Honda NT700A Deauville - uniwersalny turysta

Autor: Micha Mikulski 2009.02.04, 13:16 22 Drukuj

Jak wiele jest podej do motocyklowej turystyki pokazuje rónorodno maszyn w tym segmencie - od pseudo endurowych motocykli, po potne krowniki szos. Zgrabny i zwinny Deauville pokazuje, e mona jeszcze inaczej

Jak wiele jest podej do motocyklowej turystyki pokazuje rónorodno maszyn w tym segmencie - od pseudo endurowych motocykli, po potne krowniki szos. Zgrabny i zwinny Deauville pokazuje, e mona jeszcze inaczej. Pojemno stosunkowo niedua, gabaryty zreszt te nie najwiksze. agodne, wrcz delikatne wzornictwo i niby kolejny niczym niewyróniajcy si  jednolad. Deauville ju w chwili debiutu na rynku w roku 1998 by sprztem dla mocno sprecyzowanego grona uytkowników. Sprawdzona jednostka napdowa i podzespoy pochodzce z NTV plus troch fikunych owiewek i casów. Jeli kto kupowa Deauvilla, to by to dowiadczony szofer, który potrzebowa sprztu nie tylko do podróy, ale take od codziennego uytku. Czy ta filozofia jest cigle aktualna ponad 10 lat po premierze?

Wygld NT700 nie zaskakuje. Poprzecinana pókolistymi liniami przednia owiewka zintegrowana ze zbiornikiem paliwa, ogromne, byszczce tumiki poprowadzone wzdu motocykla, czy w kocu kojarzce si z samochodowymi tylne wiata - wszystko pynne, lekkie i przyjemne. Z przodu zgrabna podwójna lampa i wtopione w owiewki kierunkowskazy. Ciekawym rozwizaniem s take nisko umieszczone wiata przeciwmgielne. Cao moe si podoba.

Silnik i podwozie

Jednostka napdowa o pojemnoci 680 ccm generuje moc rzdu 65 KM. Chodzony ciecz czterosuwowy V-twin jest zasilany wtryskiem, za moc przekazywana jest poprzez 5. stopniow skrzyni biegów na wa Kardana. Silnik osiga szczyt swoich moliwoci przy 8000 obrotów na minut, maksymalny moment obrotowy pojawia si nieco wczeniej - przy 6500 obr/min. Niestety, niedostatki w mocy czu od samego pocztku jazdy. Cicho i kulturalnie pracujcy napd musi by mocno krcony, eby efektywnie przyspiesza. A wtedy o kulturalniej pracy nie ma mowy.

Za wybieranie nierównoci odpowiada z przodu klasyczny widelec o rednicy 41mm i skoku 115 mm. Z tyu znajdziemy pojedynczy amortyzator z moliwoci regulacji napicia wstpnego. Podczas spokojnej jazdy po gadkich, krtych drogach, zawieszenie spisuje si rewelacyjne, idealnie czc komfort i atwo prowadzenia. Nawet w przypadku wikszych nierównoci motocykl zachowuje si pewnie i stabilnie. Przeszkadza moe nurkujcy przód podczas ostrego hamowania oraz skonnoci do wykowania przy wikszych prdkociach.

Na trasie i w miecie

W miecie Deauville czuje si, jak ryba w wodzie. To bardzo ciekawe spostrzeenie w przypadku motocykla, jakby nie byo, turystycznego. Wyprostowana pozycja, szeroko rozstawiona kierownica i dobra widoczno w lusterkach w poczeniu ze spokojnym silnikiem oraz dobrymi heblami daj wyjtkowo pozytywne wraenia. miganie midzy autami jest przyjemne i bezstresowe. Zwaszcza, e o nasze bezpieczestwo dba (w testowanej wersji) system ABS. Zawieszenie gadko wybiera nierównoci, za mikka kanapa dba o to, by cztery litery jedca nie czuy si poszkodowane po ostrym przemkniciu przez studzienk kanalizacyjn. Take pasaer nie znajdzie powodów do narzekania. Kanapa dla „plecaczka" jest szeroka i wygodna, za ulokowane z boku motocykla uchwyty dla rk s na odpowiedniej wysokoci.

Problemy pojawiaj si dopiero na trasie. W przypadku jazdy do 120 km/h silnik wykazuje wystarczajc dynamik, ale od 140 km/h robi si coraz bardziej ospale i monotonnie. Do tego dorzuci trzeba lekkie wykowanie i czuo na boczne podmuchy wiatru. Recepta na to jest prosta - jedzi wolniej. Regulowana dwustopniowo szyba wspomnianych prdkoci spenia swoje zadanie odpowiednio, za komfort jazdy jest wtedy najwikszy. Jeli kto potrzebuje sprztu do szybszej turystyki, Deauville nie jest motocyklem którego szuka.

Wyposaenie, ergonomia i detale

Ergonomia i komfort w NT700 s najwikszymi zaletami tego motocykla. Wszystkie potrzebne przeczniki mamy pod rk. Zegary schowane za szybk w samochodowym stylu, s przejrzyste, a zarazem daj kierowcy duo informacji. Wokó konsoli kierowcy umieszczono kilka schowków na rkawice, czy nawet dokumenty (zamykane na kluczyk). Opcjonalnie wyposaony w ABS  (a dokadniej w Combined ABS - system, dziki któremu dwignie przedniego i tylnego hamulca uruchamiaj jednoczenie przedni i tylny ukad hamulcowy) turystyk Hondy mona uzna za luksusowy. Zwaszcza, jeli wemiemy pod uwag jako wykonania, która stoi na wysokim poziomie.

W kufrach znajdziemy ponad 54 litry pojemnoci  na bagae. Co ciekawe, tylne baganiki s czone. Tunel idcy przez rodek daje moliwo zapakowania gadetów o udziwnionym ksztacie, chocia na chwil obecn nic mi nie przychodzi do gowy. By nie byo nieporozumie - kij golfowy poprzecznie raczej si nie zmieci.

Podsumowanie

Honda NT700V Deauville to may turystyczny sprzt z aspiracjami na komfortowego mieszczucha. Moe on bez problemu suy do codziennego przemykania midzy puszkami w drodze do pracy, a w weekend przeistoczy si w wypadow maszyn nad jezioro wraz z on (ju wiem! - w tunel midzy baganikami mona woy zoon wdk). Pod przeistaczaniem rozumiemy oczywicie zapakowanie kosza piknikowego, poniewa by efektywnie przemieszcza si po miecie, nie trzeba ciga kufrów. Zaletami Deauvilla bez wtpienia jest wietna ergonomia i atwo w prowadzeniu. Jednym z niewielu minusów s braki w mocy przy wikszych prdkociach.

35.900 z za rocznik 2009 i 31.900 z za model 2008 to dobre ceny, jak za motocykl, którego zakres uytecznoci jest tak wielki. Pytanie, czy kady chce mie motocykl „do wszystkiego". Moe lepszym rozwizaniem byby bardziej wyspecjalizowany jednolad? Jeeli jednak czujesz, e wszystkie powysze zalety s wanie tym, czego szukasz i potrafisz przymkn oko na pewne niedostatki - nawet si nie zastanawiaj!

Foto: D. Borowicz

Dane techniczne:

Typ czterosuwowy, chodzony ciecz
Ukad dwucylindowy, ukad V
Pojemno skokowa 680 ccm
rednica x skok toka 81,0 mm x 66,0 mm
Stopie sprania 10,0:1
Moc maksymalna 65 KM przy 8000 obr/min
Moment obrotowy 66 Nm przy 6500 obr/min
Zasilanie wtrysk paliwa
Rozruch elektryczny
Akumulator 12 V
Skrzynia biegów piciostopniowa
Napd tylnego koa wa Kardana
Zawieszenie przednie teleskopowe, skok 115 mm
Zawieszenie tylne pojedynczy amortyzator, wahacz aluminiowy, skok 125 mm
Hamulec przedni podwójny tarczowy, CBS, ABS
Hamulec tylny pojedynczy, tarczowy
Opony przód/ty 120/70-R17; 150/70-R17
Dugo 2215 mm
Szeroko 805 mm
Wysoko 1320 mm
Wysoko siedzenia 806 mm
Rozstaw osi 14875mm
Masa bez pynów 257 kg
Zbiornik paliwa 20 l
Zdjcia
ntv700 deauville 2008
ntv 700 deauville 2008
2008 honda deauville 700
honda nt700v zakret
honda nt700va deauville
deauville honda ntv 2008
deauville zakret honda
ntv 700 2008
honda deauville 2008
Komentarze 13
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Aktualnoci

reklama

sklep cigacz

    na gr