Kawasaki Ninja 7 HEV - motocykl hybrydowy po raz pierwszy w masowej produkcji. Co tym razem wymy¶lili Japoñczycy?
Zgodnie z przewidywaniami Kawasaki zaprezentowało swój pierwszy motocykl hybrydowy, a raczej pierwsze szczegółowe informacje na jego temat. Podobnie jak w przypadku maszyn elektrycznych, nie będzie to demon mocy, ale raczej pokaz technologicznych możliwości producenta. Jaką ma moc i jakie ciekawe funkcje w sobie kryje?
Kawasaki Ninja 7 Hybrid łączy rzędowy silnik o pojemności 451 cm3 z silnikiem elektrycznym o mocy 12,1 KM. Łączna moc zestawu to 69,1 KM. To oznacza, że mamy moc jak w motocyklach z przedziału pojemnościowego od 600 do 700 cm3, ale przy znacznie mniejszej pojemności. Skrzynia biegów może pracować w trybie manualnym lub automatycznym. Brak dźwigienki oznacza, że biegi zmienia się z użyciem przycisków na kierownicy. Moc i moment obrotowy są przenoszone na tylne koło z pomocą łańcucha. Akumulator litowo-jonowy 48V umieszczono w środkowej części ramy dla optymalnego rozkładu masy.
Producent chwali się, że dzięki zastosowaniu takiego napędu zużycie paliwa jest na poziomie jednośladów klasy 250 cm3. W opisie czytamy również, że z funkcją e-boost Ninja 7 HEV oferuje przyspieszenie godne motocykli klasy superbike. Do wyboru są trzy tryby jazdy - SPORT-HYBRID, ECO-HYBRID oraz EV. Przy tym ostatnim producent zaznacza, że prędkość i zasięg motocykla są wtedy ograniczone i najlepiej używać tego trybu np. w obszarach z ograniczeniem wjazdu dla pojazdów spalinowych. Na razie nie wiadomo, jaki zasięg i jaką pojemność zapewnia bateria.
Informacje na temat motocykla będą pokazywane na kolorowym wyświetlaczu TFT, który ma moduł do połączenia ze smartfonem i aplikacją RIDEOLOGY. Motocykl będzie dostępny w kolorze łączącym matową limonkową zieleń, srebro i czerń. Cena i dostępność nie są jeszcze znane. W Wielkiej Brytanii ma pojawić się w kwietniu 2024 roku.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze