Husaberg 2011 - szwedzka rewolucja, akt drugi

Autor: Krzysztof Tomaszek 2010.07.26, 15:29 Drukuj

Szwedzi lubią wyzwania, dlatego w 2011 roku w sprzedaży będzie aż siedem motocykli łącznie z (uwaga!) dwusuwami.

W 2009 roku Husaberg dwoma kompletnie nowymi modelami rozpoczął rewolucję w świecie endurówek, którą ostro namieszał na rynku. Rok później pojawiły się kolejne czterosuwowe modele, które uzupełniły szwedzką ofertę. I na tym można było poprzestać. Jak się okazuje, Szwedzi lubią wyzwania, dlatego w 2011 roku w sprzedaży będzie aż siedem motocykli łącznie z (uwaga!) dwusuwami. Pisaliśmy zresztą o tym wcześniej za sprawą krążących plotek. Konstruktorzy motocykli zerwali ze swoim wcześniejszym sloganem „Four Stroke Power” i wkroczyli w zupełnie nową erę dla marki. Podczas długiej szwedzkiej zimy inżynierowie i mechanicy zastanawiali się czym znowu nas zaskoczyć. Ogromnych zmian nie ma, ale to właśnie szczegóły składają się na uśmiech towarzyszący jeździe Husabergami.

Rama, jeden z głównych atutów żółto-niebieskich, została zmodernizowana. Kosmetyczne poprawki w rejonie główki ramy dodały konstrukcji sztywności, co czuć w prowadzeniu. Jeżeli mówimy o sterowaniu, to warto wspomnieć, że w Husabergach 2011 znajdziemy kierownicę Neken. Tak jak w latach poprzednich,  możemy z niej do woli zmieniać mapy zapłonu silnika zaprogramowane przez producenta. W zupełnie nowy widelec przedniego zawieszenia o średnicy 48mm od firmy WP zastosowano dwa oddzielne obiegi oleju. System jest skomplikowany, ale zapewnia całkowite odseparowanie oleju od powietrza, dając tym samym możliwość lepszego tłumienia i ustawienia.

Silnik dotknęły tylko kosmetyczne zmiany w materiałach wykorzystanych do jego budowy, tak aby lepiej spisywał się na wysokich obrotach. Małe poprawki dotyczą także wyglądu motocykli i ograniczają się głównie do zmian w rozłożeniu kolorów. W rezultacie od razu wiadomo, że mamy do czynienia ze szwedzkim produktem. Ciekawostką może być grafika na zbiorniku paliwa, która jest zatopiona w plastiku dzięki czemu stała się bardziej odporna na zniszczenie.

Zdecydowanie największą rewelacją przygotowaną przez Szwedów są dwa dwusuwowe modele o pojemności 250 i 300 centymetrów sześciennych. Mając mocnego asa w rękawie w postaci technologicznego wsparcia z Austrii, ludzie z Husaberga stworzyli motocykle, które mają szansę stać się najmocniejszymi graczami w odradzającym się świecie dwutaktów.

Husberg 2011 FE570
Husberg 2011 FE570 skok
Lataj synku nisko i powoli
Husberg 2011 FE570 za hopa
Zdjęcia

Podczas testów jeździmy na paliwach BP Ultimate

ultimate helios

Widzieliscie jak ten freak z Polski trzyma gaz
Husberg 2011 FE570 zakret
Lesna przelotka Husberg 2011 FE570
Husberg 2011 FE570 nawrot
Husberg 2011 FE570 w locie
Husberg 2011 FE570 w powietrzu
Mlody trzyma gaz Husberg 2011 FE570
na gumie Husberg 2011 FE570
Husberg 2011 FE570 przelatuje nad blotem
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę