tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Treningi na Torze Poznań - koszmar stał się ciałem!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Treningi na Torze Poznań - koszmar stał się ciałem!

Autor: Lovtza 2008.04.16, 13:21 42 Drukuj

Limity głośności motocykli przyczyną wielkiego rozczarowania na Torze Poznań

14 i 15 kwietnia miały być pierwszymi dniami poważnego szkolenia motocyklowego na Torze Poznań w tym sezonie. Okazały się natomiast wielkim rozczarowaniem dla polskich i niemieckich motocyklistów. Tuż po rozpoczęciu treningu motocyklistom zabroniono dalszej jazdy. Po pełnych rozgoryczenia telefonach do redakcji postanowiliśmy zbadać sprawę u źródła.

Z relacji Rulfa Kruimplmana, reprezentującego niemiecką firmę Renntrening Starbike GbR wszystko było dopięte na ostatni guzik. Niemiecki organizator twierdzi, iż dopełnił wszystkich formalnych wymogów ustalonych z Automobilklubem Wielkopolskim, ale dalszy przebieg zdarzeń według jego relacji zahacza o kuriozum. W rozmowie z nami Kruimplman stwierdził, że o godzinie 9.00 rano pracownicy AW dokonali pomiaru głośności motocykli, po czym te wjechały na tor. Po pierwszej 20 minutowej sesji pracownicy AW uznali, że jednak na torze jest zbyt głośno i przerwali trening. Nie pomogły żadne dyskusje, ani wyjaśnienia. Zawodnicy już nie wrócili na tor i impreza została definitywnie odwołana. Wielu polskich i niemieckich motocyklistów w rozmowie z nami mówi o skandalu, jako że zaangażowali w ten trening bardzo dużo czasu, pieniędzy i pracy, po czym de facto zostali odprawieni z kwitkiem. Kto zatem zawinił?

W rozmowie z panem Mieczysławem Kałużą, odpowiedzialnym za kwestie sportu motocyklowego dowiedzieliśmy się, że według AW niemiecki organizator złamał warunki umowy użyczenia toru. Pan Kałuża stwierdził, że umowa obejmowała wynajem toru, ale nie było w niej mowy o zorganizowanym treningu. Ponadto umowa obejmowała limit głośności 96 +2 db (przypominamy, że homologowane motocykle jeżdżące po ulicy z oryginalnymi tłumikami generują do 102 db) który został przez zawodników biorących udział w imprezie przekroczony. Dopytując o przyszłość sportów motocyklowych na Torze Poznań i inne treningi dowiedzieliśmy się, że czwartkowe treningi organizowane przez AW oraz przez innych organizatorów (np. treningi Grandysa) będą dopuszczały motocykle o wyższej emisji hałasu. Pytania o ile wyższej i jakie będą kryteria ustalania tych limitów na razie pozostają bez odpowiedzi... Stanowisko AW mówiące o przekroczeniu limitów głośności, a tym samym warunków użyczenia obiektu potwierdził także Sekretarz AW pan Piotr Monkiewicz. W odpowiedzi na naszą sugestię, że limit 96 db jest mocno poniżej poziomu dopuszczalnego dla homologowanych motocykli poruszających się po drogach publicznych pan Monkiewicz stwierdził, że dla AW nie jest to kryterium ustalania warunków wynajmu toru.

Prezes Automobilklubu Wielkopolskiego, pan Robert Werle w rozmowie z nami podkreśla konieczność przestrzegania ustalonych limitów. W obliczu protestów okolicznych mieszkańców jest to jego zdaniem jedyna forma obrony wyścigów motocyklowych i zawodników startujących w tych zawodach. W opinii prezesa Werle notoryczne przekraczanie norm głośności prowadzić będzie nieuchronnie do eskalacji konfliktu na linii AW - okoliczni mieszkańcy, co w rezultacie prowadzić może do poważnych ograniczeń w prowadzeniu zawodów i treningów motocyklowych. Jednocześnie otrzymaliśmy stanowcze zapewnienie o wysiłkach zarządu AW zmierzających do uregulowania kwestii treningów dla zawodników i amatorów.

Z nieoficjalnego źródła wiemy o tym, że w wyniku wczorajszego zajścia z organizacji treningów w tym roku wycofają się dwie niemieckie firmy prowadzące od lat szkolenia na poznańskim obiekcie - Brandt Racing Berlin oraz Bike Promotions. Wiemy także, że polscy organizatorzy, przede wszystkim firma Grandys Duo, ciągle nie mają ustalonych warunków prowadzenia treningów. Czyżbyśmy byli świadkami agonii sportów motocyklowych w Poznaniu? Zapraszamy do dyskusji na ten temat na naszym forum!

Będziemy do tej sprawy wracali informując Was na bieżąco, co udało się nam ustalić.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 37
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę