Yamaha numerem 1 wśród marek premium w Polsce
Drugi rok z rzędu najlepsze wyniki sprzedaży i najwyższe wzrosty wśród marek premium odnotowała Yamaha. Klienci zarejestrowali w 2015 roku aż 1966 nowych motocykli spod znaku trzech kamertonów, zapewniając firmie wzrost sprzedaży o 64% w porównaniu z poprzednim rokiem i ustanawiając rekord w 20-letniej obecności oficjalnego importera marki Yamaha Motor w Polsce. W łącznym zestawieniu Yamaha wyprzedziła m.in. Hondę o 29%, a uległa jedynie dwóm markom oferującym jednoślady produkowane w Chinach.
2015 rok był przełomowym sezonem w branży motocyklowej w Polsce. Od stycznia do grudnia 2015 roku polscy klienci zarejestrowali 23 870 nowych motocykli o pojemności powyżej 50 cm3, co dało imponujący wzrost aż o 142,5% w porównaniu z 2014 rokiem. Jest to najlepszy wynik w historii rankingu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego ("Pierwsze rejestracje motocykli i motorowerów, grudzień 2015") na podstawie danych CEP (MSW).
Drugi rok z rzędu najlepsze wyniki sprzedaży i najwyższe wzrosty wśród marek premium odnotowała Yamaha. Klienci zarejestrowali w 2015 roku aż 1966 nowych motocykli spod znaku trzech kamertonów, zapewniając firmie wzrost sprzedaży o 64% w porównaniu z poprzednim rokiem i ustanawiając rekord w 20-letniej obecności oficjalnego importera marki Yamaha Motor w Polsce. W łącznym zestawieniu Yamaha wyprzedziła m.in. Hondę o 29%, a uległa jedynie dwóm markom oferującym jednoślady produkowane w Chinach.
Numerem jeden wśród nowych motocykli o pojemności powyżej 125 cm3 zarejestrowanych w kraju w 2015 roku ponownie została Yamaha MT-07. Od stycznia do grudnia zeszłego roku Polscy klienci nabyli aż 332 egzemplarze tego wszechstronnego jednośladu o pojemności 689 cm3 i mocy 75 KM, w porównaniu z 290 sztukami zarejestrowanymi w Polsce rok wcześniej. Co więcej, na drugim miejscu w rankingu najlepiej sprzedających się nad Wisłą motocykli o pojemności powyżej 125 cm3 znalazła się Yamaha MT-09, z liczbą 231 egzemplarzy, notując wzrost na imponującym poziomie aż 97,4% rok do roku.
Do najpopularniejszych jednośladów Yamahy o pojemności 125 cm3, dopuszczonych do prowadzenia na samochodowe prawo jazdy kat. B, w zeszłym roku należały skutery X-MAX 125 (212 sztuk zarejestrowanych w 2015 roku), Majesty S (174 egzemplarze) oraz motocykle YBR125 (157 sztuk) i MT-125 (139 egzemplarzy).
Zeszłoroczny sukces Yamaha zawdzięcza kompletnej gamie motocykli zróżnicowanych pod kątem potrzeb indywidualnych klientów. Największym zainteresowaniem cieszy się w Polsce gama MT (Master of Torque - Mistrz Momentu Obrotowego), na którą składają się wszechstronne motocykle o zaawansowanej specyfikacji, dużej mocy i wysokim momencie obrotowym, dostępne w coraz większej liczbie pojemności i zróżnicowanych wersji. O ile gama MT jest adresowana przede wszystkim do motocyklistów z odpowiednimi uprawnieniami, to pełna oferta pojazdów Yamahy o pojemności 125 cm3 trafia w potrzeby osób posiadających wyłącznie samochodowe prawo jazdy kategorii B. Motocykle i skutery Yamahy z tego segmentu uzupełnia dostępny we wszystkich 22 salonach na terenie kraju Program Opieki nad Klientem na Pojazd 125 "5 Kroków Yamaha", oferujący m.in. bezpłatne szkolenia z jazdy i ochronę posprzedażną ze strony dealera wszystkim osobom, które nabędą Yamahę 125 cm3.
"Pragnę gorąco podziękować Klientom za wybór Yamahy - mówi Magdalena Piskorz, dyrektor generalna Yamaha Motor Polska. - Cieszę się, że nasze motocykle i skutery spełniają oczekiwania zarówno doświadczonych motocyklistów, jak i osób, które, korzystając z możliwości prowadzenia pojazdu 125 cm3 na samochodowe prawo jazdy, w zeszłym roku rozpoczęły swoją przygodę z jednośladami. W tym roku gama naszych pojazdów jeszcze bardziej się powiększy - do segmentu MT dołączy długo oczekiwany model MT-03 oraz potężny MT-10, nadal rozwijamy coraz modniejszą rodzinę Sport Heritage, mamy kompletną ofertę sportowych motocykli serii "R" i jednośladów o pojemności 125 cm3. Dodatkowo, kładziemy bardzo duży nacisk na dalszy rozwój profesjonalnej sieci dealerskiej oraz podnoszenie jakości obsługi w salonach, a także zadowolenia klientów z obsługi serwisowej. Wdrażamy liczne programy mające na celu wyróżnienie się na rynku w zakresie budowania satysfakcji klientów z relacji z marką Yamaha Motor, którą już od 20 lat oficjalnie reprezentujemy w Polsce".


Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeŚmieszy mnie takie podejście. Żebyś był "marką premium" musisz być najdroższy i kroić na serwisie 3k. za przegląd, bo jak taki delikwent wejdzie do Yamahy i zobaczy że podobny motocykl kosztuje 2/3...
OdpowiedzCiekawe kto ich zakwalifikował do "marek premium"? Chyba sami siebie... Czyżby szukali pretekstu do podwyżek cen?
OdpowiedzTo Yamaha jest marką premium? Rozumiem Ducati, BMW, ale Yamaha?
OdpowiedzBMW marka premium, chyba wśród dresiwa jako piątka w gazie. Jeśli ktoś lubi przepłacać za sam znaczek to proszę bardzo, ale zanim poczytacie ''obiektywne'' czasopisma typu Motocykl pod niemiecką banderą Motorrada i podejmiecie decyzję, to zastanówcie się dwa razy...
OdpowiedzMarka premium, która ogłasza akcje naprawcze dla kilkuset tyś sztuk motocykli i w której skrzynia ulega destrukcji po 40 tyś. km ?
OdpowiedzJeśli oczekujesz odpowiedzi, to będzie nią BMW. Nikt nie ogłasza tyle akcji serwisowych co oni, weźmy chociażby model R1200GS.
Odpowiedzyamahaha po prostu tuszuje drobne awarie, inni każdym pierdołem się przejmują
OdpowiedzJeśli bierzemy pod uwagę "motocykle" z supermarketów które rozkręcają się w drodze do domu, to tak. Wtedy Yamaha jest premium.
Odpowiedz:D:D:D:D:D:D: hahahahhah dawno się tak nie uśmiałem, są jak chińskie piły za 200zł troche potną ale serwis premium :)
Odpowiedz