tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CBR600RR 2024 - opis, zdjêcia, dane techniczne. Kolejny klasyczny motocykl supersport wraca do gry
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda CBR600RR 2024 - opis, zdjêcia, dane techniczne. Kolejny klasyczny motocykl supersport wraca do gry

Autor: Wojtek Grzesiak 2023.11.07, 10:01 1 Drukuj

Podczas targów EICMA 2023 Honda dość niespodziewanie przedstawiła kolejną generację modelu CBR600RR. Kiedy wszyscy myśleli, że stare supersporty już umarły śmiercią naturalną, okazało się, że producenci o nich nie zapomnieli. Czego możemy się spodziewać po najnowszej odsłonie kultowego modelu?

Najpierw Kawasaki zaskoczyło nas wskrzeszeniem modelu ZX-6R, a teraz Honda pokazała na targach EICMA nową generację modelu CBR600RR, który wraca do Europy po 5 latach nieobecności. W nowej odsłonie CBR600RR będzie miała czterocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 599 cm3 i maksymalnej mocy 121 KM przy 14 250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 63 Nm przy 11 500 obr./min. Średnica cylindra i skok tłoka wynoszą 67 mm x 42,5 mm, a stopień sprężania - 12,2:1. Średnica korpusu przepustnicy wynosi 44 mm, żeby zapewnić odpowiedni dopływ powietrza w wysokich partiach obrotów. Wlot przepustnicy i zawór dolotowy są tak zaprojektowane, by przekrój przepustnicy był płynny i pozwalał zredukować spadek ciśnienia wlotowego. Przepustowość kanałów dolotowych została zwiększona o 2,2 proc. Standardowo motocykl zostanie wyposażony w quick shifter z 3 poziomami regulacji oraz sprzęgło antyhoppingowe.

NAS Analytics TAG

Sercem pakietu elektroniki jest sześcioosiowy czujnik inercyjny, który będzie zarządzał systemami Cornering ABS, Honda Selectable Torque Control z 9 poziomami ustawień, kontrolą unoszenia przedniego koła i kontrolą unoszenia tylnego koła. Do tego dochodzi jeszcze elektroniczna przepustnica. Użytkownik będzie miał do dyspozycji 3 predefiniowane tryby jazdy oraz 2 tryby jazdy, które można dostosować do swoich potrzeb m.in. pod kątem intensywności hamowania silnikiem, mocy silnika i siły działania pozostałych systemów elektronicznych.

Konstrukcja jest oparta na aluminiowej podwójnej ramie kołyskowej. Przedni widelec to Showa Big Piston Fork o średnicy 41 mm. Z tyłu zastosowano amortyzator Showa Unit Pro-Link. Zawieszenie ma pełną regulację. Do tego zamontowano elektroniczny amortyzator skrętu Hondy, który działa zależnie od prędkości i jest sterowany przez ECU. Za hamowanie odpowiedzialne są 2 tarcze pływające o średnicy 310 mm i czterotłoczkowe zaciski z przodu i jedna tarcza o średnicy 220 mm z tyłu. Pompa przedniego hamulca jest wyposażona w tłok promieniowy. W standardzie zamontowano opony Dunlop Roadsports2.

Producent postarał się, żeby pozycja była wygodna zarówno na torze, jak i na ulicy. Górna część zbiornika paliwa znajduje się o 10 mm niżej, dzięki czemu można jeszcze bardziej schować się za owiewką. Szyba jest ustawiona pod kątem 38 stopni dla zmaksymalizowania wydajności aerodynamicznej. Siedzenie znajduje się na wysokości 820 mm. Oprócz optymalizacji owiewek pod kątem przepływu powietrza, zastosowano też skrzydła aerodynamiczne, które generują docisk, utrzymując obciążenie przedniej opony na wejściu w zakręt, co zwiększa stabilność. Deklarowana masa własna motocykla to 193 kg.

Informacje są pokazywane na kolorowym wyświetlaczu TFT, który może działać w trybach Street, Circuit lub Mechanic. Shift light wykorzystuje 5 białych poziomych diod LED, które umieszczono pod wyświetlaczem. Diody włączają się i migają przy wstępnie ustawionych obrotach zmiany biegów. Na pokładzie znalazł się też lap timer. Oświetlenie wykonano w technologii LED, a kierunkowskazy są połączone z systemem awaryjnego hamowania, który uruchamia światła awaryjne, gdy kierowca gwałtownie zaaplikuje hamulce.

Honda CBR600RR będzie dostępna z trzema pakietami akcesoriów. Pakiet Racing obejmuje korek wlewu oleju z logo HRC, nakładkę na zbiornik paliwa o wyglądzie włókna węglowego, paski na kołach w barwach HRC i osłonę zastępującą siedzenie pasażera w kolorze czarnym lub czerwonym. W pakiecie Comfort znajduje się tail bag o pojemności 15 l z możliwością zwiększenia do 22 l, podgrzewane manetki z 5 poziomami ustawień oraz gniazdo USB-C. Pakiet HRC Race służy do poprawy osiągów i jest przeznaczony do użytku na torze. Zawiera m.in. ECU od HRC, wiązkę przewodów, uszczelkę głowicy, większą chłodnicę, wyścigowy układ wydechowy oraz wyścigowe komponenty zawieszenia i hamulców. Motocykl będzie dostępny w dwóch kolorach: HRC Grand Prix Red HRC TriColour i Ballistic Black Metallic.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor:kkixxy 07/11/2023 10:37

OMG!

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê