Tak się stało, jak się stało i maszyny nie dojechały. Trochę mi przykro z tego powodu, że duży budżet nie starczył na sprzęt.

Marek Przybysz: Wyjazd sam w sobie był ciężki pod kwestią organizacyjną, bo to jednak jest kawał drogi. Do tego mieliśmy dość dużo problemów i niedomówień. Pod względem sportowym sami wiemy jak to wygląda i ja nie jestem zadowolony.

Łukasz, co było dokładnym powodem, że Twój motocykl stanął?

Ł.K.: Jechaliśmy na starych motocyklach, które Maciek Wróbel użyczył nam po całym sezonie. Oczywiście były tam jakieś remonty i naprawy, ale niestety zrobione to było tak, że te maszyny nie dojechały. U mnie wybuch silnik drugiego dnia zawodów i tak się skończyła przygoda z Sześciodniówką.

Marku, zdobyłeś całkiem dobry wynik, ale czy nie uważasz, że stać Cię na więcej?

M.P.: Szczerze mówiąc jestem zawiedziony, gdyż liczyłem na pierwszą dwudziestkę rajdu. Ukończyłem na trzydziestym pierwszym miejscu i to raczej jest mój stały równy poziom. Nie można jednak oczekiwać czegoś wielkiego, kiedy jedzie się na używanych maszynach.

Łukasz czy możesz mi wytłumaczyć, dlaczego jechałeś na HM Hondzie, a nie KTMie?

Ł.K.: Bardzo chciałem jechać na motocyklu marki KTM, bo jednak startuje na nim cały sezon i oczywiście dobrze go znam. Automatycznie wynik byłby lepszy. Niestety usłyszałem, że taki motocykl nie może zostać mi wypożyczony, a szczerze mówiąc nie chciałem brać swojego KTMa po całym sezonie. W ostateczności dostałem motocykl po Jarim Matilli, który startował nim cały rok w MP i ME Enduro.

Czy nie masz wrażenia, że oprócz Bartka Obłuckiego zabrakło paru zawodników z czołówki MP?

Ł.K.: Jechaliśmy w całkiem dobrym składzie, chodź nie wiem czy w 100% ten skład był idealny na tegoroczną Sześciodniówkę. Na pewno zabrakło Bartka Obłuckiego. Michał Szuster to bardzo dobry zawodnik i ukończył na najlepszym miejscu, Marek Przybysz jest doświadczony i naprawdę świetnie pojechał. Bracia Świderscy pojechali, gdyż jeżdżą u Maćka Wróbla w teamie. Zabrakło juniorów - choćby Mistrza Polski Mateusza Bembenika.

M.P.: Wiadomo, iż wybiera się zawodników, którzy prezentują się cały rok dobrze. Nie można też brać ludzi, którzy jednorazowo się wykazali i trzeba patrzeć na to żeby byli to zawodnicy raczej doświadczeni, chociaż przyznam, że myślałem, iż skład mógłby być troszeczkę inny. My jako zawodnicy mamy mały wpływ na to, ale pole manewru dla trenera jest spore.

Marku, jak oceniasz politykę Macieja Wróbla wobec kadry?

M.P.: Trzeba przyznać, że jest sporo błędów i wiele dziwnych zagrań, chociażby sprawa zatrudniania zawodników zza granicy by podnosili nasz poziom. Ja zawsze byłem za tym, żebyśmy to my wyjeżdżali do zawodników, na zawody za granicę, a nie żeby ściągać ich do siebie i płacić im za to ciężkie pieniądze. Ciężko też jest cokolwiek przepchnąć, gdyż na wszystko znajduje się odpowiedź i wytłumaczenie. Dużo spraw dziwnej natury, przez które nie widać żadnych wyników. Nie rozumiem takiej polityki i chyba nie jestem w tym osamotniony.

Jaki udział w tym nieudanym występie miał PZM?

Ł.K.: Odnoszę wrażenie, iż kto nie jedzie Gas Gasem, albo HM Honda automatycznie odsuwany jest na bok. Takim przykładem jestem ja, kiedy skończyłem współpracę w tamtym roku z teamem Macieja Wróbla automatycznie zostałem odsunięty i nie mogłem liczyć na pomoc z jego strony jako trenera i menagera kadry.

M.P.: Czy PZM? Przede wszystkim to sprawa kompletnie nieprzygotowanych motocykli. Także ludzie odpowiedzialni za ich przygotowanie nie koniecznie nadają się do tego zadania. Maćka jeszcze nie ma w kraju i nie wiadomo jak on tą sprawę wytłumaczy. Nie ukrywajmy, tylko my jeździliśmy na starych, używanych motocyklach.

Z innej beczki: jakie masz plany na przyszły rok?

Ł.K.: Na przyszły rok planuję stworzyć prywatny team w motocrossie i chcę powrócić do tej dyscypliny. Do tego oczywiście starty w Mistrzostwach Polski Enduro. Nie planuję na przyszły rok startów w Mistrzostwach Świata Enduro, a z Mistrzostwami Europy jeszcze się okaże.

M.P.: Przede wszystkim sprawa zmiany teamu. Wiążę swoją przyszłość z motocyklami Husqvarna i chce jeździć taką maszyną, jaką ma Bartek Obłucki i myślę, że to jest dobry kierunek. Chodzi mi o to, żeby mieć motocykl dla siebie, żeby mógł przy nim popracować, na nim trenować i żeby nie było sytuacji, że maszyna podsuwana jest mi pod nos przed samym startem i nie mam pojęcia czy to pojedzie.

Bardzo dziękuję.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Po ISDE 2006 wywiad z Kurowski i Przybyszem 01
Po ISDE 2006 wywiad z Kurowski i Przybyszem 02
Po ISDE 2006 wywiad z Kurowski i Przybyszem 03
Po ISDE 2006 wywiad z Kurowski i Przybyszem skok wyskok 04
Po ISDE 2006 wywiad z Kurowski i Przybyszem 05
Po ISDE 2006 wywiad z Kurowski i Przybyszem tricki 06
Po ISDE 2006 wywiad z Kurowski i Przybyszem 10
Po ISDE 2006 wywiad z Kurowski i Przybyszem 08
Po ISDE 2006 wywiad z Kurowski i Przybyszem 07
Po ISDE 2006 wywiad z Kurowski i Przybyszem 09
Komentarze 47
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê