Testujemy nowo¶ci Romet i RMT
Zdążyliśmy już przyzwyczaić się, że Romet to nie tylko lekkie motocykle klasy 125 ccm, ale też 250-tki, a nawet 400-tki. Od tego roku oferta polskiej marki jest jeszcze bardziej urozmaicona, a my właśnie objeżdżamy wszystkie nowości sezonu 2017.
Prezentację i testy prasowe nowości Rometa zorganizowano w Arłamowie, na południowo-wschodnich krańcach naszego kraju. Jeździmy tu po stosunkowo pustych i krętych, chodź na ogół nierównych drogach. Warunki idealne do sprawdzenia zawieszeń, hamulców i wszystkich podzespołów w normalnej, codziennej eksploatacji.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
Co nowego?
Wszystkie nowe modele Rometa zostały dostosowane do normy Euro 4. Ponadto pojawiły się w nich takie rozwiązania, jak oświetlenie typu LED, amortyzatory upside-down, przewody hamulcowe w stalowym oplocie, tarcze hamulcowe typu wave, czy nawet amortyzatory skrętu. Silniki wyposażono w wałki wyrównoważające. To ostatnie rozwiązanie bardzo pozytywnie wpłynęło na kulturę pracy jednostek napędowych i pozwoliło na zminimalizowanie wibracji przenoszonych na nadwozie.
Romet 2017 - przegląd nowości
Wśród nowości nie mogło zabraknąć maszyn klasy 125 ccm. Dla sympatyków modnego, hipsterskiego stylu pojawiły się dwa modele - Romet Ogar Legend 125 na grubych, balonowych oponach oraz scrambler SCMB 125 z poprowadzonym górą wydechem. Ten drugi, głównie za sprawą cieńszych opon, przyjemniej się prowadzi na zakrętach i chętniej zmienia kierunek jazdy. Dla tych, którzy od stylowego wyglądu wolą mieć możliwość zjechania z dróg utwardzonych na szutry i leśne ścieżki, jest nowy, lekki Romet CRS FI 125 Enduro z kombinowanym układem hamulcowym CBS i widelcem upside-down. Oczywiście są również modele o bardziej "uniwersalnym" wyglądzie i przeznaczeniu, jak Z-One R 125, czy Division 125. Ten ostatni wygląda bardzo nowocześnie, a przy okazji oferuje satysfakcjonujący stosunek jakości wykonania do ceny (Division 125 kosztuje 8499 zł). Wszystkie te sprzęty mają teraz silnik z wałkiem wyrównoważającym i elektronicznym wtryskiem paliwa.
W klasie 250 ccm jest m.in. stylowy SCMB 250 z dwucylindrowym, widlastym silnikiem. Coraz popularniejszy Romet ADV w tej chwili występuje już w trzech wersjach pojemnościowych - 125, 250 oraz 400 ccm. Tymi większymi można się śmiało porywać nawet na poważniejsze wyprawy, co z resztą niektórzy zdążyli już uczynić. Tutaj możecie przeczytać obszerną relację z zeszłorocznego Transkarpatian Trip.
Wśród największych motocykli Rometa jest też nowy Classic 400 występujący w kilku wersjach. Po pierwsze mamy wersję podstawową, po drugie Classic 400 Scrambler i po trzecie tę, która wzbudza największe zainteresowanie, czyli Classic 400 Cafe Racer ze stylową owiewką. Ale to nie wszystko. Do sprzedaży trafia wreszcie długo wyczekiwany Classic 400 w zestawie z koszem bocznym. Z całej czwórki do gustu najbardziej przypadł mi Cafe Racer, choć pochylona pozycja za kierownicą, mocno obciążająca ręce i kręgosłup, nie zachęca do przejazdów dłuższych niż od jednej kawiarni do drugiej. Podstawowy Classic 400 oferuje znacznie wygodniejszą, bardziej naturalną pozycję, sprzyjającą relaksującym przejażdżkom po okolicy z prędkościami rzędu 60-70 km/h. Wygodnie jest również na Classicu z bocznym wózkiem, lecz do bardzo specyficznego prowadzenia tego trójkołowego zestawu trzeba przywyknąć… Classic 400 z koszem ma dodatkowo bieg wsteczny, który jest niezbędny przy parkingowych manewrach. Wszystkie modele serii Classic cechują: klasyczna linia nadwozia, szprychowe felgi i liczne, chromowane dodatki. Jednocylindrowy silnik o pojemności 400 ccm generuje moc na poziomie 28 KM. Prędkość maksymalna to około 110-120 km/h. Cena podstawowej wersji Classic 400 wynosi 16999 zł. Za stylowego Cafe Racera trzeba będzie zapłacić 17599 zł.
Koncentruję się głównie na motocyklach, co nie zmienia faktu, że w ofercie Rometa nie brakuje również skuterów. Miłośnikom, albo raczej miłośniczkom włoskiego stylu, na pewno spodoba się nowy Romet Valentine 125.
Nowości RMT
Grupa Romet to również skutery i motocykle marki RMT, której podwykonawcą jest z kolei znana i ciesząca się dobrą renomą firma Dealim. W ofercie RMT znajdziecie m.in. lekkiego i wygodnego choppera klasy 125 ccm, mianowicie model Daystar 125, którym wszyscy testujący, bez wyjątków, byli zachwyceni. Prawdziwym hitem tego roku są jednak maszyny typu pit bike, a więc RMT Racing 125 z manualną, 3-biegową skrzynią. RMT Racing występuje w wersji z 17-calowym kołem z przodu i 14-calowym z tyłu oraz 14-calowym z przodu i 12-calowym z tyłu. W niedalekiej przyszłości pojawi się również pit bike RMT z mocniejszym silnikiem o pojemności 140 ccm, wyposażony w regulowane przednie i tylne zawieszenie. Warto podkreślić, że to nie tylko sprzęty idealne dla najmłodszych, ale też doskonałe zabawki i niedrogie narzędzia treningu dla dorosłych. Cena takiej zabawki to 4500 zł (z lepszym wyposażeniem około 5000 zł). Zabawa w terenie - absolutnie bezcenna.
Bajaj - kolejna marka w ofercie
Przedstawiciele grupy Romet potwierdzili już oficjalnie dotychczasowe plotki i doniesienia o umowie z firmą Bajaj. Motocykle tej indyjskiej marki pojawią się w salonach w całej Polsce jeszcze w tym roku. Przypomnijmy, że Bajaj jest producentem m.in. motocykli marki KTM o pojemności do 390 ccm (np. Duke 125 i Duke 390), więc współpraca z Rometem zapowiada się bardzo owocnie.







Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze