tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki ZX7R Ninja - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Kawasaki ZX7R Ninja - strona 2

Autor: Tomasz Widlak 2008.01.29, 13:35 86 Drukuj

Prowadzenie

Ten motocykl jest jak barka rzeczna. Podczas jazdy na wprost nic nie jest w stanie wytrącić go z równowagi. Możecie zapomnieć o shimmy podczas przyśpieszania. Kiedy Ninja wpada przy dużej prędkości na nierówną drogę, może pojawić się niewielkie trzepanie kierownicą, podczas gdy na współczesnym sporcie bez amora skrętu kierownica waliłaby od ogranicznika do ogranicznika.

NAS Analytics TAG

Sztywne zawieszenia współpracujące z dobrymi hamulcami pozwalają na pełną kontrolę przyczepności między przednią opną i asfaltem. Stoppie dla ZX'a to żaden problem. Mocno pochylona do przodu pozycja kierowcy, środek ciężkości z przodu wespół z sześcioma tłoczkami sprawiają, że postawienie motocykla na nosie to żaden problem. Pamiętacie na jakim motocyklu Raptowny bił rekord w długości stoppie?

Może trochę o jeździe na gumie. Liniowo rozwijana moc przypomina charakterystykę silnika Yamachy Thundercat. Nie jest to zachęta dla drogowych chuliganów. Dodatkowym utrudnieniem jest jego masa. Prawie 240 kg z pełnym zbiornikiem paliwa to o wiele za dużo, nawet jak na tamte czasy. Bez obaw! Motocykl idzie na koło. Może nie tak łatwo, jak współczesne maszyny, ale jest to wykonalne. Nawińcie na sprzęgło 5 500 obr./min., a następnie szarpiąc kierownicę wykonajcie strzał ze sprzęgła. To przepis na piękną gumę na tym motocyklu.

Prowadzenie motocykla w winklach nie nastręcza wielu problemów. Trochę ciężko jest złożyć taką masę na kolano, ale kiedy już się uda, to nawet w ostrym pochylaniu nic się nie buja, dając uczucie pełnej kontroli. Jedyny mankament przy przerzucaniu motocykla z zakrętu w zakręt stanowi, oprócz wspomnianej masy, zbiornik paliwa, który wymusza na kierowcy jazdę w dużym rozkroku.

Dla pasażera jazda na motocyklu nigdy nie była najlepszym sposobem podróżowania. Tym bardziej na motocyklu sportowym. Na Kawasaki pasażer siedzi wysoko, z podkulonymi pod brodą nogami. Jak długo wytrzyma na tylnym siodełku, zależy od jego fizjonomii i kondycji. Podczas ostrych hamowań pomogą mu się ratować przed katapultowaniem przed motocykl dwa uchwyty umieszczone po obu stronach zadupka.

Dla kogo ten motocykl?

Moim zdaniem jest to motocykl dla kierowcy o dłuższym stażu na dwóch kółkach, którego interesuje szybka jazda po szosie, a przy tym nie dysponującego kilkudziesięcioma tysiącami złotych, które trzeba wydać na nowoczesne maszyny. Motocykl mimo lat wygląda atrakcyjnie. Dobrze się prowadzi i wbrew obiegowym opiniom o kiepskiej jakości maszyn z Akashi, jest nader trwały. Łagodny, aksamitnie pracujący silnik nie wprowadzi w tarapaty mało doświadczonego kierowcy, gdy zacznie „łapać" moc.

W wielu testach porównawczych ZX7R Ninja wygrywał je właśnie albo znajdował się w ścisłej czołówce. Ogólnie był bardzo chwalony i wielu testerów wręcz nie chciało z niego schodzić.

Dla kogo? Chyba idealny sprzęt dla Młodego Wilka.

Plusy: Minusy:
  • prowadzenie
  • charakterystyka silnika
  • trwałość/ jakość wykonania
  • dobre hamulce
  • atrakcyjna stylistyka
  • masa!
  • ergonomia
  • duża ilość egzemplarzy powypadkowych
  • ubogi rynek w motocykle używane/ w części zamienne

Dane techniczne

Silnik
Typ Czterosuwowy, czterocylindrowy w układzie rzędowym
Chłodzenie Cieczą
Rozrząd DOHC, 4 zawory na cylinder
Pojemność skokowa 748 cm3
Średnica x skok tłoka 73 x 44,7 mm
Stopień sprężania 11,5 : 1
Moc maksymalna 122 KM przy 11800 obr/min
Maksymalny moment obr. 78 Nm przy 9300 obr/min
Zasilanie 4 gaźniki Keihin 38mm
Smarowanie Pod ciśnieniem z mokrą misą olejową
Ilość oleju w silniku 3,6 l (3,1 l przy wymianie oleju)
Rozruch Elektryczny
Alternator 430W
Zapłon CDI
Przeniesienie napędu
Sprzęgło Wielotarczowe, mokre
Skrzynia biegów 6 stopniowa
Przeniesienie końcowe Łańcuch o-ring
Podwozie
Rama Aluminiowa, grzbietowa, silnik stanowi element nośny
Zawieszenie przód Widelec upside-down, średnica goleni 43 mm, skok 120 mm, regulowane dobicie i odbicie
Zawieszenie tył Wahacz wleczony, aluminiowy, pojedynczy. elementy tłumiąco-resorujące, skok 130 mm, regulacja napięcia wstępnego, dobicia, odbicia
Hamulec przedni Podwójny tarczowy o średnicy 320 mm, dwa sześciotłoczkowe zaciski
Hamulec tylni Pojedyncza tarcza o średnicy 230 mm, dwutłoczkowy zacisk
Ogumienie przód 120/70 ZR17
Ogumienie tył 190/70 ZR17
Wymiary i masy
Wysokość siedzenia 805 mm
Rozstaw osi 1435 mm
Masa sucha 223 kg
Masa do jazdy 232 kg
Maksymalna masa całkowita 415 kg
Dane obsługowe
Przegląd techniczny Co 6000 km
Wymiana oleju Co 6000 km
Olej SAE 10W40
Wymiana oleju z filtrem 3,1 l
Olej w widelcu teleskopowym 5 W
Ilość oleju w goleni prawej/lewej 365/365
Luz zaworowy na zimno Zawory ssące 0,17-0,25mm Zawory wydechowe 0,22-0,31mm
Świece zapłonowe NGK CR9E lub ND U27ESR-N
Obroty biegu jałowego 1100 +/- 100 obr/min
Kompresja cylindrów 10,5-16 bar
Zbiornik paliwa 18 l
Rezerwa 5,0 l
Paliwo Minimum 95 oktanowe
Osiągi
Prędkość maksymalna 238 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 3,4 s
Średnie zużycie paliwa 8,6 l/100km
zielona ninja
kawa na trasie
Kawasaki ninja na torze
zx7r w trasie
kawasaki zx7r na trasie
palenie gumy ninja
ninja zx7r
ninja zx7 superbike
ninja duo
kawasaki zx7r
kawa ninja
ninja model 1997
katalog producenta
NAS Analytics TAG

Komentarze 51
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê