Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Wiem, że jeżeli ktoś jeździ autem od co najmniej 3 lat to w miarę ogarnia przepisy w praktyce. Zgodzę się również, że skutery z automatem do 125 i max 15 KM dla takich ludzi to powinno być do ogarnięcia. Natomiast nie zgodzę się że taki człowiek bez przygotowania siadając np. na YAMAHE MT-125 (15 KM, 138 kg), lub YZF-R 125 (15 KM i 140 kg) lub CBR 125R (13,3 KM, 127 kg) z manualem da sobie radę . W tych motocyklach przypada ok. 9 kg na KM; podczas gdy w przeciętnym samochodzie, np. Oktavia 1,9 TDI jest to 13 kg/KM. Ogarnięcie manualnej skrzyni biegów i niemałej mocy w stosunku do wagi dla większości ludzi, którzy wcześniej nie mieli kontaktu z motocyklem (pomijam skutery), będzie oznaczało wypadek...