Kawasaki ER-6f 2012 - wyrwij siê za miasto
Nowe wcielenie ER6f kierowane jest do młodych i początkujących kierowców, którzy lubią wyrwać się za miasto. Maszyna, podobnie jak jej naga wersja ER-6n ma być łatwa w obsłudze, przyjazna, a mimo to dająca dużą przyjemność z jazdy. W nadwoziu wprowadzonych zostało sporo zmian. Zmieniony został kształt owiewek, które teraz są ostrzejsze i bardziej dynamiczne. Maszyna dysponuje nową ramą, zmienionym wahaczem i poprawionym widelcem. Skok zawieszeń jest większy. Zmiany dotknęły także zestaw przyrządów, siedzenie, zbiornika paliwa oraz wiele drobnych detali.
Jednostka napędowa, podobnie jak w wersji „n” nie przeszła żadnej rewolucyjnej modernizacji, przede wszystkim dlatego, że jej nie potrzebowała. Oszczędny i przyjazny dwucylindrowiec został przestrojony, dzięki czemu dostarczać ma więcej momentu obrotowego w dolnym zakresie obrotów. Uproszczono i ulepszono system chłodzenia, zmieniono pompę paliwa, system sterowania sprzęgłem oraz wprowadzono dodatkowe wtryskiwacze oleju, mające za zadanie chłodzić tłoki. Oczywiście napęd motocykla spełnia wszystkie obowiązujące w Unii normy emisji spalin.
Maszyna wygląda atrakcyjnie, a poziom wykończenia wydaje się być lepszy, niż w poprzednim modelu. Opcjonalnie dostępny jest także ABS oraz spory wybór dodatków z fabrycznego katalogu akcesoriów dedykowanych dla tego modelu. Pozostaje tylko jedno pytanie – jak przedstawiała się będzie cena tego bardzo popularnego w Europie modelu? Miejmy nadzieję, że nie będzie odstraszała.
Dane techniczne
Silnik | |
Układ zasilania | Wtrysk paliwa: ø38 mm x 2 (Keihin) |
Zapłon | Elektroniczny |
Rozrusznik | Elektryczny |
Smarowanie | Smarowanie wymuszone, misa pół-sucha |
Typ silnika | Chłodzony cieczą, 4 – suwowy, rzędowy 2 - cylindrowy |
Pojemność silnika | 649 cm³ |
Średnica x skok tłoka | 83.0 x 60.0 mm |
Stopień sprężania | 10.8:1 |
Układ rozrządu/ilość zaworów | DOHC, 8 zaworów |
Przeniesienie napędu | |
Sprzęgło | Mokre, wielotarczowe |
Przełożenie podstawowe | 2.095 (88/42) |
Przełożenie biegu 1 | 2.438 (39/16) |
Przełożenie biegu 2 | 1.714 (36/21) |
Przełożenie biegu 3 | 1.333 (32/24) |
Przełożenie biegu 4 | 1.111 (30/27) |
Przełożenie biegu 5 | 0.966 (28/29) |
Przełożenie biegu 6 | 0.852 (23/27) |
Przełożenie całkowite | 3.067 (46/15) |
Układ przeniesienia napędu | Skrzynia 6 - biegowa |
Przełożenie napędu | Łańcuch napędowy |
Rama | |
Typ ramy | Rama obwodowa, ze stali o wysokiej wytrzymałości |
Kąt pochylenia główki ramy / Wyprzedzenie | 25° / 110 mm |
Skok przedniego zawieszenia | 125 mm |
Skok tylnego zawieszenia | 130 mm |
Opony, przód | 120/70ZR17M/C (58W) |
Opony, tył | 160/60ZR17M/C (69W) |
Kąt skrętu, lewy / prawy | 35° / 35° |
Zawieszenie | |
Przednie zawieszenie | 41 mm widelec teleskopowy |
Tylne zawieszenie | Bocznie umieszczony pojedynczy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego |
Hamulce | |
Hamulce przednie | Podwójna 300 mm tarcza pół-pływająca o obrysie falistym. Zacisk: Podwójny tłok |
Hamulce tylne | Pojedyncza 220 mm tarcza o obrysie falistym. Zacisk: Pojedynczy tłok |
Wymiary | |
Wymiary (D x S x W) | 2,110 mm x 770 mm x 1,110 mm |
Prześwit | 130 mm |
Rozstaw osi | 1,410 mm |
Wysokość siedzenia | 805 mm |
Pojemność zbiornika paliwa | 16 litres |
Masa pojazdu gotowego do użytku | 209 kg (EX650E) / 211 kg (EX650F) |
Osiągi | |
Moc maksymalna | 53 kW {72.1 PS} / 8,500 rpm |
Maksymalny moment obrotowy | 64 N.m {6.5 kgf.m} / 7,000 rpm |
|
Komentarze 7
Poka¿ wszystkie komentarzeA mi zdecydowanie bardziej podoba siê obecny model 6F. W zaprezentowanym, ¶wiat³a ju¿ nie wygl±daj± tak agresywnie, to samo owiewki. Wbrew temu, co pisz±, sylwetka nowego 6F jest ³agodniejsza od ...
OdpowiedzNa pierwsze moto idealny. Dla do¶wiadczonego niestety za s³aby. Szkoda bo zawsze mi siê podoba³
OdpowiedzTaaaa, do¶wiadczeni motocykli¶ci (o ile do¿yj± takiego wieku i do¶wiadczenia) to z czasem kupuj± spokojniejsze motocykle, np. takie jak ten
OdpowiedzKawasaki jest niedoceniame w PL,ostatnimi laty firma idzie ostro do przodu,jako¶æ bez zastrze¿eñ/kupi³em nowego Versysa 2008 i dobijam 50kkm zero uwag,olej,filtry i ogieñ z t³umika!
Odpowiedz100% racji mam takiego samego. Jak zapyta³em o jakie¶ regulacje w serwisie to mnie wy¶miali i powiedzieli, ¿e muszê jeszcze trochê poje¼dziæ zanim co¶ bêdzie mo¿na regulowaæ :)
OdpowiedzKawasaki jest niedoceniame w PL,ostatnimi laty firma idzie ostro do przodu,jako¶æ bez zastrze¿eñ/kupi³em nowego Versysa 2008 i dobijam 50kkm zero uwag,olej,filtry i ogieñ z t³umika!
Odpowiedz£adny motocykl, super zegary,tylko nie mogê siê przyzwyczaiæ do tych nowych niby t³umików pod silnikiem. ozumiem zalety takiego rozwi±zania, jednak urody to motorom nie dodaje.
OdpowiedzJedyna wad± tego motocykla jest to, ze warto¶æ tego motocykla spada szybciej ni¿ majtki prostytutki :D
Odpowiedzjezeli kupujesz zeby nim handlowac to faktycznie nie jest dla ciebie, taki motocykl kupuje sie tanio i na nata kupujesz go na 3-4 lata a pozniej nastepny tak to powinno funkcjonowac w normalnym panstwie a czy pozniej wezmiesz za niego 10 czy 15k co to za roznica, liczy sie to ile jest w stanie dac ci radochy przez okres uzytkowania a nie ile da sie na nim zarobic
OdpowiedzPrzyk³ad z mojego zycia: Kawasaki er-6k 2008 za 18,5k, salon Pl. w tej chwili nie sprzedam za 12. A co normalne pañstwo to tego w jak czêsto zmienia siê motocykl? :D
OdpowiedzJaki kraj taka m±dro¶æ ludowa - u nas liczy siê tylko Honda, ewentualnie Yamaha, z kolei w motoryzacji 4 ko³owej to tylko VW. Ja mam prawie 4 letniego Versysa i nie chcê nic innego, cieszy mnie to ¿e kupi³em go taniej jako dwulatka.
Odpowiedz