Ducati 1199 Panigale - WSBK od 2013 roku
Dok³adnie tak, jak zapowiedzia³ Troy Bayliss, wczoraj Ducati oficjalnie zaprezentowa³o swojego nowego superbika. Prezentacja to mo¿e zbyt du¿o powiedziane, poniewa¿ nie poznali¶my zbyt wiele konkretów, ale za to dostali¶my ciekawy klip.
Przede wszystkim producent oficjalnie potwierdzi³ nazwê - „Ducati 1199 Panigale”. Dodanie imienia do pojemno¶ci jest zerwaniem tradycji superbików, motocykl jest jednak prze³omowy, a Panigale jest ho³dem dla regionu Borgo-Panigale, w którym znajduje siê fabryka. Wygl±da równie¿ na to, ¿e zarejestrowana razem z Panigale nazwa SuperQuadro odnosi³a siê bêdzie wy³±cznie do silnika.
Drug± i tak naprawdê ostatni± z oficjalnych nowinek jest potwierdzenie plotek odno¶nie (nie)anga¿owania siê w Mistrzostwa World Superbike. 1199 Panigale w sezonie 2012 pojawi siê wy³±cznie w klasie Superstock 1000, a w Superbikach zobaczymy go dopiero w 2013 roku, najprawdopodobniej wraz z zespo³em fabrycznym.
Dwuetapowa ¶cie¿ka ma pozwoliæ Ducati na jeszcze lepszy rozwój wersji superbike, która bêdzie w pe³ni dostosowana do otwartych zasad WSBK. Dodatkowo ograniczone pozostan± koszty uczestnictwa w klasie Superbike dla zespo³ów, które wci±¿ mog± ¶cigaæ siê na 1198 i polegaæ na wsparciu in¿ynierów Ducati.
Na wiêcej informacji, w tym dane techniczne poczekaæ trzeba na listopadowe targi Eicma. Ale od czego jest internet! W Ameryce Pó³nocnej odby³o siê spotkanie dealerów Ducati, na którym zaprezentowane zosta³o 1199 Panigale, a które klasyfikowane by³o jako top secret. Kto¶ musia³ wiêc pu¶ciæ parê z ust. Na profilu Facebook dealera Pro Italia pokaza³a siê krótka informacja „395/195”, po czym szybko zniknê³a. Odnosi siê ona najprawdopodobniej do masy oraz mocy. Plotki mówi³y o oko³o 20 KM wiêcej ni¿ jest w 1198, a tymczasem dostali¶my kolejnych 5 oczek w gratisie, z czego wysz³o 195 koni mechanicznych. 395 to z kolei waga podana w funtach, co po przeliczeniu daje 179 kg. Aktualny 1198 wa¿y 171 kg, ale na sucho. Wygl±da wiêc na to, ¿e warto¶æ odnosi siê do wagi z p³ynami, a obietnica oszczêdzenia oko³o 10 kilogramów zosta³a spe³niona. 195 KM i 179 kg z p³ynami brzmi imponuj±co!
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarzeno dobrze, ale jak to jest, ¿e w Ducati parcieje wszystko, co mo¿e sparcieæ?
OdpowiedzBo do produkcji Dukatów wykorzystywane s± materia³y które nie zesz³y przy produkcji Fiata Uno.
Odpowiedz"rzeczywiscie" Ale byk ortograficzny :D :D hehehe...
OdpowiedzWszystko fajnie ale czy motocykl ¿eczywiscie bedzie konkurencyjny dla aktualnego lidera BMW S1000RR? Nie chodzi mi o sam tor wyscigowy bo jak i nawet teraz widaæ ¿e w Stockach Licz± sie dwie marki ...
OdpowiedzNie bedzie, bo teraz to bêdzie sprzet dla hardkorów masochizmu i do tego w kosmicznej cenie.
Odpowiedzjak ducati chce omin±æ przepisy? Bo przecie¿ teraz w WSBK staruj± z silnikiem 1098, bo wiêkszy nie mie¶ci w siê w regulaminie FIA
Odpowiedzjak ja lubiê takich specjalistów. model 1098R ma pojemno¶æ 1198...
Odpowiedzw 2013 stawka bêdzie w zupe³nie innym miejscu...
Odpowiedza Ducati niby zostanie w tym miejscu, w ktorym stoi? 1198 te¿ nie jest teraz najlepszy, ani najnowszy, nie ma teamu fabrycznego, a zobacz co sie dzieje ;)
Odpowiedz