Motocykle Honda i system wspomagania pozycji kierowcy. Rozwiązanie nie tylko do szybkiego pokonywania zakrętów
W sieci pojawiły się szkice patentowe, które pokazują kolejny system bezpieczeństwa dla motocykli marki Honda. Tym razem chodzi o aktywne elementy nadwozia, które miałyby pomagać w przyjęciu i utrzymaniu prawidłowej pozycji w trakcie wykonywania manewru. Mogłyby też sugerować, jak motocyklista powinien się zachować i wymusić odpowiednią reakcję.
Najnowszy patent marki Honda został pokazany na przykładzie motocykla CBR1000RR-R i obejmuje aktywne elementy nadwozia, które zostałyby zainstalowane na zbiorniku paliwa, a dokładnie w miejscu, gdzie kolana stykają się z jego obudową. Panele wysuwałyby się na zewnątrz lub chowały do wewnątrz, co pozwoliłoby zmieniać środek ciężkości i wymuszać przyjęcie odpowiedniej pozycji i zwiększenie przyczepności nóg w odpowiednim miejscu. System mógłby również pomagać podczas szybkiego pokonywania zakrętów i być może właśnie dlatego pokazano go na motocyklu sportowym.
Honda od lat wymyśla ciekawe systemy, które miałyby wspomagać motocyklistów. W 2019 r. producent pokazał motocykl z systemem Riding Assist, który miałby sprawdzić się przede wszystkim przy wolnych manewrach. Dzięki niemu trudniej byłoby np. o parkingówkę. W 2022 r. pojawił się patent na system wspomagający utrzymanie pasa ruchu, gdzie mechanizm zamontowany przy półce widelca korygowałby tor jazdy. Podobne rozwiązania zaproponowano też na przykładzie modelu Gold Wing.
Honda zapowiedziała, że chce zmniejszyć do zera liczbę wypadków śmiertelnych z udziałem pojazdów tej marki. Cel ten miałby być osiągnięty przed 2050 r. Na razie wszystkie pokazane w ostatnich latach systemy są w fazie patentów lub testów, dlatego traktujemy je jako ciekawostkę, ale z pewnością niektóre z rozwiązań pojawią się w seryjnej produkcji.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze