tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha MT-07 z półautomatyczną skrzynią biegów. Producent chce wskrzesić rozwiązanie z FJR 1300 w nowej formie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Yamaha MT-07 z półautomatyczną skrzynią biegów. Producent chce wskrzesić rozwiązanie z FJR 1300 w nowej formie

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.04.23, 06:46 Drukuj

Yamaha pozostaje czujna w kwestii śledzenia trendów i ruchów konkurencji. Do sieci trafił patent, który pokazuje, że producent rozważa umieszczenie półautomatycznej skrzyni biegów w motocyklach z silnikiem CP2. Rozwiązanie będzie jednak nieco inne niż w przypadku Hondy i jej E-Clutch.

Podczas targów EICMA 2023 Honda zaproponowała rozwiązanie w postaci E-Clutch, które łączy wszystko co najlepsze z quick shiftera, klasycznego sterowania sprzęgłem i skrzyni biegów DCT. Rozwiązanie zostało ciepło przyjęte przez dziennikarzy z całego świata, ale na razie nie wiadomo, czy równie pozytywnie zareagują na nie klienci. Patent Yamahy jest jednak nieco inny, ale również zakłada częściową automatyzację procesu zmiany biegów.

NAS Analytics TAG

W motocyklu FJR 1300AS Yamaha miała system o nazwie Yamaha Chip Controlled-Shift, który umożliwiał zmianę biegu z lewej stopy lub ręki bez użycia dźwigni sprzęgła. Dodatkowo był tu tryb Stop, który umożliwiał automatyczną redukcję do pierwszego biegu po zatrzymaniu motocykla. W przypadku najnowszego patentu biegi są zmieniane z użyciem przycisków umieszczonych na kierownicy. Skrzynia mogłaby również działać w trybie w pełni automatycznym.

To jednak nie koniec, ponieważ np. w przypadku Yamahy YZF-R7 producent umieścił dźwignię zmiany biegów, ale bez dźwigni sprzęgła. Ciekawy jest również fakt, że dla Yamahy MT-07 pojawiają się inne niż dotychczas siedzisko, wloty powietrza i chłodnica, a także widelec upside-down. Obecnie w przednim zawieszeniu mamy widelec teleskopowy. Nowe wloty powietrza miałyby przede wszystkim zapewnić chłodzenie elementom sterującym układem zmiany biegów. Czyżby Yamaha szykowała rewolucję w motocyklach ze swoim legendarnym silnikiem CP2?

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę