Przyczyny odej¶cia d Antina
Zespó³ Alice poinformowa³ dzisiaj oficjalnie o rozstaniu z mened¿erem sk³adu, Luisem d'Antinem, „ze skutkiem natychmiastowym". Nie by³oby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, ¿e d'Antin by³... w³a¶cicielem ekipy.
Swój w³asny zespó³ d'Antin, by³y zawodnik Grand Prix i wielokrotny mistrz Hiszpanii, prowadzi³ w mistrzostwach ¶wiata od ponad dekady. Kilka lat temu cze¶æ udzia³ów w ekipie kupi³a w³oska firma Pramac, a w tym roku jako sponsor tytularny na pok³ad wskoczy³ operator telekomunikacyjny - Alice - który jest tak¿e sponsorem tytularnym odbywaj±cej siê w ten weekend Grand Prix Niemiec na torze Sachsenring.
Oficjalna przyczyna odsprzedania przez d'Antina swojej czê¶ci udzia³ów w zespole firmie Pramac - Luis postanowi³ rozpocz±æ nowy projekt wy¶cigowy. Nieoficjalnie dowiedzieli¶my siê jednak przed chwil±, ¿e podczas spotkania z Carmelo Ezpelet± podczas Dutch TT w Assen, d'Antin us³ysza³, ¿e organizuj±ca wy¶cigi MotoGP firma Dorna Sports nie bêdzie ju¿ dofinansowywaæ zespo³u.
W kuluarach mówi siê, ¿e d'Antin wpad³ ostatnimi czasy w k³opoty finansowe i nie by³ w stanie samemu op³aciæ dalszych startów ekipy Alice. Jego czê¶æ udzia³ów postanowi³ wiêc odkupiæ Paolo Campinoti, w³a¶ciciel firmy Pramac. Hiszpana nie ma w ten weekend na Sachsenringu i choæ oficjalny komunikat na temat motywów jego decyzji mamy us³yszeæ wci±gu kilku najbli¿szych dni, to jednak nie spodziewamy siê znale¼æ w nim jaki¶ prze³omowych informacji.
Wiemy za to, ¿e nie zmieni siê struktura zespo³u. Stron± techniczn± nadal kierowa³ bêdzie Fabiano Sterlacchini, za¶ logistyk± pracuj±cy dla d'Antina od dwóch lat Felix Rodriquez, który wcze¶niej opiekowa³ siê m.in. fabrycznym zespo³em Yamahy oraz ekip± Sito Ponsa (obiema podczas ich wspó³pracy z firm± Camel).
Ile musia³ zap³aciæ w³oski producent agregatów pr±dotwórczych? Podobno d'Antin za ostateczne zakoñczenie swojej przygody z MotoGP otrzyma³ o Campinotiego oko³o 3 - 4 milionów Euro. Powinno wystarczyæ by wyj¶æ na prost±...
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze