Pirelli debiutuje w Moto2 i Moto3. Po udanych testach producent jest gotowy na chrzest bojowy w Katarze
Sezon 2024 będzie pierwszym, kiedy Pirelli jest oficjalnym dostawcą opon do motocykli klas Moto2 i Moto3. Katar to wymagający sprawdzian ze względu na nową nawierzchnię i wszechobecny piasek nawiewany przez wiatr. Jakie opony będą mieli do dyspozycji zawodnicy?
Już 8 marca rusza pierwszy wyścigowy weekend 75. sezonu Grand Prix. To także pierwszy raz kiedy zawodnicy startują na oponach marki Pirelli. Zgodnie z filozofią "Sprzedajemy to, na czym się ścigamy i ścigamy się na tym, co sprzedajemy" włoski producent udostępni zawodnikom opony Diablo Superbike oraz Diablo Rain.
Jeśli chodzi o alokację opon, to dla obu klas producent dostarczy opony Diablo Superbike SC1 (miękkie) i SC2 (pośrednie) na przód i SC0 (miękkie) i SC1 (pośrednie) na tył dla Moto2 oraz SC1 i SC2 dla MOto3. Na wypadek deszczu będą dostępne opony Diablo Rain SCR1. Zawodnicy Moto3 dodatkowo dostaną na tył mieszankę eksperymentalną C1096, która jest twardsza niż pozostałe. To na wypadek gdyby asfalt okazał się zbyt agresywny dla opon.
- Lusail to tor, który doskonale znamy, ponieważ startowaliśmy tu z Mistrzostwami Świata Superbike oraz Formułą 1. To szybki tor z najdłuższą prostą spośród wszystkich obiektów w kalendarzu. Zakres temperatur pomiędzy sesjami na początku i na końcu dnia oraz piasek, który często zbiera się na torze mają znaczący wpływ na zużycie opon i utrudniają dobór ciśnienia. Piasek sprawia, że asfalt staje się bardzo śliski - komentuje Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze