tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki Ninja H2 - drogowa wersja zaprezentowana!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kawasaki Ninja H2 - drogowa wersja zaprezentowana!

Autor: £ukasz "Boczo" Tomanek 2014.11.04, 11:21 11 Drukuj

Nie chcemy żyć w świecie, w którym nie ma miejsca na motocykl drogowy z kompresorem!

Dokładnie miesiąc temu Kawasaki wszystkich wysadziło z foteli prezentując 300 konny motocykl z kompresorem. Od tego momentu hype na ten sprzęt nabrał monstrualnych rozmiarów. Równie monstrualnych jak 300 konny silnik uzbrojony w kompresor. Kawasaki dosłownie chwilę temu zaprezentowało oficjalnie drogową wersję - Ninję H2.

NAS Analytics TAG

Co wiemy?

Silnik - jednostka napędowa jak nietrudno się domyśleć, jest bliźniacza do tej w wyścigowej wersji, a to oznacza rzędową czterocylindrówkę o pojemności 998cc. Moc maniakalnej H2R to 300 KM. Drogowa wersja została stłumiona do... 200 KM. Dzięki systemowi Ram-Air moc wzrasta do 210 KM. Skąd tak wielki spadek mocy? Główną winę ponosi za to gigantyczny układ wydechowy oraz inne kanały dolotowe. Niezmieniła się konstrukcja kompresora, który oczwiście również znajdzie się w drogowej wersji.

Chłodzenie - przed Kawasaki  stało nie lada wyzwanie - zapewnijć tej niezwykłej konstrukcji odpowiednie chłodzenie. Dokonano wszystkiego, aby zniwelować generowanie ciepła i usprawnić system chłodzenia. Przede wszystki, zwróćcie uwagę na wloty powietrza ulokowane w miejscu, gdzie w normalnych motocyklach są światła. Do tego dochodzi wielka chłodnica oraz fakt, że silnik używa chłodzenia olejem oprócz chłodzenia cieczą. Nawet sama chłodnica oleju ma chłodzenie cieczą...

Podwozie - Zawieszenie dostarczyło KYB (pełna regulacja). Kawasaki wykorzystało tutaj swoje doświadczenie w produkcji zawieszeń do wyczynowych motocykli motocrossowych.

Masa - motocykl w stanie gotowym do jazdy waży 238 kg

Hamulce - Z przodu znajdują się dwie tarcze o średnicy 330mm wsparte zaciskami 4-tłoczkowymi, natomiast z tyłu jest tarcza 250mm + zacisk 2-tłoczkowy.

Launch Control (KLCM) - elektroniczny system zadba o to, aby przy dynamicznym ruszaniu z miejsca zminimalizować uźlizg oraz dostosować reakcję na gaz do sytuacji. Wystarczy otworzyć gaz i strzelić sprzęgłem. Elektronika zadba o resztę. Podobny system znajduje się w motocrossowych KX250 oraz KX450.

KEBC (Kawasaki Engine Brake Control) system umożliwiający dobranie siły hamowania silnikiem.

KTRC (Kawasaki Traction Control) - 4 tryby pracy: 1,2,3 oraz Rain. Ostatni tryb tłumi moc o około 50%.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor:John Kociñski 04/11/2014 22:17

Pora¿ka.

Odpowiedz
Autor: kbcjscbj 05/11/2014 17:32

no i znowu NM vs KM , wiêc tak NM i KM sa ze sob± scisle powi±zane jedno niewsytepuje bez drugiego , 200 KM i 50 NM przy odpowiednio dobranych przê³ozeniach zrobi wiatrak z 50 KM i 200 NM ,dane mocy i momentu na silniku -moc to wyznacznik absolutny ci±gu pojazdu w jednostce czasu ,moment obrotowy ju¿ nie bo trzeba znac obroty przy jakich wystepouje a znaj±c je wynikiem bêd± konie mechaniczne ,na bank moto bêdzie mia³o wiêcej nm a co zatym idzie wiêcej mocy przy tych samych obrotach co bez kompresora i na bank uzyskuje tye 200 km z 1 litra dziêki kompresorowi przy ni¿szych obrotach ni¿ np. bmw s1000 rr chocia¿ mo¿e nie bo ju¿ rozne cuda widzia³em ;) tak czy owak do³adowanie jak kompresor pzowala posiagnac wiêcej nm przy ni¿szych obrotach a co zatym idzie wiêcej mocy przy ni¿szych obrotach i lepsza elastyczno¶æ zak³±dajac ze prze³zoenie jest to samo ,mi ogólnie siê podoba widaæ aerodynamika ciekawie rozwiazana ,ogólnie moto bêdzie raczej jezdzic bardzo dobrze ciê¿ko siê bêdzie pewnie do czegos przyczepiæ ale po prostu to mia³o byæ cos wiêcej je¶li chodzi o osi±gi ni¿ to co zaoferowali i to co by³o do tej pory na rynku nnierouzmiem kawy skoro to moto niekwalifikuje siê do sbikeów ze wzglêdu na do³dowanie to po ch.lere robic motocykl wolniejszy lub równie szybki co sb jak mo¿na by³o wywaliæ na droge konkretne 250 KM i daæ pe³nie satysfakcji nowym w³ascicela z jazdy po autonahnie ;)

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê