tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Podsumowanie sezonu MotoGP - czê¶æ II - strona 3
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Podsumowanie sezonu MotoGP - czê¶æ II - strona 3

Autor: Micha³ "Mick" Fia³kowski 2008.12.25, 10:55 Drukuj

Motocykl

Honda RC212V

NAS Analytics TAG

Nie da się ukryć, iż w minionym sezonie w MotoGP ścigały się dwie, mimo licznych podobieństw jednak zupełnie inne, wersje RC212V - fabryczna i prywatna. Obie miały sporo wad.

Już rok temu, podczas pierwszego sezonu 800'tek, Hondzie sporo brakowało nie tylko do rewelacyjnego Ducati, ale także do solidnej Yamahy. Inżynierowie HRC ciężko pracowali nad poprawieniem swojej nowej konstrukcji, ale bez gruntownej ingerencji w podwozie i silnik, nie mogli zrobić zbyt wiele. Mimo wszystko motocykl, którym Dani Pedrosa przejechał kilka ostatnich wyścigów sezonu 2007 wydawał się całkiem niezłym pakietem. Hiszpan był w stanie wygrać za jego sterami ostatni wyścig roku i na prostej startowej toru w Walencji objechać nawet Ducati samego Caseya Stonera.

Była to dobra wiadomość dla zespołów prywatnych, które na rok 2008 miały otrzymać od Hondy miały właśnie motocykle w takiej samej specyfikacji, jak maszyna Pedrosy z Walencji. Zła wiadomość dla Lucio Cecchinello, Fausto Gresiniego i Luci Montirona/Cirano Mularoniego była jednak taka, że Dani i Nicky Hayden do swojej dyspozycji dostać mieli zupełnie nowy model - z poprawionym podwoziem i silnikiem z pneumatycznym rozrządem. Tutaj kończą się obietnice, a zaczynają bolesne fakty. Satelickie Hondy już na starcie były wolniejsze nie tylko od maszyn konkurencji, ale także motocykli fabrycznych, co prywatnych zawodników z góry stawiało na straconej pozycji i uniemożliwiało walkę o zwycięstwo.

W równie nieciekawej sytuacji znaleźli się Pedrosa i Hayden, gdy okazało się, że nowy silnik jest zbyt agresywny, pneumatyczny rozrząd wcale nie wpływa na ograniczenie spalania tak jak powinien, a do tego jest dość awaryjny. Pierwszy wyścig sezonu Pedrosa przejechał więc na motocyklu hydrydzie - z nowym podwoziem i starym silnikiem, który cudem jak ulał pasował do ramy z modelu 2007. Hayden poszedł o krok dalej i w Katarze ścigał się motocyklem z poprzedniego sezonu, choć już od wizyty w Jerez także korzystał z hybrydy.

Silnik z pneumatycznym rozrządem zadebiutował w MotoGP dzięki Tady'emu Okadzie, który w barwach Repsol Hondy z dziką kartą wystartował w Grand Prix Włoch na torze Mugello. Wystartował, ale nie dojechał do mety, właśnie z powodu problemów z jednostką napędową. Wiedząc już, że jego kontrakt z HRC nie zostanie przedłużony i licząc na poprawę wyników, Hayden zaczął używać nowego silnika od Dutch TT w Assen, ale podczas tamtego wyścigu elektronika „nie dogadała" się z pneumatycznym rozrządem i już na prostej startowej, kilkadziesiąt metrów przed metą „Kentucky Kidowi" zabrakło paliwa!

Z nowej jednostki napędowej podczas ostatnich pięciu wyścigów sezonu korzystał także Pedrosa, a jego finisze na podium w Malezji i Walencji sugerują, że Honda w końcu opanowała pneumatyczny rozrząd. Niestety zawodnicy prywatni w przyszłym roku nadal będą musieli zadowolić się silnikami ze standardowym rozrządem (za wyjątkiem Toniego Eliasa), co znów stawia ich na straconej pozycji.

Na trzecią część naszego podsumowania sezonu, w której przyjrzymy się zawodnikom ze środka stawki oraz Suzuki GSV-R, zapraszamy już jutro.

Honda 1
Honda 2
Honda 6
Honda 4
Honda 7
Honda 5
Honda 3
NAS Analytics TAG

Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê