tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 I runda WMMP 2011 w Poznaniu - jest źle
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

I runda WMMP 2011 w Poznaniu - jest źle

Autor: Lovtza 2011.05.10, 13:27 45 Drukuj

Przez ostatni weekend emocjonowaliśmy się wyścigami motocyklowymi w Poznaniu, choć dla wielu osób związanych z WMMP było to niekoniecznie przyjemne doznanie. Świecący pustakami padok, słabo obsadzone klasy, mała liczba wyścigów. Dawno już nie było tak źle, ale zacznijmy podsumowanie tego weekendu od strony sportowej.

NAS Analytics TAG

SuperGiabbani i SuperJunod

W miniony weekend Gwen Giabbani zasygnalizował, że tytułu Mistrza Świata nie zdobył przypadkiem. Sygnał przybrał formę dwóch fantastycznych zwycięstw w klasie Superstock1000, z których sobotnie było zwycięstwem totalnym, bowiem Francuz Stockiem wyprzedził także wszystkie Superbiki ucierając przy okazji nosa kolegom z zespołu w którym jeździł w ubiegłym roku. Gregory Junod. Nie można patrzeć na jazdę tego przesympatycznego chłopaka ze Szwajcarii i się nie zachwycać! Greg pojechał dwa znakomite wyścigi wygrywając dwa razy w klasyfikacji Superbike, a przy okazji tocząc wspaniałą walkę z Giabbanim. Meklau to trzecia wyrazista postać łączonego biegu Superbike i Superstock. Austriak jako jedyny był w stanie utrzymać tempo Francuza i Szwajcara, choć w drugiej części obu wyścigów problemy z ogumieniem spowolniły ubiegłorocznego Mistrza Polski. Pewnie wywalczone dwa drugie miejsca dały zawodnikowi Grandys Duo drugie miejsce w generalce za Giabbanim i przed Mariuszem Kondratowiczem.

Polacy jechali w obu wyścigach SBK+SST1000 w innej lidze. Odnotować należy znakomitą postawę Janusza Oskaldowicza. Czapki z głów Panie i Panowie - profesor, mimo 53 lat na karku ciągle pokazuje młodszym, że nie zamierza myśleć o emeryturze, czego dowodem jest drugie miejsce w Superbikach w sobotę i trzecie w niedzielę. Bartek Wiczyński, który w pierwszym wyścigu był trzeci, a w drugim drugi, zaprezentował hart ducha i wolę walki. W treningach przed zawodami Wilku zaliczył konkretnego dzwona, który dał się we znaki i zawodnikowi i maszynie, dlatego też dwa miejsca na pudle w miniony weekend to duży sukces. Junod, Wiczyński i Oskaldowicz to obecna sytuacja w klasyfikacji generalnej klasy Superbike. Tutaj znajdziecie wyniki z soboty oraz niedzieli dla obu klas .

Krajobraz po tornadzie

Właśnie tak wyglądało pole startowe w czasie łączonego wyścigu Junior Superstock 600 oraz Supersport. W 600-tkach, które w ostatnich latach dostarczały erupcji emocji zobaczyliśmy na starcie łącznie 14 zawodników… z czego sześciu to Juniorzy. Zmagania młodych zdominował Mateusz Korobacz, który nie tylko wygrał oba wyścigi, ale także załapał się na pudło w klasyfikacji seniorskiej. Adrian Pasek po dobrym występie w sobotę, w niedzielę nie zauważył kary nakazującej przejazd przez depo, przez co został zdyskwalifikowany i zajmuje ostatnie miejsce w tabeli. Na chwilę obecną drugi w tabeli jest Wielebski, za nim Wróblewski, który w sobotę musiał zmagać się z kaprysami nowego motocykla.

W seniorach wspaniałe serce do walki pokazał Daniel Bukowski, który w sobotnim biegu jasno wyartykułował swoje aspiracje do tytułu mistrzowskiego prowadząc od startu do mety, w znakomitym zresztą tempie. Wiele wskazywało na to, że sytuacja z sobotniego wyścigu powtórzy się w niedzielę, gdyby nie ten falstart i dwie kary przejazdu przez depo… O ile Buła wykazał się sercem do walki, to Marcin Kałdowski z pewnością rozstrzygnął niedzielny wyścig na swoją korzyść umiejętnościami i doświadczeniem, nie dając się nabrać na stary numer Marka Szkopka z łyknięciem na jednym z ostatnich zakrętów wyścigu. Dzięki niedzielnemu zwycięstwu i drugiej pozycji w sobotę Kałdowski prowadzi w generalce przed Bukowskim i Szkopkiem, któremu w sobotę niedomagała R-szóstka. Prawdziwym pechowcem okazał się Sebastian Zieliński. Po gruzie w kwalifikacjach, na polu startowym do sobotniego wyścigu Zioło zauważył wyciek oleju. Nie chcąc narażać siebie i rywali na niebezpieczeństwo natychmiast podjął decyzję o wycofaniu się z wyścigu. Tutaj znajdziecie wyniki z soboty oraz niedzieli dla obu klas.

W pucharze S1000RR po dwóch zwycięstwach prowadzi Jerzy Berger. W Rookie 1000 Przemek Janik wypunktował absurdy regulaminu wygrywając bieg w którym zgodnie ze zdrowym rozsądkiem nie powinien startować. Niestety regulamin nie ma wiele wspólnego z rozsądkiem ograniczając udział w pucharach bardzo szybkich zawodników wyłącznie z minionego sezonu. A że przeszybki Janik miał dwuletnią przerwę… mógł pojechać z amatorami bez żadnych ograniczeń. W Rookie 600 świetny czas wykręcił Szymon Strankowski, co dało mu pierwsze miejsce w niedzielnym wyścigu.

Nie bardzo wiem jak skomentować klasę młodzieżową 125. Na usta samo ciśnie się „A nie mówiłem” podkreślone słowem oznaczającym w jednym z południowych języków nic innego jak zakręt… Czterech zawodników, z których trzech kończy wyścig. Jeśli tak wygląda u nas łowienie talentów, to równie skutecznie pozyskamy ich stosując grę w marynarza, albo bazując na SMSowym głosowaniu publiczności.

Nie bardzo także rozumiem o co chodzi w klasie Pretendent. Zawsze myślałem że chodzi tam o to, aby spróbować po raz pierwszy swoich sił na torze. Tymczasem w tabeli zobaczyłem wyniki w okolicach 1.45, robione na przygotowanych (także pucharowych) koniach! Nie potrafię tego wyjaśnić inaczej, niż parciem na pucharki a nie sportowymi ambicjami. No ale każdy ma własne poczucie estetyki.

Nie odbył się wyścig Endurance. Po prostu zabrakło chętnych, zgłosiły się jedynie dwa zespoły. To co działo się w poszczególnych biegach oraz pełne tabele z wynikami z poszczególnych dni rywalizacji znajdziecie w naszej relacji z soboty oraz w relacji z niedzieli.

Organizacja

Od strony organizacyjnej trudno się do czegoś przyczepić. Warto by zwracać więcej uwagi na zawodników, którzy mimo przekroczenia limitów czasowych ciągle jadą w wolniejszych klasach. Widać zaangażowanie sędziów wirażowych i obsługi toru, aby zawody przebiegały sprawnie i bezpiecznie. Widać było niebieskie flagi, co jest dużym plusem. Bardzo fajnie, że pojawiły się nowe trybuny w różnych częściach toru. Gdyby jeszcze organizator przypilnował niektórych członków ochrony, aby mówili mniej bełkotliwym tonem zdradzającym mocne „zmęczenie” napojami niekoniecznie rekomendowanymi dla kobiet w ciąży, to byłoby już prawie idealnie.

Lista sprawa niezałatwionych

Każdy kryzys obnaża słabości organizacji zaangażowanych w określoną działalność, w tym wypadku w sporty motocyklowe. Niepodjęte decyzje, brak promocji wyścigów, brak zachęt dla importerów, brak kompetencji i chęci. Do tego permanentna orientacja na kasę. Dzięki temu działaczom skutecznie udało się zniechęcić importerów motocykli do zaangażowania w puchary markowe, które przecież zasilały także puchary Polski, jak również klasy mistrzowskie. Przez ubiegłe dwa lata, mimo zawirowań w gospodarce, mimo impertynenckiej postawy działaczy, wyścigi motocyklowe napędzane zapałem, wiarą i pieniędzmi zawodników i ich sponsorów jakoś trzymały poziom. Niestety w tym roku zabrakło tego napędu, cała konstrukcja wyhamowała na tyle, że nieuchronnie straciła siłę nośną i runęła obok pasa startowego na poznańskiej Ławicy. Z niesmakiem słuchałem oderwanych od rzeczywistości przemówień na rozpoczęciu zawodów. Uśmiechy, uściski, poklepywanie się po ramieniu, VIP loża na wieży i samozadowolenie czynników decyzyjnych. Niewiarygodne! Frekwencja na zawodach niższa o 50% w stosunku do roku ubiegłego, a w biuletynie PZM czytam o udanej, imponującej i okazałej inauguracji sezonu. Kosmos. Wychodzi na to, że byłem na innej imprezie…

Obawiam się, że zapaść w wyścigach drogowych może potrwać dłuższy czas. Niestety nie wypracowaliśmy żadnego mechanizmu zachęcania młodzieży do sportów motocyklowych. Nie ma pucharów dla kilkulatków (50cc) i pucharów 125 dla młodzieży rozgrywanych na torach kartingowych, których mamy przecież sporo rozsianych po całej Polsce. Nie będę już rozwijał tematu nagród i zachęt dla zawodników, powiem jedynie dla porównania, że główna nagroda w Stunt GP w Bydgoszczy, imprezie organizowanej bez działaczy, ale profesjonalnie i z pasją wyniosła 5000 dolarów…

Co ciekawe przykładów tego jak to się robi nie trzeba szukać daleko, bowiem szkolenie młodzieży chociażby w polskim offroadzie wygląda dużo lepiej. Wystarczy wspomnieć naszych motocrossowych trampkarzy, którzy skutecznie łoją swoich zachodnich rówieśników. Inaczej się nie da. Bez łowienia narybku nie będzie mistrzów, a rozpoczęcie szkolenia ludzi, którzy mają po 20 lat nigdy nie da nam Mistrza Świata, czego brutalnym potwierdzeniem jest to, co w ten sam weekend działo się na Monzie. Niestety nic tutaj nie pozostaje bez związku. Obraz klasy 125, sytuacja w klasach juniorskich i mistrzowskich oraz starty naszych zawodników za granicami układają się w jedną logiczną całość. Jesteśmy w głębokiej, wyścigowej kloace.

Parapromocja…

W sobotę po południu przejechałem się po Poznaniu. Nie znalazłem tam ani jednego plakatu informującego o zawodach rangi Mistrzostw Polski. Ani jednego. Żadnych komunikatów w radiu, żadnego nagłośnienia, zero promocji. Czy powinienem się zatem dziwić, że komercyjna impreza dla motocyklistów zorganizowana na mieście przez BP przyciągnęła dużo większą liczbę motocyklistów kusząc ich mnogością atrakcji? Niestety nie.

W tej sytuacji nie pozostaje mi nic innego jak pogratulować zawodnikom oraz ich managerom samozaparcia i woli walki. Ten sport żyje tylko dzięki ich staraniom. Naprawdę bardzo chciałbym powiedzieć, że na kolejnych rundach będzie lepiej, ale niestety w najbliższym czasie nie zanosi się na to.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
rookie 1000 wyscig janik poznan wmmp 2011rookie 600 wyscig poznan wmmp 2011
NAS Analytics TAG
start stock 600 wmmp poznan 2011 20stock 600 start wmmp poznan 2011 55
superbike wyscig niedziela poznan wmmp 2011superbike wyscig poznan wmmp 2011
pejser wyprzedzanie wmmp poznan 2011 04prowadzaca trojka wmmp poznan 2011 56
tomaszewski wilcznski wmmp poznan 2011 66wiczynski kondratowicz wmmp poznan 2011 68
wyprzedzanie po wewnetrznej wmmp poznan 2011 27wyscig bmw niedziela poznan wmmp 2011
wyscig bmw poznan wmmp 2011wyscig klasa 125 poznan wmmp 2011
giabbani przyciera bmw wmmp poznan 2011 05giabani prowadzi wmmp poznan 2011 28
wyscig litrow wmmp poznan 2011 57wyscig pretendent poznan wmmp 2011
wyscig superbike poznan wmmp 2011wyscig supersport superstock 600 niedziela poznan wmmp 2011
wyscig superstock 600 poznan wmmp 2011zabezpieczanie motocykla po glebie wmmp poznan 2011 60
oczekiwanie w depot wmmp poznan 2011 08marek szkopek guma wmmp poznan 2011 70
oskaldowicz wmmp poznan 2011 65ostre hamowanie wmmp poznan 2011 03
badziak gorka wmmp poznan 2011 67badziak wywiady wmmp poznan 2011 12
biuro zawodow wmmp poznan 2011 02bogdan wolny wywiad berger wmmp poznan 2011 50
bukowski zadupek wmmp poznan 2011 11bula zmeczony wmmp poznan 2011 10
chelkowski po glebie wmmp poznan 2011 38cisnieniomierz wmmp poznan 2011 01
cwiczenia przed startem wmmp poznan 2011 51czekanie na wyjazd wmmp poznan 2011 22
depot bez namiotow wmmp poznan 2011 46gofry w depot wmmp poznan 2011 34
hubert tomaszewski wyjazd wmmp poznan 2011 24inauguracja sezonu wmmp poznan 2011 41
janusz oskaldowicz wmmp poznan 2011 37kaski shoei wmmp poznan 2011 30
korobacz po glebie wmmp poznan 2011 39laski motoakcesoria wmmp poznan 2011 09
odprawa zawodnikow wmmp poznan 2011 06marek szkopek sprawdza cisnienie wmmp poznan 2011 48
motocykl pejsera po glebie wmmp poznan 2011 36natalia dziewczyna na starcie wmmp poznan 2011 54
ostatnie naklejanie wmmp poznan 2011 49otwarcie zawodow wmmp poznan 2011 40
park zamkniety wmmp poznan 2011 21pasek wmmp poznan 2011 19
problemy techniczne wmmp poznan 2011 35porady doswiadczonego zawodnika wmmp poznan 2011 43
przed startem wmmp poznan 2011 32przyklejanie kamery wmmp poznan 2011 53
saleta rozdaje autografy wmmp poznan 2011 44serafin goni bergera wmmp poznan 2011 07
podium pretendent poznan wmmp 2011podium superbike poznan wmmp 2011
podium superstock 600 junior poznan wmmp 2011podium bmw poznan wmmp 2011
rookie 1000 podium poznan wmmp 2011rookie 600 podium poznan wmmp 2011
badziak na starcie wmmp poznan 2011 26felgi laska wmmp poznan 2011 59
Komentarze 14
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: Marian Dąbrowski 14/05/2011 10:50

Dla klasy 125 nie zrobiłem NIC. Z mego punktu widzenia takiej klasy nie da się stworzyć. Dlaczego ? Należy połączyć kilka czynników- a oto one : Zakręcony (pozytywnie ) ojciec, zakręcony syn lub córka, matka bez krzyków że zabijesz mi dziecko, potem kasa na zakup sprzętu do jazdy i bus wraz z wyposażeniem i mechanikiem, dużo wolnego czasu by trenować i uczestniczyć w zawodach, oczywiście kasa na hotele lub zakup moto-home. Ilu temu podoła - NIEWIELU - vide - paddock 2011. Nie obchodzą mnie żadne pieniądze z PZM - swe zabawy finansuję sam lecz spytam osoby kompetentne i jeśli będę miał wiarygodne info to podzielę się tym. Sędziuję zawody nie dla delegacji, za Poznań dostałem ok 1200zł, co pokryło koszty dojazdu ( 530 km w jedną stronę) - czyli paliwo i jadło w bufecie torowym, mam take gówniane auto, a nie cierpię diesli. Napitki na własny koszt, więc ZERO biznesowo. Aha,na szkolenie sędziowskie (obowiązkowe) w Bydgoszczy trzeba dotrzeć za własną kasę ok 800 zł Alle biznesy Buahaha !!!! Na spotkanie środowiska NIKT mnie nie zapraszał, więc dlatego mnie nie było. Ty Arturze jako JEDNY podpisujesz się, więc dla mnie jesteś partnerem do rozmów pomimo różnych przykrych zdarzeń z przeszłości. Tylko że i Ty i ja mamy PASJĘ i takich ludzi cenię. Szczekacze kryjący się za nickami i ksywkami nie są partnerami do rozmów. Me hasło przewodnie - PSY SZCZEKAJĄ A KARAWANA IDZIE DALEJ. Dam info jak coś KONKRETNEGO będę wiedział, tylko CO ? to zmieni ? Pozdrawiam

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę