Harley-Davidson SE 120R - nowy silnik wyczynowy
Harley-Davidson zbudował całkiem nowy silnik akcesoryjny o oznaczeniu SE 120R. Co to jest za skrót? Pod SE kryje się Screamin’ Eagle, czyli coś, czego pożądają wszyscy harleyowcy – oznaczenie specjalnych wersji tych amerykańskich motocykli. 120 to oczywiście pojemność skokowa silnika wyrażona w calach sześciennych. Po naszemu będzie to 1966 cm3! Magiczna literka R, to nic innego jak skrót od Race. Jak twierdzi producent, silnik przeznaczony jest dla klientów, którzy dość tanim kosztem chcą używać swojego Harleya na torze lub w offroadzie. Mamy pewne obiekcje…
Przy użyciu przepustnic o średnicy 58 mm, akcesoryjnego wydechu i kilku innych ciekawych pozycji z katalogu Screamin’ Eagle, SE 120R pochwalił się mocą 135 KM przy 6000 obr/min oraz momentem obrotowym równym 185 Nm przy 3800 obr/min. Oczywiście są to wyniki mierzone na kole. Jednostka bez żadnych modyfikacji pasuje do motocykli Dyna od 2006 roku oraz do serii Softail i Touring produkowanych od 2007 roku. Jeżeli chcielibyście pojeździć tymi sprzętami w offroadzie (lub na torze), mając w nich 2-litrowy silnik, zapraszamy do dealera HD. Ilość ograniczona.
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzemysle ze jest blad w artykule bo ten sinik nie moze pasowac do softaila. Do rodziny softailow sa stosowane w B czyl,zbalansowane ktore maja dodatkowo 2 walki wywazajace i sa przekrecone ...
Odpowiedzniezły piec do softile heh 150 km przy 6 tys -miód:P takim harleyem bym polatał
Odpowiedznie wąski;) więcej wytrzyma od nie jednego ryżopęda;P
OdpowiedzNie ma to jak magia cyfr, szczególnie na kole... a fakty są takie, parę lat temu Ducati 748 kontra Iron Horse ze 140 KM zmierzone na kole, rzeczywiście pierwsze 6-8 metrów należało do I-H, potem ...
OdpowiedzHMMM...135KM z Vki może zdziwić nie jednego pastuszka na japońskim moto:)
OdpowiedzTen silnik wazy pewnie tyle, co japonski przecinak :)
Odpowiedzno ale dwa litry, a nie jeden
OdpowiedzZ tego co widzę jest napędzany wałkiem królewskim... Wstyd się przyznać, ale sam w sobie silnik mi się podoba :D
OdpowiedzTo nie wałek królewski. Tradycyjny dla marki wałek rozrządu w kadłubie.
OdpowiedzRacja, teraz wyszedłem na kmiecia.
OdpowiedzOHV - Over Head Valve, czyli zawor w głowicy, sterowanie długim popychaczem (to to co jest obok bloku) i napęd z rozrządu. nieskomplikowane, tanie, troche archaiczne
Odpowiedz*i napęd rozrządu z wału korbowego - oczywiscie:))
Odpowiedzhahahahaha dobre :D kolejna idiotyczna rzecz od harley davidsona :D
OdpowiedzNo cóż znów sie potwierdza ze lepiej miec siostrę w burdelu niz brata na harleyu.....;)
Odpowiedz