tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 GP Portugalii - Niespodziewany zwycięzca w 250ccm
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

GP Portugalii - Niespodziewany zwycięzca w 250ccm

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2007.09.16, 15:43 Drukuj
Drugi w tym sezonie triumf Alvaro Bautisty. Divozioso i Lorenzo na podium.

Debiutujący w tym sezonie w klasie 250ccm, 22'letni Hiszpan Alvaro Bautista triumfował w dzisiejszym wyścigu o Grand Prix Portugalii, wyprzedzając na torze Estoril Włocha Andreę Dovizioso i swojego rodaka, lidera klasyfikacji generalnej, Jorge Lorenzo.

Po starcie prowadzenie objął zdobywca pole position, Andrea Dovizioso. Lider klasyfikacji generalnej, Hiszpan Jorge Lorenzo jak cień podążał za swoim największym rywalem dosiadając mocniejszej Aprilii.

Lorenzo - który znany jest z zachowawczej jazdy na początku wyścigu - ewidentnie bawił się z Dovizioso w kotka i myszkę, wcześnie hamując na końcu blisko kilometrowej prostej start/meta i kontrolując sytuację (i zużycie własnych opon) z drugiej pozycji.

Po fatalnym starcie do przodu w niesamowitym tempie przebijał się Hiszpan Alvaro Bautista, dosiadający przyszłorocznego (!) modelu Aprilii. Ubiegłoroczny mistrz świata klasy 125ccm już po kilku okrążeniach znalazł się na trzeciej pozycji i rozpoczął pogoń za Lorenzo, który chyba nieco za bardzo pozwolił odskoczyć jadącemu na prowadzeniu Dovizioso. Kilka kółek później pierwsza trójka jechała już w jednej grupie.

Na jedenaście okrążeń przed metą Bautista wyprzedził Lorenzo na prostej startowej i znalazł się tuż za plecami Dovizioso, by zaatakował Włocha na wejściu w szykanę i objąć prowadzenie.

Bautista i Dovizioso nieznacznie odskoczyli Lorenzo, którego Aprilia najwyraźniej niezbyt dobrze radziła sobie z krętym torem Estoril (tegoroczny model motocykla z Noale słynie ze słabych osiągów w wolnych zakrętach, a takie też dominują na portugalskiej trasie). Po wyścigu okazało się jednak, że głównym problemem Hiszpana był brak wystarczającej mocy silnika.

Niestety na czele stawki zabrakło bezpośredniej walki, przypominającej chociażby tą, jaka o czwartą lokatę toczyła się pomiędzy Alexem de Angelisem, Hectorem Barberą, Thomasem Luthim i duetem zawodników KTM, którzy ostatecznie musieli wycofać się z wyścigu z powodu awarii silników.

Bautista, Dovizioso i Lorenzo właśnie w takiej kolejności minęli linię mety, pozwalając Włochowi na odrobienie pięciu punktów ze swojej straty do lidera klasyfikacji generalnej. Na cztery wyścigi przed końcem przewaga Lorenzo nad Dovizioso wciąż wynosi jednak aż 51 punktów. Dzięki drugiemu w tym sezonie zwycięstwu, Bautista awansował w klasyfikacji generalnej na czwartą pozycję.

Powiedzieli

Alvaro Bautista: „To był wspaniały wyścig ale sam start był najgorszy z możliwych. Robiłem co mogłem aby odrobić straty i w pewnym momencie zdałem sobie sprawę, że mogę dzisiaj stanąć na podium. Wyprzedziłem wielu rywali i gdy wysunąłem się na trzecią pozycję, zobaczyłem przed sobą Jorge i Andreę, dlatego przyspieszyłem jeszcze bardziej. Jechałem dzisiaj na maksa i udało mi się nie tylko wysunąć na prowadzenie, ale też w końcówce nieco odskoczyć rywalom. Dziękuję mojemu zespołowi, sponsorom, kibicom i rodzinie."

Andrea Dovizioso: Jestem zadowolony bo cały zespół pracował bardzo ciężko przez weekend. Niestety to jest nasz limit i więcej nie da się na tym motocyklu zrobić. Musimy być więc szczęśliwi. Nie mogliśmy wygrać ponieważ nasza maszyna jest wolniejsza od Bautisty a on sam jechał bardzo szybko, szczególnie w ostatnich pięciu kółkach. Jestem zadowolony ale nie w stu procentach. Dam z siebie wszystko w pozostałych wyścigach i zobaczymy gdzie nas to zaprowadzi."

Jorge Lorenzo: „To był bardzo trudny wyścig jeśli chodzi o motocykl i silnik, który nie pracował najlepiej. Po raz pierwszy w tym sezonie nie byłem w stanie wyprzedzić Hondy na prostej. Mimo wszystko dzisiejszy wynik jest idealny jeśli chodzi o mistrzostwa. Gratulacje dla Bautisty. Pojechał dzisiaj świetnie, lepiej ode mnie i zasłużył sobie na zwycięstwo."

Wyniki

1. Alvaro Bautista, Aprilia
2. Andrea Dovizioso, Honda
3. Jorge Lorenzo, Aprilia
4. Thomas Luthi, Aprilia
5. Hector Barbera, Aprilia
6. Alex de Angelis, Aprilia
7. Marco Simoncelli, Gilera
8. Julian Simon, Honda
9. Fabrizio Lai, Aprilia
10. Karel Abraham, Aprilia
11. Dirk Heidolf, Aprillia
12. Aleix Espargaro, Aprilia
13. Jules Cluzel, Aprilia
14 Eugene Laverty, Honda
15. Imre Toth, Aprilia
16. Alvaro Molina, Aprilia
17. Ho Wan Chow, Aprilia

Klasyfikacja generalna

(pierwsza piętnastka)

1. Jorge Lorenzo 257
2. Andrea Dovizioso 206
3. Alex de Angelis 197
4. Alvaro Bautista 160
5. Hector Barbera 130
6. Hiroshi Aoyama 108
7. Thomas Luthi 98
8. Mika Kallio 94
9. Julian Simon 83
10. Shuhei Aoyama, 72
11. Marco Simonecelli 66
12. Yuki Takahashi 56
13. Fabrizio Lai 49
14. Roberto Locatelli 42
15. Aleix Espargaro 35

Klasyfikacja konstruktorów

1. Aprilia 306
2. Honda 216
3. KTM 138
4. Gilera 84

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę