Husaberg 2011 - szwedzka rewolucja, akt drugi
strony: 1 2 3 Nastêpna strona »
Szwedzi lubi± wyzwania, dlatego w 2011 roku w sprzeda¿y bêdzie a¿ siedem motocykli ³±cznie z (uwaga!) dwusuwami.
W 2009 roku Husaberg dwoma kompletnie nowymi modelami rozpocz±³ rewolucjê w ¶wiecie endurówek, któr± ostro namiesza³ na rynku. Rok pó¼niej pojawi³y siê kolejne czterosuwowe modele, które uzupe³ni³y szwedzk± ofertê. I na tym mo¿na by³o poprzestaæ. Jak siê okazuje, Szwedzi lubi± wyzwania, dlatego w 2011 roku w sprzeda¿y bêdzie a¿ siedem motocykli ³±cznie z (uwaga!) dwusuwami. Pisali¶my zreszt± o tym wcze¶niej za spraw± kr±¿±cych plotek. Konstruktorzy motocykli zerwali ze swoim wcze¶niejszym sloganem „Four Stroke Power” i wkroczyli w zupe³nie now± erê dla marki. Podczas d³ugiej szwedzkiej zimy in¿ynierowie i mechanicy zastanawiali siê czym znowu nas zaskoczyæ. Ogromnych zmian nie ma, ale to w³a¶nie szczegó³y sk³adaj± siê na u¶miech towarzysz±cy je¼dzie Husabergami.
Rama, jeden z g³ównych atutów ¿ó³to-niebieskich, zosta³a zmodernizowana. Kosmetyczne poprawki w rejonie g³ówki ramy doda³y konstrukcji sztywno¶ci, co czuæ w prowadzeniu. Je¿eli mówimy o sterowaniu, to warto wspomnieæ, ¿e w Husabergach 2011 znajdziemy kierownicê Neken. Tak jak w latach poprzednich, mo¿emy z niej do woli zmieniaæ mapy zap³onu silnika zaprogramowane przez producenta. W zupe³nie nowy widelec przedniego zawieszenia o ¶rednicy 48mm od firmy WP zastosowano dwa oddzielne obiegi oleju. System jest skomplikowany, ale zapewnia ca³kowite odseparowanie oleju od powietrza, daj±c tym samym mo¿liwo¶æ lepszego t³umienia i ustawienia.
Silnik dotknê³y tylko kosmetyczne zmiany w materia³ach wykorzystanych do jego budowy, tak aby lepiej spisywa³ siê na wysokich obrotach. Ma³e poprawki dotycz± tak¿e wygl±du motocykli i ograniczaj± siê g³ównie do zmian w roz³o¿eniu kolorów. W rezultacie od razu wiadomo, ¿e mamy do czynienia ze szwedzkim produktem. Ciekawostk± mo¿e byæ grafika na zbiorniku paliwa, która jest zatopiona w plastiku dziêki czemu sta³a siê bardziej odporna na zniszczenie.
Zdecydowanie najwiêksz± rewelacj± przygotowan± przez Szwedów s± dwa dwusuwowe modele o pojemno¶ci 250 i 300 centymetrów sze¶ciennych. Maj±c mocnego asa w rêkawie w postaci technologicznego wsparcia z Austrii, ludzie z Husaberga stworzyli motocykle, które maj± szansê staæ siê najmocniejszymi graczami w odradzaj±cym siê ¶wiecie dwutaktów.
|
strony: 1 2 3 Nastêpna strona »
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze