Pierer Mobility zwolni 300 osób w Austrii i przenosi działania do Azji. Co planuje austriacki gigant?
Grupa Pierer Mobility wystosowała ogłoszenie dotyczące planów na najbliższą przyszłość. Poinformowano w nim, że austriacki gigant zamierza skupić się na swoich głównych markach motocyklowych i częściowo pozbędzie się ze swojego portfela rowerów. Jaka jest najnowsza strategia Pierer Mobility?
W informacji czytamy, że Pierer Mobility chce skupić się wyłącznie na motocyklach i rowerach elektrycznych. To oznacza, że pozbędzie się wszystkiego, co jest związane z tradycyjnymi rowerami, a więc marek R Raymond oraz FELT. W przypadku tej pierwszej umowa sprzedaży już została podpisana, a w przypadku tej drugiej wszystko zostanie dopięte w połowie 2024 r.
Nas oczywiście najbardziej interesują motocykle i tu okazuje się, że część produkcji oraz działań związanych z rozwojem nowych motocykli zostanie przeniesiona do Chin oraz Indii w ramach strategicznego partnerstwa z CFMoto i Bajaj Auto. Decyzja jest podyktowana "niekorzystnymi warunkami ekonomicznymi" w Europie. Ma ona też swoją ciemną stronę, ponieważ pracę w Austrii straci 300 osób.
Dodatkowo Pierer Mobility zmieniło prognozy na koniec 2023 r. z powodu konieczności wprowadzenia zmian w dystrybucji i sprzedaży motocykli dla osiągnięcia lepszych wyników. Salony mogą liczyć na jeszcze dłuższe terminy płatności oraz większe rabaty. Przez te działania prognoza wzrostu sprzedaży wynosi od 7 do 9 proc., a zysk przed opodatkowaniem na koniec 2023 r. powinna wynieść od 5 do 7 proc.
Przedstawiono też wstępne plany na rok 2024, który ma być rokiem konsolidacji i umacniania podstawowych gałęzi działalności Pierer Mobility. Dlatego należy spodziewać się przede wszystkim cięć kosztów liczonych w milionach euro.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze