tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 World Superbike na Nurburgring - wyniki
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

World Superbike na Nurburgring - wyniki

Autor: Lovtza 2013.09.02, 11:17 2 Drukuj

Za nami dziesiąta runda tegorocznych Mistrzostw Świata Superbike. Na niemieckim torze Nuburgring byliśmy światkami bardzo dobrej dyspozycji ekipy BMW, która w obu wyścigach stanęła w komplecie na podium. W pierwszym wyścigu wygrał jednak Tom Sykes. Sam wyścig miał dosyć dramatyczny przebieg, bo na 18. okrążeniu został przerwany czerwoną flagą po upadku przy dużej prędkości Rea i Camiera. Obaj wylecieli z toru na plamie oleju pozostawionej przez uszkodzony silnik ZX-10R Federico Sandiego. W chwili gdy nad torem pojawiły się czerwone flagi prowadził Melandri po skutecznym ataku na Sykesa, ale na wcześniejszym okrążeniu którego kolejność posłużyła do wytypowania zwycięzcy prowadził Brytyjczyk i to on stanął na najwyższym stopniu podium. Podium uzupełnił Chaz Davies.

Złą wiadomością jest fakt, że Jonathan Rea w upadku złamał kość udową, co oznacza dla niego najprawdopodobniej przedwczesne zakończenie sezonu. Camier, którego motocykl wyskoczył za bandy ochronne wyszedł z wypadku jedynie z kontuzją szyi, ale jest sprawny i tuż po wypadku mógł się samodzielnie poruszać.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Nurburgring - FIM Superbike World Championship - Wyścig 1

1. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 32'38.184
2. Marco Melandri (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 32'38.453
3. Chaz Davies (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 32'38.898
4. Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 32'44.611
5. Davide Giugliano (Althea Racing) Aprilia RSV4 Factory 32'46.710
6. Michel Fabrizio (Red Devils Roma) Aprilia RSV4 Factory 32'51.418
7. Leon Haslam (Pata Honda World Superbike) Honda CBR1000RR 32'52.002
8. Jules Cluzel (Fixi Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 32'56.910
9. Ayrton Badovini (Team Ducati Alstare) Ducati 1199 Panigale 32'59.233
10. Carlos Checa (Team Ducati Alstare) Ducati 1199 Panigale 33'00.958
11. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 33'11.468
12. Matej Smrz (Yamaha Motor Deutschland) Yamaha YZF R1 33'26.513
13. Markus Reiterberger (Vanzon-Remeha-BMW) BMW S1000 RR 33'26.811
14. Vittorio Iannuzzo (Grillini Dentalmatic SBK) BMW S1000 RR 34'10.714
15. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 32'59.271
RT. Jonathan Rea (Pata Honda World Superbike) Honda CBR1000RR 32'39.160
RT. Leon Camier (Fixi Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 32'44.861
RT. Federico Sandi (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 33'18.214
RT. Max Neukirchner (MR-Racing) Ducati 1199 Panigale 25'41.089

Drugi wyścig klasy SBK to ponownie czerwona flaga. Tym razem do przerwania wyścigu doprowdził wypadek jadącego z dziką kartą Czecha Mateja Smrza, który zaliczył highside i został wraz z motocyklem na torze. Pomimo że w wyścigu zabrakło trzech szybkich zawodników - Lorisa Baza (upadł w trakcie warm-upu), Jonathana Rea i Leona Camiera - walka była zacięta i trwała do ostatnich metrów biegu. Choć z pole position startował Ayrton Badovini na Ducati Panigale, oba wyścigi udowodniły, że 1199 nie jest jeszcze motocyklem konkurencyjnym, a samo pole było bardziej dziełem zamieszania z pagoda, niż możliwości Ducati.

W chwili obecnej Tom Sykes powrócił na miejsce lidera klasyfikacji generalnej SBK, choć ma zaledwie tylko jeden punkt przewagi nad Sylvainem Guintolim. 9 punktów za tą dwójką utrzymuje się Marco Melandri. Przy 200 punktach jakie są jeszcze do zdobycia, temat tytułu mistrzowskiego pozostaje otwarty.

Nurburgring - FIM Superbike World Championship - Wyścig 2

1. Chaz Davies (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 34'36.933
2. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 34'37.065
3. Marco Melandri (BMW Motorrad GoldBet SBK) BMW S1000 RR 34'37.299
4. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 34'38.122
5. Sylvain Guintoli (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 34'38.554
6. Davide Giugliano (Althea Racing) Aprilia RSV4 Factory 34'40.166
7. Ayrton Badovini (Team Ducati Alstare) Ducati 1199 Panigale 34'51.610
8. Michel Fabrizio (Red Devils Roma) Aprilia RSV4 Factory 34'55.792
9. Max Neukirchner (MR-Racing) Ducati 1199 Panigale 34'59.058
10. Carlos Checa (Team Ducati Alstare) Ducati 1199 Panigale 35'00.761
11. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 35'07.377
12. Markus Reiterberger (Vanzon-Remeha-BMW) BMW S1000 RR 35'13.352
13. Leon Haslam (Pata Honda World Superbike) Honda CBR1000RR 35'36.720
14. Jules Cluzel (Fixi Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 35'42.264
15. Vittorio Iannuzzo (Grillini Dentalmatic SBK) BMW S1000 RR 36'04.314
RT. Matej Smrz (Yamaha Motor Deutschland) Yamaha YZF R1 35'30.715
RT. Federico Sandi (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 2'08.950

Nurburgring - FIM Supersport World Championship

Sam Lowes nie dał szans swoim konkurentom w Niemczech. Choć start Sama nie był najlepszy, zawodnikowi Yakhnich Motorsport już pod dwóch kółkach udało się przedrzeć na prowadzenie, którego nie oddał do mety. Co równie ważne dla Brytyjczyka, jego najpoważniejszy konkurent - Kenan Sofuoglu nie ukończył wyścigu po upadku na 10 okrążeniu. Drugi na mecie zameldował się Fabien Foret, a trzeci Kev Coghlan.

Samotny finisz oznacza dla Lowesa, że tytuł mistrzowski jest praktycznie na wyciągnięcie ręki. 54 punkty przewagi nad Sofuoglu to wspaniała zaliczka na 4 wyścigi do końca sezonu. Trzeci w tabeli pozostaje Fabien Foret, który w Niemczech zmniejszył swoją stratę do Turka do zaledwie 10 punktów.

1. Sam Lowes (Yakhnich Motorsport) Yamaha YZF R6 37'44.290
2. Fabien Foret (MAHI Racing Team India) Kawasaki ZX-6R 37'51.771
3. Kev Coghlan (Kawasaki DMC-Lorenzini Team) Kawasaki ZX-6R 37'55.683
4. Lorenzo Zanetti (Pata Honda World Supersport) Honda CBR600RR 37'56.540
5. Michael Vd Mark (Pata Honda World Supersport) Honda CBR600RR 37'59.698
6. Riccardo Russo (Puccetti Racing Kawasaki) Kawasaki ZX-6R 38'00.533
7. Roberto Tamburini (Team Lorini) Honda CBR600RR 38'00.628
8. Jack Kennedy (Rivamoto) Honda CBR600RR 38'04.376
9. David Salom (Kawasaki Intermoto Ponyexpres) Kawasaki ZX-6R 38'05.859
10. Florian Marino (Kawasaki Intermoto Ponyexpres) Kawasaki ZX-6R 38'06.127
11. Alex Baldolini (Suriano Racing Team) Suzuki GSX-R600 38'06.485
12. Christian Iddon (ParkinGo MV Agusta Corse) MV Agusta F3 675 38'14.720
13. Luca Scassa (Kawasaki Intermoto Ponyexpres) Kawasaki ZX-6R 38'14.829
14. Raffaele De Rosa (Team Lorini) Honda CBR600RR 38'15.661
15. Roberto Rolfo (ParkinGo MV Agusta Corse) MV Agusta F3 675 38'18.504
16. Massimo Roccoli (Team Pata by Martini) Yamaha YZF R6 38'27.711
17. Jed Metcher (Team Suzuki Mayer) Suzuki GSX-R600 38'28.224
18. Sheridan Morais (Team Goeleven) Kawasaki ZX-6R 38'28.265
19. Stefan Kerschbaumer (Langenscheidt by Fast Bike S.) Yamaha YZF R6 38'28.590
20. Mathew Scholtz (Suriano Racing Team) Suzuki GSX-R600 38'28.856
21. Roman Stamm (Kawasaki Schnock-Shell Advance) Kawasaki ZX-6R 38'33.313
22. Luca Marconi (PTR Honda) Honda CBR600RR 38'39.025
23. Danny Webb (PTR Honda) Honda CBR600RR 38'39.091
24. Fabio Menghi (VFT Racing) Yamaha YZF R6 38'40.268
25. Imre Toth (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 38'51.591
26. Matt Davies (Team Honda PTR) Honda CBR600RR 39'01.303
27. Pepijn Bijsterbosch (Racing Team Bijsterbosch) Yamaha YZF R6 39'11.184
28. Nacho Calero Perez (Honda PTR) Honda CBR600RR 39'21.608
29. Mitchell Carr (AARK Racing) Honda CBR600RR 39'34.352
30. Alexey Ivanov (Kawasaki DMC-Lorenzini Team) Kawasaki ZX-6R 38'02.914
31. Eduard Blokhin (Rivamoto) Honda CBR600RR 38'18.310
RT. Alex Schacht (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 36'47.234
RT. Vladimir Leonov (Yakhnich Motorsport) Yamaha YZF R6 27'55.237
RT. Kevin Wahr (Team Honda PTR) Honda CBR600RR 22'41.697
RT. Kenan Sofuoglu (MAHI Racing Team India) Kawasaki ZX-6R 17'5

Kolejna runda World Superbike już za dwa tygodnie na torze Istambul Park.

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê