tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki GSX-R1000 2007 - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Suzuki GSX-R1000 2007 - strona 2

Autor: Lovtza 2007.07.03, 15:05 11 Drukuj
Litr dla Kowalskiego

Jeszcze kilka lat temu maszyna o mocy 185 KM i masie poniżej 180 kg, oznaczałaby wyczynowy, trudny do opanowania dla zwykłego kierowcy motocykl wyścigowy. Dziś Gixxer przy powściągliwym posługiwaniu się pokrętłem mocy przypomina bardziej dopracowanego turystyka, niż narzędzie do ustanawiania życiowych czasów na torze.

Nadmiar mocy i mniejszą poręczność „litrów" odczuwamy tylko na torze, a kompaktowość motocykla i jego znikoma masa znakomicie ułatwiają jazdę po mieście. Szalenie przydatna okazuje się bardzo wygodna pozycja za kierownicą. Aby jeździło się jeszcze przyjemniej, Kowalski w swoim GSX-R 1000 dysponuje wyświetlaczem wybranego przełożenia, który tak jak reszta bogatego wyposażenia zestawu wskaźników, wymiernie ułatwia jazdę tym dwukołowym pociskiem.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Świetne lusterka, znakomita ochrona przed pędem powietrza oraz relatywnie wygodna kanapa to kolejne plusy tej maszyny w codziennej jeździe. Powiecie, że to bez znaczenia w Superbike'u, ale moim zdaniem takie rzeczy przy normalnej eksploatacji są bardziej istotne, niż kilka dodatkowych KM lub parę kg mniejszej masy. Decydują one bowiem o tym, czy po przejechaniu 500 km jednego dnia wyglądacie jak człowiek, czy jak zombie.

Dokąd zmierza ten świat?

Zwróciliście zapewne uwagę na pewną niekonsekwencję w tym artykule. Pojawia się tutaj bowiem stwierdzenie, że litrowy Gixxer jest dziki na torze lecz jednocześnie spokojny poza torem. Tak to właśnie wygląda. Choć wielu uzna taką charakterystykę za ogromny plus, ja osobiście nie byłbym takim optymistą. Ta swoista dwulicowość najnowszego Superbike'a Suzuki sprawia, iż wielu jego właścicieli nigdy nie będzie do końca świadomych tego, jaki potencjał drzemie w ich motocyklu. Wrodzona kultura osobista, jaką zaszczepili swojemu dziecku inżynierowie z Hamamatsu ma swoje granice, które można przekroczyć w zupełnie nieoczekiwany sposób. Nie zapominajmy wszak, że pomimo całej swej przyjazności dla użytkownika mówimy o litrowym potworze, który tak jak okiełznany tygrys w cyrku, zawsze będzie miał w swych genach pierwotną nieposkromioną dzikość.

Zacząłem od stwierdzenia, że we fraku wygląda się dobrze dopiero w trzecim pokoleniu. Rzeczywiście trzecie pokolenie GSX-R 1000 (K5-K6) zdecydowanie wyróżniało się ogładą w porównaniu z wcześniejszymi dzikimi przodkami. Teraz mamy przed oczami czwarte już wcielenie topowej wyścigówki Suzuki ilustrujące, jak wiele konstruktorzy nauczyli się w ciągu ostatnich lat. Nowy GSX-R dysponuje wszystkimi zaletami swych poprzedników, przede wszystkim znakomitymi osiągami, a jednocześnie kulturą oraz łatwością obsługi dotychczas nieznaną w pojazdach Suzuki klasy jednego litra.

Sprawą bardzo ciekawą jest cena tej maszyny. W Polsce za K7 należy zapłacić niecałe 52 000 zł. To niewiele więcej niż cena niektórych 600-tek konkurencji. Czy można się zatem dziwić popularności nowego motocykla? Oczywiście nie, ale te przemyślenia zostawiam już dla was, gdy będziecie stali cierpliwie w kolejce po ten motocykl. Okazuje się bowiem, że 1000-ce sprzedają się w Polsce jak ciepłe bułeczki, co oznacza że możecie mieć kłopot z zakupem tej maszyny „od ręki".

Dane techniczne:

Typ silnika 4-suwowy, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, DOHC
Pojemność skokowa 999 cm3
Średnica x skok tłoka 73,4 mm x 59 mm
Stopień sprężania 12,5:1
Moc maksymalna 185,1 KM przy 12000 obr/min (195 KM z SRAD)
Moment obrotowy 116,7 Nm przy 10000 obr/min
Układ zasilania wtrysk paliwa
Rozrusznik elektryczny
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Prędkość maksymalna 295 km/h
Długość całkowita 2045 mm
Szerokość całkowita 720 mm
Wysokość całkowita 1130 mm
Rozstaw osi 1415 mm
Prześwit 125 mm
Wysokość siedzenia 810 mm
Masa suchego pojazdu 172 kg
Zawieszenie przód odwrócony widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe, pełna regulacja napięcia wstępnego sprężyny, tłumienia siły dobicia i odbicia. regulacja szybko i wolno zmiennego układu tłumienia
Zawieszenie tył wahacz wleczony, tłumienie olejowe, pełna regulacja napięcia wstępnego sprężyny, tłumienia siły dobicia i odbicia. regulacja szybko i wolno zmiennego układu tłumienia
Hamulce przód / tył podwójny tarczowy / tarczowy
Opony Przód: 120/70 ZR17 M/C 58W
Tył: 190/50 ZR17 M/C 73W
Zbiornik paliwa 17,5 L
Norma czystości spalin EURO 3
Cena 51 900 PLN
Importer Suzuki Motor Poland Sp z o.o.
ul. Jagiellońska 74
03-301 Warszawa
gsx-r1000 dziewczyny c mg 0150
GSX-R1000 bok
GSXR czacha
Suzuki1000 gora
GSXR1000 zegary
GSX-R1000 tlumik
GSXR-1000 polka
GSXR-1000 przelaczniki
GSXR logo
GSXR1000 oznaczenie
Suzuki GSXR1000 prawy bok
suzuki gsxr 1000 test c mg 0136 wiczynski wywiad gixxer c mg 0121
gixxer k7 zawodnicy d mg 0370 wiczynski modelka d mg 0372
Suzuki GSX-R1000 kolano pasazer d mg 0455 GSXR od tylu
Gixxer1000 Gixxer1000 kierunek lusterko
Suzuki GSXR1000 hamulce
Advertisement
NAS Analytics TAG

Komentarze 8
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê