tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki Address 125
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Suzuki Address 125

Autor: Coobin 2008.07.23, 12:50 2 Drukuj

Dzisiaj w teście mamy przyjemność przedstawić wam jednoślad nietypowy i oryginalny. Coś pośredniego między skuterem, a małym motocyklem

Suzuki Address 125 to wbrew pozorom bardzo ciekawy pojazd. W fachowej prasie został on zaklasyfikowany do skuterów, jednak konstrukcja jego podwozia, oraz przeniesieniu napędu łańcuchem wcale nie wskazują skuterowego rodowodu. Z drugiej strony nie można tu mówić o pełnokrwistym motocyklu, gdyż po pierwsze posiada on półautomatyczną skrzynię biegów, po drugie sam wygląd nawiązuje bardziej do skutera, aniżeli do motocykla. Producent natomiast dylemat ten rozwiązał bardzo prosto umieszczając Addressa w kategorii motocykli szosowych. My dla potrzeb testu przyjmujemy, że Address to skuter.

NAS Analytics TAG

Ergonomia

Address nie ma zbyt dużych gabarytów i to się zauważa natychmiast przy pierwszej próbie jego dosiadania. Wrażenie jest dziwne, gdy widzimy skuter, a po zajęciu miejsca czujemy się jak na motocyklu. A dzieje się tak dlatego, że brak jest podłogi, a do dyspozycji są motocyklowe podnóżki. To jednak nie wszystko. Mamy również tylny hamulec uruchamiany prawą stopą oraz dzwignię zmiany biegów przy lewej stopie. Szokuje brak sprzęgła, tym bardziej, że bez zmiany biegów w Addressie się nie obejdzie.

Wracając jednak do gabarytów, trzeba przyznać, że niestety osoby wysokie nie będą się czuć na nim dobrze. Siedzisko nie jest zbyt wygodne na dłuższe wypady, a sama pozycja kierowcy jest męcząca, zwłaszcza dla większych wzrostem. Schowek jak to bywa w skuterach z dużymi kołami jest wręcz symboliczny. Można tam zmieścić jedynie rękawiczki i parę drobiazgów.

Układ napędowy

Do napędu Addressa służy czterosuwowa jednostka napędowa o pojemności125cm3 i mocy 9,5KM. Zapewnia ona w połączeniu z czterostopniową skrzynią biegów zadowalające osiągi. Poruszając się w mieście nie odczuwałem szczególnego deficytu mocy. Przy dynamicznym ruszeniu ze świateł samochody zostają w tyle. Poza tym jego rozmiary sprawiają, iż świetnie sprawdza się w mieście. Można się nim bezstresowo przeciskać między samochodami.

Nie sposób nie wspomnieć o 4 stopniowej półautomatycznej skrzyni biegów. W porównaniu do automatów, na pewno jest z tym więcej zabawy, zwłaszcza w mieście, jednak brak sprzęgła daje pewne poczucie bezpieczeństwa i wygody. Przy ruszaniu nie ma mowy o zduszeniu silnika, można ruszać nim nie tylko z 1. biegu, ale nawet z 2. biegu. A gdy jest taka potrzeba, Address jest w stanie ruszyć nawet z 4. biegu. Rozpędza się wtedy leniwie, bez żadnych szarpnięć czy krztuszenia się powoli wchodzi na obroty.

Prędkość maksymalna, jaką udało się osiągnąć Adressem wyniosła 100km/h. Warte odnotowania jest, że swoją prędkość maksymalną osiąga on bardzo żwawo. W ogóle Address sprawia duże lepsze wrażenie, jeśli chodzi o osiągi, niż wynikałoby to z suchych danych technicznych.

Podwozie i hamulce

Address posiada 17 calowe szprychowe koła. W czasach królujących felg aluminiowych jest to element, który bardzo skutecznie wyróżnia Addressa z gąszczu pojazdów, a poza tym nadaje mu optycznej lekkości. Do działania hamulców nie można mieć jakichś wielkich zastrzeżeń. Z przodu wyposażony jest w tarczę, zaś z tyłu w bęben. Ich skuteczność biorąc pod uwagę osiągi motocykla jest dostateczna.

Koszty eksploatacji

Suzuki Address okazał się do tej pory najoszczędniejszym spośród dotychczas testowanych przeze mnie jednośladów. Zużycie paliwa zmierzone podczas całego testu wyniosło zaledwie 2,2l na 100km. Jest to rezultat bardzo dobry. Gdyby tylko dwusuwowe 50-tki mogły wykazać się takim wynikiem.

Z tego też powodu, nie dziwi fakt, że zbiornik paliwa mieści jedynie 4,5l. Jest to zupełnie wystarczająca ilość, przy tak niskim apetycie na paliwo oraz biorąc pod uwagę miejski charakter pojazdu oraz wynikające z tego niewielkie dzienne przebiegi.

Nasza opinia

Suzuki Address jest pojazdem oryginalnym. Wyróżniają go takie elementy, jak ciekawa deska rozdzielcza ze wskazaniem aktualnie zapiętego biegu, półautomatyczna biegów (brak dźwigni sprzęgła), oraz wygląd nawiązujący do skutera. Jego głównym atutem jest oszczędne obchodzenie się z paliwem. Może mieć to znaczenie np. dla ludzi, którzy w swojej pracy muszą codziennie przemieszczać się. Address wydaje się być pojazdem godnym polecenia np. dla listonosza, który pokonuje małe odległości, ale robi częste postoje. Niestety cena tego pojazdu jest zupełnie dla listonosza nierealna, przynajmniej dla polskiego.

DANE TECHNICZNE:

Masa własna: 104 kg
Silnik: 1 cylinder
Typ silnika: Czterosuwowy, SOHC
Pojemność skokowa: 125cm3

Moc maksymalna:

7 kW przy 8000 obr./min.
Gaźnik: Elektroniczny wtrysk paliwa
Typ chłodzenia: Powietrzem
Rozrusznik: Elektryczny i nożny
Pojemność zbiornika paliwa: 4,3 l
Prędkość maksymalna: 100 km/h (licznikowa)
Spalanie w teście: 2,2 l/100km
suzuki address schowek
suzuki address wlew paliwa
suzuki address silnik
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Suzuki address right
suzuki address left
suzuki address widok ogolny
Suzuki address front
suzuki address back
suzuki address oslona lancucha
suzuki address emblemat
suzuki address zegary
Suzuki address lewa manetka
suzuki address prawa manetka
suzuki address tylne kolo
suzuki address disc
Suzuki address schowek2
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê