Rekordowa sprzeda¿ motocykli z portfolio Stefana Pierera. Europa b³yszczy, Azja negatywnie zaskakuje
Pierer Mobility Group przedstawiło wyniki finansów i sprzedaży w roku 2023. Choć obroty były na rekordowym poziomie, to zysk operacyjny znacząco zmalał. Firma musiała też udzielić sporego wsparcia dla swoich salonów, żeby utrzymać strukturę sprzedaży, która składa się z ponad 4,7 tys. dealerów marek KTM, GASGAS, Husqvarna, CFMoto i MV Agusta.
Zaczniemy od finansów. Grupa Stefana Pierera zanotowała obroty na poziomie 2,66 mld euro, co oznacza wzrost o 9 proc. Zysk przed opodatkowaniem (EBIT) spadł jednak o 32 proc. z 235 do 160 mln euro. W przypadku motocykli marża zysku operacyjnego wyniosła ok. 9 proc., co zmieściło się w prognozowanym przedziale od 8 do 10 proc. Zysk operacyjny przed amortyzacją zamknął się z wynikiem 324 mln euro, a więc na poziomie niższym o 15 proc. niż w 2022 r. Wyniki zostały zachwiane przez reorganizację segmentu rowerów.
W przypadku motocykli Pierer Mobility Group musiało zadbać o utrzymanie sieci dilerskiej. Jak czytamy w komunikacie spółki, pomimo wysokiego zainteresowania motocyklami marek, które do niej należą, trzeba było wprowadzić wyższe rabaty dla salonów i wydłużyć płatności. Sieć liczy obecnie 4760 salonów, w tym 1940 w Europie, 990 w Ameryce Północnej i 1830 w pozostałych częściach świata. W tym mamy 2256 salonów KTM, 1469 salonów Husqvarna, 754 salonów GASGAS oraz 142 salony MV Agusta i 144 salonów CFMoto. Warto odnotować, że w przypadku marki Husqvarna nastąpił spadek o 18 punktów sprzedaży.
Sprzedaż motocykli zamknęła się z wynikiem 381 555 szt., a więc o 2 proc. lepszym niż w 2022 r., kiedy sprzedano 375 492 motocykle marek z portfolio Pierer Mobility Group. W tym wyniku przoduje KTM z liczbą 280 206 szt. Dalej mamy Husqvarnę z wynikiem 67 462 szt., GASGAS z wynikiem 29 532 szt., CFMoto z wynikiem 2503 szt. i MV Agustę z wynikiem 1852 szt. Najlepiej poradziła sobie Europa, gdzie sprzedaż zamknęła się na poziomie ok. 140 tys. szt., co dało wzrost o 15 proc. Największy spadek odnotowano w Azji i wynosił on 27 proc. W Ameryce Południowej z kolei spadek wyniósł 26 proc.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze