Czy kampanie bezpieczeñstwa dzia³aj±?
Kampanie bezpieczeństwa stały się stałym elementem naszego życia. Mają zapobiegać, informować, komunikować i przede wszystkim przemawiać do rozumu w sposób wyraźny, głośny i konkretny. Wiele razy widzieliśmy kampanie społeczne, które szokowały, wbijały się w ludzką świadomość i nie raz zostawiały nas z otwartymi ustami. Rzecz w tym, czy takie kampanie naprawdę działają?
Skontaktował się z nami Marcin, który prowadzi badania na temat skuteczności kampanii bezpieczeństwa. Gorąco zachęcamy Was do wzięcia udziału w ankiecie jego autorstwa (dostępnej tutaj). Ma ona na celu sprawdzić, jak skuteczne są kampanie społeczne, co przemawia do nas najbardziej i czy faktycznie mają one wpływ na poprawę bezpieczeństwa w przyszłości.
Badania wykazały, że motocykliści są najlepiej wyedukowaną i najbardziej świadomą swoich umiejętności i otoczenia grupą w ruchu drogowym. Jesteśmy ciekawi Waszego zdania na ten temat. W najbliższym czasie opublikujemy także wyniki powyższej ankiety.
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzeMnie osobi¶cie w kampaniach bardzo denerwuje fakt, ¿e czêsto obrazuj± one problem tylko od jednej strony, np. kampania "10 mniej ratuje ¿ycie" owszem zgadzam siê, mniejsza prêdko¶æ=mniejsza ...
OdpowiedzNiestety (jest to naukowo udowodnione) jest pewna grupa ludzi, którzy s± niereformowalni. Dla takich kierowców potrzebny jest bat w postaci bardzo wysokich kar pieniê¿nych, które sw± dotkliwo¶ci± ...
Odpowiedz¯eby badanie by³o miarodajna, brakuje tutaj jeszcze pytañ o ilo¶æ, rodzaj kolizji i bycie sprawc±/poszkodowanym w zdarzeniach drogowych. Jak moje postrzeganie i informacje, które przekazujê w ...
OdpowiedzKampanie dzia³aj± na osoby, którym takie kampanie nie s± ju¿ potrzebne bo s± opanowani i odpowiedzialni... Wariatowi nie przet³umaczysz...
OdpowiedzTak i nie. Jest pewna grupa osób, która nie przewiduje przysz³o¶ci. To grupa, która mo¿e co najwy¿ej zaplanowaæ proces wypró¿nienia siê, i to dopiero po wej¶ciu do toalety. Na nich nie zadzia³a ¿adna kampania, bo nie my¶l±, nie planuj± oraz s±dz±, ¿e s± najm±drzejsi. Natomiast 90% wypadków spowodowanych jest przez "porz±dnych kierowców". Mówiê tu o kobietach rozje¿d¿aj±cych ludzi na przej¶ciach, o roztargnionych przedstawicielach handlowych i spiesz±cych siê na randkê urzêdnikach. Kampania powinna im u¶wiadomiæ, ¿e raz na jaki¶ czas inni ludzie pope³niaj± b³êdy. Je¶li takie b³êdu nie przewidzimy lub nie we¼miemy na niego poprawki, to trup bêdzie s³a³ siê gêsto.
Odpowiedz