Terminy WMMP 2010 i regu³y Alpe Adria
Znamy pierwsze terminy rund WMMP i ca³ego cyklu Alpe Adria
W pi±tek informowali¶my was o spotkaniu Alpe Adria w Budapeszcie. Jako pierwsi w Polsce znamy ustalenia z tego spotkania, a co za tym idzie cztery terminy WMMP na sezon 2010.
W naszym artykule z pi±tku przedstawiali¶my wam za³o¿enia, nad którymi mieli obradowaæ dzia³acze i wstêpny kalendarz na sezon 2010. Dzi¶ wiemy ju¿ jak bêdzie on wygl±da³. W sk³ad WMMP wejd± cztery rundy Alpe Adria:
Alpe Adria:
- 15/16.05 - Brno
- 03/04.07 - Slovakiaring
- 24/25.07 - Most
- 7/8.08 - Poznañ
Pozosta³e rundy Alpe Adria to:
- 24/25 kwietnia - Hungaroring
- 8/9 maja - Rijeka
- 5/6 czerwiec - Pannoniaring
- 19/20 czerwiec - Rijeka (organizator W³osi)
- 28/29 sierpnia - Rijeka (organizator S³owenia)
Daty pozosta³ych dwóch lub trzech rund w Polsce (poniewa¿ planowane s± podwójne rundy ka¿dej klasy) zostan± ustalone w najbli¿szym czasie. W odró¿nieniu od wstêpnego kalendarza zmieni³y siê daty wy¶cigu w Mo¶cie (tak jak przewidywali¶my) oraz na nowo otwartym torze na S³owacji i w Poznaniu. W sezonie 2010 w ramach Alpe Adria s± zaplanowane a¿ trzy wy¶cigi w chorwackiej Rijece. Poniewa¿ inne federacje chcia³y w miarê równego podzia³u wy¶cigów na swoich torach zastosowano fortel i na ulubionym torze w³odarzy AA odbêd± siê a¿ trzy rundy, ale ka¿d± z nich bêdzie organizowaæ inna federacja. Dla polskich zawodników to s³aba wiadomo¶æ, poniewa¿ wycieczka do Chorwacji jest do¶æ d³uga i kosztowna.
W Budapeszcie zmieniono te¿ zamys³ o zamykaniu wszystkich motocykli po ka¿dym treningu w parku zamkniêtym. Dzia³acze podzielili w±tpliwo¶ci, o których pisali¶my i do kontroli bêd± zapraszane losowo wybrane maszyny, a czasami nawet ca³a klasa.
Zmieniono te¿ system klasyfikacji koñcowej sezonu. Odst±piono od liczenia tylko piêciu najlepszych rund w wykonaniu zawodnika i o miejscu na koniec sezonu bêdzie decydowa³ dorobek z ca³ego sezonu. Podnosi to koszty, poniewa¿ chc±cy wygraæ mistrzostwa zawodnik bêdzie musia³ zaliczyæ wszystkie rundy, ale przynajmniej bêdzie wiadomo w trakcie sezonu, kto jest najlepszy, bez potrzeby dokonywania dziwnych wyliczeñ. Pozostaje jak do tej pory nagradzanie dodatkowym punktem zawodnika, który zdobêdzie pierwsze pole startowe i tego, który popisze siê najlepszym czasem okr±¿enia w wy¶cigu. Z naszych informacji wynika, ¿e takie rozwi±zanie zostanie zastosowane te¿ w WMMP (w tym roku punkt mia³ dostawaæ zwyciêzca Superpole, ale z uwagi na likwidacjê tej formu³y nie przyznawano punktów). Rozszerzono te¿ mo¿liwo¶æ zdobywania punktów dla zawodników z innych federacji, ni¿ zrzeszone w Alpe Adria. Daje to szanse na walkê o tytu³ tak¿e „naszym" Francuzom, którzy w Poznaniu nie byli nawet zaproszeni na podium! Ograniczeniem dla „obcych" zawodników bêdzie to, ¿e nie bêd± mogli w ten sposób awansowaæ do wielkiego fina³u Mistrzostw Europy w Albacete. W ten sposób zakwalifikowa³ siê tam w sezonie 2009 Daniel Bukowski. Reprezentant zespo³u LW Bogdanka stan±³ na podium w klasie Supersport, oraz wygra³ Superstock 600.
Na dalsze ustalenia w sprawie WMMP musimy jeszcze poczekaæ, ale postaramy siê je wam przedstawiæ jak najszybciej.
Kalendarz Alpe Adria
Regulamin Alpe Adria 2010
Regulamin techniczny Alpe Adria 2010
|
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeFajnie przynajmniej, ¿e s± trzy wyscigi poza Polska.
Odpowiedzwszystko fajnie... ale nie znamy najwazniejszej odpowiedzi, jakie bêd± klasy w WMMP? Jak wiadomo na czê¶ci sie troszeczke czeka, a do dzi¶ nie wiemy czy to bedzie stk czy ssp :/
Odpowiedz