Triumph Rocket 3 Storm R i Rocket 3 Storm GT - opis, zdjêcia, dane techniczne. Najwiêkszy silnik z jeszcze wiêksz± moc±
Triumph Rocket 3 to motocykl z największym seryjnie produkowanym silnikiem. Już w lutym pojawiły się pierwsze plotki, że pojawi się w nowym wydaniu i z większą mocą. Teraz Triumph oficjalnie zaprezentował swoje nowości i wszystko jest już jasne. Co zmieni się na rok 2024?
Triumph Rocket 3 Storm R i Rocket 3 Storm GT nadal będą napędzane tym samym silnikiem o pojemności 2458 cm3, ale jego moc zostanie podniesiona o 15 KM do 182 KM przy 7000 obr./min. Wzrośnie też moment obrotowy, którego maksymalna wartość zostanie zwiększona o 4 Nm do 225 Nm przy 4000 obr./min. Jednocześnie producent zapewnia, że płaska krzywa momentu obrotowego z maksymalną mocą zapewni płynne przyspieszenie zawsze, kiedy będzie to potrzebne. Silnik spełnia wymagania nowej normy emisji spalin Euro 5+.
Nowością są też dziesięcioramienne felgi z odlewanego aluminium. Tylna ma średnicę 16 cali, a przednia - 17 cali. Dzięki nowej technologii produkcji będą lżejsze, co w praktyce ma pozytywnie wpłynąć na prowadzenie motocykla. Maszyny będą dostępne w nowych, ciemnych kolorach. model R pojawi się w malowaniach Carnival Red z Sapphire Black, Satin Pacific Blue z Matt Sapphire Black i Sapphire Black z Granite. Model GT ma taką samą kolorystykę, ale podział malowania zbiornika jest odwrócony.
Tyle z nowości, a co jeszcze znajdziemy w Rocket 3? W skład elementów zawieszenia wchodzi amortyzator Showa z regulacją tłumienia odbicia, kompresji i napięcia wstępnego oraz widelec Showa o średnicy 47 mm z regulacją tłumienia odbicia i kompresji. Z przodu zamontowano zaciski Brembo Stylema z tarczami o średnicy 320 mm. Kanapa w modelu Rocket 3 Storm R jest na wysokości 773 mm, a w GT - na wysokości 750 mm. Dodatkowo model R ma dwa ustawienia pozycji podnóżków w pionie, a GT - trzy ustawienia w poziomie. Triumph Rocket 3 Storm R waży 320 kg z płynami i paliwem, a wersja GT jest o 3 kg lżejsza. Zbiornik paliwa ma pojemność 18 litrów.
Z elektroniki na pokładzie są przepustnica Ride-by-Wire, ABS z działaniem w zakrętach, kontrola trakcji, tempomat i cztery tryby jazdy: Road, Rain, Sport i konfigurowalny Rider. Jest też funkcja Hill Hold, która zapobiega stoczeniu się motocykla na wzniesieniu. Opcjonalnie można dołożyć quickshifter.
Triumph Rocket 3 Storm R będzie kosztował 116 900 zł, a Rocket 3 Storm GT to koszt 119 900 zł. Oczywiście są to ceny wersji bazowych, ale czeka na was jeszcze katalog ponad 50 oryginalnych akcesoriów marki Triumph. Motocykle pojawią się w salonach od kwietnia 2024 r.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze